تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802793758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرک صنعتی امام رضا(ع) در ملایر به واحدهای تخصصی اختصاص یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان در سومین سفر استانی استاندار مطرح شد/
شهرک صنعتی امام رضا(ع) در ملایر به واحدهای تخصصی اختصاص یابد
همدان - خبرگزاری مهر: استاندار همدان در سومین سفر استانی خود به شهرستان ملایر سفر کرد و از کارخانه فروسیلیس غرب پارس بازدید و فاز دوم طرح هادی روستای ده شاکر را به بهره برداری رساند.



به گزارش خبرنگار مهر، سید باقر ابوالفتحی عصر پنج شنبه در سفر استانی استاندار همدان به شهرستان ملایر با بیان اینکه کارخانه فروسیلیس ملایر سومین کارخانه فروآلیاژ کشور است، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه فرو سیلیس غرب در یکم تیرماه سال 90 آغاز شد و اول دی ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید. وی با بیان اینکه حدود چهار ماه از بهره برداری تجاری کارخانه فرو سیلیس غرب کشور می گذرد، ادامه داد: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 12 هزار تن محصول را دارد و عملیات طرح توسعه کارخانه نیز به موازات این طرح آغاز شده است. وی با بیان اینکه واحد فروسیلیس که فرو آلیاژ کشور است مواد اولیه کارخانه فولاد سازی و ریخته گری را تامین می کند، بیان کرد: در بخش ورق های فولادی از ماده ای به نام فرو سیلیس یا فرو آلیاژ استفاده می شود. مدیرعامل شرکت فرو سیلیس غرب پارس ملایر با بیان اینکه 45 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی معادل هفت میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی انجام شده است، ادامه داد: 30 درصد قطعات کارخانه از کشور چین وارد و 70 درصد در داخل کشور تولید شده است. ابوالفتحی با بیان اینکه دانش فنی این کارخانه را از خارجی ها خریداری نکردیم و با دانش فنی متخصصان داخلی این واحد راه اندازی شده است، ابراز داشت: تجربه نشان دهنده دانش فنی مهندسان ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش ارزی برای سرمایه گذاری در کارخانه در سخت ترین شرایط کشور بودیم و تحریم‌ها به اوج خود رسیده بود، ادامه داد: در اوج سختی و تحریم‌ها توانستیم در سال های 90 و 91 حدود 120 تریلر قطعات و تجهیزات مورد نیاز را از بندر عباس وارد کردیم. ماده اولیه برای تولید فرو سیلیس برق است مدیر عامل شرکت فرو سیلیس غرب پارس ملایر با بیان اینکه ماده اولیه برای تولید فرو سیلیس برق است، افزود: در ابتدا با 14 و نیم مگاوات برق کارخانه آغاز به کار کرد و به علت تاکید محیط زیست بر رعایت مسائل زیست محیطی سیستم غبار گیری کارخانه در مدت دو ماه برقرار شد. سید باقر ابوالفتحی با بیان اینکه سیستم غبار گیری کارخانه فرو سیلیس حدود یک و نیم مگاوات برق و یک مگاوات برق جانبی نیز نیاز است، عنوان کرد: در راستای تامین برق سیستم غبار گیری کارخانه دو نیم مگاوات برق جانبی از برق باختر خواستیم که باید تامین کند و این درحالی است که هر ماه جریمه سنگینی بر کارخانه تحمیل می شود. وی با بیان اینکه پس از چهار ماه تولید محیط زیست ایراد می گیرد که چرا کارخانه در شهرک صنعتی امام رضا(ع) استقرار پیدا کرده است، بیان کرد: این بحث را چگونه می توان مطرح کرد در حالی که سرمایه در گردش به علت پروانه بهره برداری در بانک صنعت و معدن مانده و محیط زیست باید به بانک صنعت و معدن استعلام بدهد تا پروانه بهره برداری صادر شود. مدیر عامل شرکت فروسیلیس غرب پارس ملایر با بیان اینکه مسئله بهداشت کارخانه سعی شده رعایت شود، ابراز داشت: مسائل استاندارد سازی و بهداشت پرسنل رعایت می شود. ابوالفتحی با بیان اینکه کارخانه با پیشرفت فیزیکی 91 درصدی به بهره برداری رسید، افزود: در یکی دو ماه آینده محوطه سازی، آسفالت و غیره نیز انجام می شود. وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته مجوز دو هکتار معدن را دریافت کرده بودیم اما دو هکتار اکنون به پایان رسیده است، عنوان کرد: هم اکنون برای برقراری معدنی به مساحت 12 هکتار از منابع طبیعی مجوز می خواهیم و با توجه به اینکه ماده اولیه این کارخانه کوارتز است گرفتن مجوز برای این 12 هکتار حیاتی است. در ادامه سفر استاندار همدان به شهرستان ملایر مرحله نخست طرح هادی روستا ده شاکر به بهره‌برداری رسید که در این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ضمن ابراز امیداواری از سرعت گرفتن اجرای طرح هادی روستایی در شهرستان ها، بیان کرد: عملیات تخریب و آوار برداری روستای ده شاکر در سال 89 آغاز شد اما به علت مشکلات اعتباری در سال های 90 و 91 متوقف شد و مجددا در سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز به کار کرد. حسن ظفری ادامه داد: تخریب و آوار برداری به مساحت هزار و 600 متر، جدولگذاری به مساحت دو هزار و 800 متر، پیاده رو سازی به مساحت 350 متر مربع، زیر سازی به مساحت 18 هزار متر مربع و آسفالت به مساحت 12 هزار متر مربع در روستای ده شاکر انجام شده است. تهیه طرح هادی در استان همدان به صورت 100 در صد اتفاق افتاده است وی با بیان اینکه تهیه طرح هادی در استان همدان به صورت 100 در صد اتفاق افتاده است، بیان کرد: اجرای طرح هادی در 433 روستای استان همدان و 61 طرح هادی روستایی در شهرستان ملایر آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه 131 هزار جلد سند مالکیت در استان همدان صادر شده است، بیان کرد: در شهرستان ملایر نیز 17 هزار و پنج سند مالکیت صادر شده است. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ضمن تقدیر از همت انجام شده برای طرح هادی روستای ده شاکر با بیان اینکه من نیز متولد روستا هستم، عنوان کرد: اگر جان خود را برای روستا بگذاریم کم است چراکه اصل تولید در روستا و به دست روستایی است. علی نعمت چهاردولی با بیان اینکه 20 میلیارد تومان از ماده 180 به نمایندگان داده شد تا برای روستا ها هزینه کنند، ادامه داد: نیازمندی روستا ها قلم به قلم شناسایی و به استاندار ارائه شد و در راستای آباد سازی روستا ها چیزی کم نگذاشته ایم. استاندار همدان نیز در ادامه در شرکت فروسیلیس غرب پارس با بیان اینکه خوشحالم که از ابتدا که به این واحد زمین اختصاص داده شد در جریان پروژه بودم، افزود: در فاصله‌ای چندساله در استان همدان حضور نداشتم اما اکنون که به استان بازگشتم این پروژه به بهره برداری رسیده و این موضوع باعث خوشحالی است. محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه باید از مواردی که می تواند به اشتغال و توسعه استان کمک کند و باعث توسعه صنعت شود حمایت کرد، ادامه داد: اجرای چند طرح از جمله فولاد و طرح توسعه کارخانه فرو سیلیس امیدوار کننده است. وی با بیان اینکه محیط زیست نباید از آن طرف بام بیفتد و باید در نظر داشته باشد که یکی از بهترین خدمات‌ها به مردم مسئله اشتغال و توسعه استان است، بیان کرد: محیط زیست یکسری سخت گیریها می کند. استاندار همدان در ادامه درخصوص 12 هکتار معدن برای کارخانه فروسیلیس، عنوان کرد: بحث معدن و 12 هکتار عرصه را صنایع تعیین می‌کند و با توسعه استان همراهی دارد. 130 نفر اشتغال مستقیم برای کارخانه فرو سیلیس کم است نیک بخت با بیان اینکه 130 نفر اشتغال مستقیم برای کارخانه فرو سیلیس کم است، ابراز داشت: کارخانه فرو سیلیس در طرح توسعه باید افزایش اشتغال مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی امام رضا(ع) می تواند یکی از بهترین شهرک های صنعتی استان شود چراکه واحد های بزرگی از جمله پتروشیمی و دو طرح فروسیلیس در این شهرک وجود دارد، بیان کرد: هماهنگی شود تا این شهرک به واحدهای ویژه و تخصصی اختصاص داده شود و حتی می تواند افزایش عرصه نیز داشته باشد. استاندار همدان در ادامه در افتتاح طرح هادی روستای ده شاکر با بیان اینکه بهسازی روستا ها را یکی از الویت دار ترین برنامه ها می دانم، عنوان کرد: در زمستان گل و در تابستان گرد و غبار موجب آزار و اذیت اهالی روستا می شود. محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه هر قدر به روستا ها خدمت بدهیم به کشور خدمت داده ایم، ادامه داد: با خدمت به روستا ها از حاشیه نشینی و کم شدن تولید می توان جلوگیری کرد. وی با بیان اینکه مولد و تولید کننده روستا و روستائیان هستند، ادامه داد: بنیاد مسکن کشور قول داد 30 میلیارد تومان علاوه بر سهمیه استان همدان به بحث بهسازی روستا ها کمک کند و من نیز قول 30 میلیارد تومان کمک در این راستا را دادم که با این 60 میلیارد تومان می توان مشکلات روستاها را حل کرد.


۱۳۹۳/۴/۶ - ۰۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن