تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرم‌افزار جامع امامزادگان آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




نرم‌افزار جامع امامزادگان آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از تولید نرم‌افزار چند رسانه ای و جامع اطلاعات امام زادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد.



حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نرم افزار جامع اطلاعات امام زادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی تولید و در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: این نرم افزار با داشتن امکاناتی از قبیل راه های دسترسی، نقشه استان، موقعیت جغرافیایی، معرفی امام زاده و بقاع متبرکه، امکانات رفاهی و برنامه های فرهنگی توسط جمعی از دانشجویان دوره تکمیلی رشته مهندسی عمران دانشگاه تبریز ساخته می شود. 
حجت الاسلام حسینی در ادامه از شناسایی و احیای موقوفه هفت هزار متری در شهرستان اسکو خبر داد و گفت: واقف این زمین مزروعی مرحوم میر حیدر موسوی است که آن را جهت احداث آب انبار در روستای کهنمو وقف کرده بود، این موقوفه در محل جاده دسترسی به روستای توریستی کندوان قرار دارد و پس از شناسایی به شماره پلاک 1303 در فهرست اوقاف ثبت شد. 
وی با اشاره به ثبت موقوفات جدید در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی افزود: جلیل فصاحت با وقف یک قطعه زمین به مساحت 130 مترمربع در شهرستان بستان آباد بخش تیکمه داش روستای شیروانه ده، جهت احداث خانه عالم به ارزش 195 میلیون ریال نام خود را به عنوان واقف خیراندیش ماندگار کرد. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: بانوی خیراندیش اهل جلفا نیز دو قطعه زمین به متراژ 12هزار متر مربع در منطقه آزاد ارس با نیت ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) وقف کرد. همچنین واقفین خیراندیش شهرستان مراغه نیز با نیت توسعه و بازگشایی راه امامزاده سیدابراهیم(ع) زمینی به مساحت 400 متر مربع را وقف کردند. 
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: علمداری، بانوی خیراندیش جلفایی با وقف یک باب منزل به متراژ 280 متر مربع با نیت انجام فعالیت های قرآنی نام خود را در جمع واقفین خیراندیش ثبت کرد، ضمن این‌که علی اکبر سلیمانی نیز یک قطعه زمین به مساحت 2 هکتار از اراضی روستای گدکلو به ارزش 10 میلیارد ریال را با نیت ساخت مدرسه، احسان و خیرات و کمک به دانش آموزان بی بضاعت وقف کرد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اداره اوقاف جلفا به عنوان اداره برتر اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در سال 1392 انتخاب شده است، گفت: امور موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان جلفا که پیش از این زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند مدیریت می شد، از سال 92 به صورت مستقل اداره می شود. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: این شهرستان دارای 32 موقوفه شامل 116 رقبه آب کشاورزی، زمین های مزروعی، ساختمان های مسکونی و تجاری است که عمده نیت این موقوفات ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، موضوعات قرآنی و رسیدگی به فقرا و ایتام است. 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که شهرستان جلفا دارای 124 مسجد و حسینیه و 9 امامزاده و بقاع متبرکه و هشت کلیساست، افزود: از امامزادگان شهرستان جلفا می توان به امامزاده سید محمد(ع) نوجه مهر، امامزاده سید شعیب از نوادگان امام رضا(ع)، امامزاده سید اسماعیل(ع) و امامزاده سید احمد(ع) اشاره کرد. 
وی با بیان این‌که مرقد حضرت جرجیس نبی(ع) در شهرستان جلفا، روستای دره شام، گلفرخ، کلید داغی است، ادامه داد: مرقد حضرت ارمیای نبی(ع) نیز در شهرستان هریس، بدوستان غربی، روستای جیغه قرار دارد که نبود جاده‌های دسترسی موجب شده این پیامبران الهی بارگاه نداشته باشند./935/ت302/ب4



۱۳۹۳/۴/۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن