تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821159755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار یزد: دولت فضای مناسبی را برای توسعه فراهم کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار یزد: دولت فضای مناسبی را برای توسعه فراهم کرده است یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته برای گشودن فضای توسعه و پیشرفت کشور سیاست های بسیار را اتخاذ کرده است.


به گزارش ایرنا، سید ˈمحمد میرمحمدیˈ پنجشنبه شب در آیین قدردانی از مدیران برتر واحدهای صنعتی و معدنی استان یزد که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، افزود: در این ارتباط دولت فضای کافی برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفت و پیش بینی های لازم نیز شده است.
وی با اشاره به نقش تحقیقات صنعتی و معدنی در رشد اقتصادی منطقه، از مسوولان پارک علم و فناوری یزد خواست، طرح های پژوهشی را برای تخصیص و جذب 15میلیارد ریال اعتبار اعلام کنند.
نماینده عالی دولت در یزد، از تخصیص اعتبار کافی از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود فعالیت های صنعتی خبر داد و گفت: مدیران واحدهای صنعتی می توانند برای بهبود کسب و کار و تامین نقدینگی از اعتبارات این صندوق که سقفی برای آن منظور نشده است، استفاده کنند.
میرمحمدی از تخصیص و ابلاغ 520 میلیون دلار اعتبار ارزی در قالب فایناس به استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در این ارتباط تسهیلات بانکی هم منظور شده است که هم اکنون تعدادی از طرح های صنعتی و معدنی بدلیل کمبود نقدینگی تعطیل یا نیمه تعطیل است.
این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به مذکراتی که با مدیرعامل صندوق توسعه ملی شده، متصدیان این قبیل واحدها می توانند از اعتبار صندوق یاد شده استفاده کنند.
وی با بیان اینکه از سرمایه صندوق ملی باید حداکثر استفاده شود، تاکید کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی استان بدلیل کمبود منابع مالی با چالش رو برو هستند که ادامه این وضعیت هزینه های اضافی را تحمیل می کند.
میرمحمدی به دیدار هفته پیش خود با معاون اول رییس جمهوری در رابطه با رفع مشکل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق اشاره کرد و گفت: در این دیدار پیشنهاد شد طرح های نیمه تمام استان هرچه زودتر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان یزد به کیفیت کالاهای تولیدی این استان در بازار اشاره کرد و گفت: صنعتگران با جامع نگری و هوشمندی، خلاقیت های خود را افزایش دهند که از این راه می توان به فقر، ناهنجاری و بیکاری غلبه کرد.
وی در پایان آمادگی مجموعه استانداری یزد را برای رفع چالش هایی که صاحبان صنعت و معدن با آن دست و پنجه نرم می کنند، اعلام کرد.
نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر نیز در این آیین به شاخص های توسعه استان اشاره کرد و گفت: یزد از لحاظ شاخص عدالت و رشد متوازن و رعایت حقوق کارگر در سطح ملی در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
ˈمحمدصالح جوکارˈ افزود: در عرصه اقتصادی از لحاظ نظری و سیاستگذاری مشکلی وجود ندارد و همه چیز به خوبی تعریف شده اما در مقوله عملکرد، نظامات و ساختار با چالش رو برو هستیم که منطبق با سیاست ها نیست که این خود یک مشکل اساسی است.
این نماینده مجلس ادامه دادˈ به فرموده مقام معظم رهبری و رییس جمهوری کشور مان از نظر منابع داخلی مشکلی ندارد و ایران مملو از نیروهای ایمانی و متخصص است.
وی به وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی باید از تمام ظرفیت های درونی که یکی از آنها سرمایه گذاری در تولید است، استفاده کرد و مدیران جامعه باید با روحیه جهادی وارد شوند.
وی یادآورشد: با انتقال آب به یزد مشکل صنعت استان هم حل خواهد شد، و صنعتگران برای تامین آب پایدار مشارکت کنند، دولت هم برای تامین آب آشامیدنی سرمایه گذاری خواهد کرد.
در ادامه این آیین تفاهم نامه همکاری با اعتبار دوساله که قابل تمدید است، میان پارک علم و فناوری یزد و خانه صنعت و معدن و تجارت استان برای رفع چالش های که بخش تولید با آن رو برو است امضا شد.
در پایان این آیین که با حضور آیت الله ˈمحمدرضا ناصریˈ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد برگزار شد، از فعالان عرصه صنعت و معدن استان یزد در 17 فصل قدردانی شد. ک 2
2047/616

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن