تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803228986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم هاي بيمه اي نفت و گاز و مواد پتروشيمي برداشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۱۱ق.ظ)
پرداخت قسط پاياني دلارهاي ايران تا پايان تيرماه تحريم هاي بيمه اي نفت و گاز و مواد پتروشيمي برداشته شد گروه سياسي
به گزارش خبرگزاري موج، براساس يکي از مهمترين توافقاتي که جمهوري اسلامي ايران مابين جلسات و مذاکرات خود با کشورهاي 5+1 بدست آورد، کاهش تحريم هاي وضع شده برعليه کشور بود.
ظاهرا مسئولان دستگاه هاي اجرايي تا به امروز در نبود تحريم ها رضايت داشته اند و طي گزارشاتي که ارائه کرده اند، تاکنون تعهدات 1+5 در خصوص لغو و عدم افزايش تحريم ها، عملي شده است.
اما اظهارنظرها درباره تحقق تعهداتي که 1+5 در قبال تعهدات ايران تاکنون ضد و نقيض قلمداد شده است و به همين جهت تصميم گرفته شده تا جلسه مشترکي بين دستگاه هاي مختلف و وزارت امور خارجه برگزار شود تا ميزان تحقق تعهدات بررسي شود.
توافقنامه ژنو، يک توافقنامه موقت است و تنها هدف اعتماد سازي طرفين است و بايد انتظارات بايد در چارچوب توافقنامه باشد.

*نفت
درخصوص صادرات نفت اگر کشتي ها و تانکرهاي حمل کننده هم از بيمه برخوردار باشند که هستند، ميانگين ميزان فروش نفت ايران حفظ مي شود.

*قسط واريزي به حساب ايران
تاکنون 1+5، در ارتباط با انتقال اقساط واريزي از پول هاي تعهد شده پنج قسط پرداخت شده، دو قسط ديگر در شرف واريز است و قسط نهايي هم در 30 تير پرداخت مي شود.

*سايرمحدوديتها
محدوديت طلا و سنگ هاي قيمتي نيز برداشته شده درصورتي که شواهد نشان دهنده آن است که تحريم قطعات خوردو برداشته شده و همچنين در بخش هواپيمايي نيز هر دو تعهد 1+5 عملي شده است.

*تحريم هاي جديد وضع مي شود يا توقف ها ادامه دارد
البته يک موضوع مهمي که بايد در دست مسئولان اجرايي قرار بگيرد، عدم برقراري تحريم هاي جديد است ؛ در واقع تابه امروز و بنا آنچه که تاکنون رسانه اي شده است طي اين مدت تحريم جديدي رخ نداده است.
البته اجراي مواد تحريم هاي قبلي که هنوز لغو نشده شايد اجرايي شده باشد و تحريم جديدي رخ نداده است و موضوع بعدي کانال هاي لازم براي خريد کالاهاي اساسي بدون محدوديت بود که همين گونه شده و اکنون هر نوع خريد دارويي، مواد غذايي و کالاهاي پزشکي امکان پذير است. ارز دانشجويي و هزينه هاي پزشکي هم در حال حاضر امکان پذير است.

*مشکل استفاده از پرداخت قسط ها
يکي از اعضاي بانک مرکزي نيز در همين خصوص گفت که پنج قسط از دلارهاي اختصاصي دريافت شده و دو قسط ديگر در آستانه پرداخت است و قسط پاياني هم تا پايان تيرماه پرداخت خواهد شد اما مشکل در نحوه استفاده خود ماست که بخشي از آن به تأمين منابع ريالي مورد نياز بر مي شمرد.

*بهره برداري هاي آزاد از دلار و عمليات پيچيده
اگر چه بهره برداري از دلارها آزاد شده عمليات پيچيده اي را مي طلبد، اما بانک مرکزي به طور شبانه روزي تلاش کرد و امکان استفاده از پول هاي آزاد شده را فراهم کرد و ما به خريد کالاهاي اساسي اقدام کرديم و موفق شديم.
در زمينه قطعات خودرو هم با مشکل روبرو نيستيم و از ناحيه دلارهاي آزاد شده به اندازه سهم خودمان اقدام کرديم.

*هواپيماها و تحريم ها
مطابق نشست هاي هواپيمايي، قبل از توافق با تيم مذاکره کننده در توافقنامه بستر مناسبي فراهم شد که شرکت ها بتوانند نسبت به حل مشکلات قطعات مورد نيازاقدام کنند که اغلب شرکت از اين فضا استفاده کردند به طوري که تعدادي از هواپيماهاي در آستانه خروج از سرويس، به ناوگان هوايي برگردند.
همچنين امکان مميزي هواپيماهاي تحت نظارت سازمان هواپيمايي ياتا هستند هم براساس توافقنامه فراهم شد و شرکت هاي هما و ماهان از سد مميزي عبور کرديم. همچنين تعميرات موتورهاي هواپيمايي نيز آسان تر شد و امکان صدور مجوز فراهم شد که منابع مالي آن هم از ناحيه دلارهاي آزاد شده پرداخت شده است.
مديرعامل شرکت ماهان نيز گفت که حداقل در ماه هاي بعد از توافقنامه سختگيري و تحريم جديد نداشته ايم و از فضاي جديد هم نهايت استفاده را برده ايم.

*تحريم هاي بيمه اي
تحريم ها کليه بيمه ها را دربرگرفت ولي پس از توافقنامه تحريم هاي بيمه اي نفت و گاز و مواد پتروشيمي برداشته شد ؛ اگر شرکت هاي بيمه خدمات بيمه را ارائه نکردند چون خدمات بيمه اي يکساله است نه شش ماهه.
لازم به توضيح است که البته شرکت هاي بيمه آمده اند و خود را آماده مي کنند که خدمات را ارائه کنند.

*کشتيراني
داجمر مديرعامل کشتيراني نيز با توضيح ميزان تحريم ها و فرصت هاي ايجاد شده از ناحيه توافقنامه گفت: در حين تحريم خودمان موفق به ايجاد امکاناتي شديم که بخش عمده اي از مشکلات را حل کرديم و حتي اگر در آينده کليه تحريم ها هم لغو شود قادريم با اتکا به همين ظرفيت خودي فعاليت کنيم. البته در توافقنامه در مورد کشتيراني تعهد خاصي نيامده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن