تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804076143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست سران اروپا در بروکسل؛اوکراین و انتخاب رییس کمیسیون اروپا محور مذاکرات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست سران اروپا در بروکسل؛اوکراین و انتخاب رییس کمیسیون اروپا محور مذاکرات برلین - ایرنا - سران 28 کشور اروپا درحالی از امشب نشست خود را با شام کاری در شهر ˈایپرنˈ بلژیک آغاز می کنند که مهمترین محور مورد بررسی در نشست اصلی روز جمعه در شهر بروکسل، انتخاب و معرفی رییس آینده کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست که با گذشت نزدیک به یک ماه از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا،هنوز به سرانجام نرسیده است.


به گزارش ایرنا، روسای دولت های اروپایی امشب در شهر ایپرن بلژیک شام کاری خواهند داشت که دلیل انتخاب این شهر نیز همزمانی با یکصدمین سالروز حمله شیمیایی به ایپرن در جنگ جهانی اول عنوان شده که به کشته شدن ده ها هزار نفر از مردم بی گناه این شهر منجر شده است.
سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اما فردا جمعه نشست اصلی خود را طبق سنت همیشگی در شهر بروکسل به عنوان مقر این اتحادیه برگزار خواهند کرد که گفته شده بررسی بحران اوکراین و همچنین رایزنی و تبادل نظر در مورد انتخاب رییس آینده کمیسیون اروپایی از مهمترین محورهای آن خواهد بود.
بعد از برگزاری انتخابات پارلمان اروپایی و مشخص شدن نتیجه آن انتخاب جانشین ˈخوزه مانوئل باروسوˈ پرتغالی، رییس فعلی کمیسیون اروپا به یکی از موضوعات مورد اختلاف بین برخی از دولت های اروپایی تبدیل شده است به طوری که انتخاب ˈژان کلود یونکرˈ نخست وزیر سابق لوکزامبورگ و رهبر حزب پیروز در انتخابات پارلمانی اروپا به عنوان تنها نامزد احراز این سمت به مخالفت جدی انگلیس و برخی از دیگر کشورها از جمله مجارستان ، هلند و سوئد مواجه است.
یک مقام ارشد دولت آلمان در مورد نشست دو روزه سران اروپایی گفت: محور جلسه امشب روسای دولت ها در شهر ایپرن گفت وگوهای غیررسمی در زمینه اصلی ترین راهبردها و جهت گیری های کلی اتحادیه اروپایی در سال های آینده خواهد بود اما به نظر می رسد در دومین روز نشست که جمعه در بروکسل برگزار می شود باید شاهد بحث و تصمیمات مهمی باشیم.
این مقام آلمانی که نخواست نامش فاش شود، خاطرنشان کرد: سران اروپا جمعه در بروکسل به دو موضوع بحران اوکراین و همچنین رایزنی ها برای انتخاب رییس آینده کمیسیون اروپا خواهند پرداخت و امیدواریم که موضوع انتخاب رییس کمیسوین اروپا بعد از مدتها اختلاف نظر به سرانجام برسد.
به گفته این عضو دولت آلمان،در رابطه با بحران اوکراین، پترو پوروشنکو رییس جمهوری این کشور گزارشی از وضعیت جدید ارائه خواهد داد و سران اروپا با دریافت این گزارش ممکن است تصمیماتی برای پایان دادن به بحران و همچنین احتمال تصویب تحریم های جدید علیه روسیه اتخاذ کنند.
این سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه برلین همچنان از انتخاب یونکر برای ریاست کمیسیون اروپا حمایت خواهد کرد،افزود: نخست وزیر انگلیس به عنوان یکی از مخالفان جدی یونکر، بر رای گیری از سران اروپا برای انتخاب رییس آینده کمیسیون اروپا اصرار دارد که البته این یک امر بی سابقه بوده زیرا تاکنون این انتخاب به صورت اجماع از سوی روسای دولت های اروپا انجام شده است.
این مقام آلمانی با تاکید بر اینکه به نظر او در صورت رای گیری نیز انتظار می رود که یونکر با رای بالایی به این مقام برگزیده شود، گفت: نکته حائز اهمیت این است که رییس کمیسیون اروپا باید حتما قبل از آغاز اولین نشست پارلمان جدید اروپا انتخاب و برای رای گیری به پارلمان معرفی شود.
وی با اشاره به تهدید نخست وزیر انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا درصوت انتخاب یونکر،خاطرنشان کرد: آلمان بسیار علاقمند است که انگلیس در اتحادیه اروپا باقی مانده و برای پیشبرد اصلاحات مورد نیاز در اروپای واحد همکاری کند.
مقام آلمانی در رابطه با انتخاب افراد برای دیگر مسئولیت های اتحادیه اروپا از جمله جانشین ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی این اتحادیه که معاون رییس کمیسیون اروپا نیز شناخته می شود،گفت: احتمال رایزنی و تبادل نظر درباره افراد پیشنهادی برای این پست ها دور از انتظار نیست اما فکر نمی کنم در نشست فردا تصمیمی درمورد این مسئولیت ها گرفته شود.
وی به پیچیدگی نحوه انتخاب افراد برای احراز این پست های حساس به ویژه مسئول هماهنگی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این انتخاب ها باید با رایزنی رییس کمیسیون اروپایی انجام شود که هنوز خود این شخص انتخاب نشده است.
رسانه ها از ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا به عنوان گزینه مطرح برای جانشینی اشتون به عنوان هماهنگ کننده جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا نام می برند.
تلاش ها برای رفع اختلافات درمورد انتخاب رییس آینده کمیسیون اروپا درحالی همچنان ادامه دارد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته حاضر است در صورتی که ژان کلود یونکر رئیس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا شود امتیازهایی برای انگلیس درنظر بگیرد.
مرکل هفته گذشته پس از ملاقات با هله تورینگ اشمیت،نخست وزیر دانمارک در برلین تأکید کرد که آلمان از یونکر حمایت می کند اما دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به شدت با انتخاب نخست وزیر سابق لوکزامبورگ (یونکر) مخالفت می ورزد.
مرکل در این باره گفت : هر کشور عضو اتحادیه اروپا باید جدی گرفته شود اما این بدان معنا نیست که می توان همه خواسته ها را برآورده کرد، ولی می توان در جای دیگری بررسی کرد که چه چیز برای بریتانیا خیلی مهم است.
ˈتورینگ اشمیتˈ نخست وزیر سوسیال دمکرات دانمارک نیز ضمن تایید اظهارات مرکل از ژان کلود یونکر به عنوان نامزدی بسیار خوب برای ریاست کمیسیون اروپا نام برد.
درحالی که نخست وزیر دانمارک به عنوان یکی از گزینه های جانشینی رییس شورای اتحادیه اروپا مطرح است،مرکل و ˈتورینگ اشمیتˈ هر دو از پاسخ به این سؤال که آیا ˈتورینگ اشمیتˈ باید جانشین هرمان فان رمپوی شود، خودداری کردند و صدراعظم آلمان تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد که ˈتورینگ اشمیتˈ یک نخست وزیر بسیار خوب است.
البته این گفته مرکل که رئیس آتی شورای اتحادیة اروپا لزوماً نباید از یک کشور منطقة یورو باشد،جلب توجه کرد. دانمارک یورو را به عنوان واحد پول خود نپذیرفته و این مسأله قبلاً به عنوان دلیلی در مخالفت با تورینگ اشمیت عنوان می شد. وی در انتخابات پاییز در دانمارک، شانسی برای این که دوباره انتخاب شود، ندارد.
ˈژان کلود یونکرˈ نخست وزیر سابق لوکزامبورگ بیست و پنجم ماه می در انتخابات اروپا به عنوان نامزد مطرح حزب مردمی اروپایی EVP پا پیش نهاد که احزاب دمکرات مسیحی (CDU) و سوسیال مسیحی (CSU) بدان تعلق دارند.
یونکر به عنوان نماینده قوی ترین فراکسیون، جانشینی ˈخوزه مانوئل باروسوˈ رئیس کنونی کمیسیون اتحادیه اروپا را برای خود ادعا می کند و سوسیال دمکرات های اروپا نیز از وی حمایت می کنند.
اروپام** 2051** 1701**1392

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن