تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820063233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات اجتماعی و فرهنگی با بررسی های علمی و پژوهشی آسیب شناسی شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان؛ مشکلات اجتماعی و فرهنگی با بررسی های علمی و پژوهشی آسیب شناسی شوند خبرگزاری پانا:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر ضرورت آسیب شناسی علمی و پژوهشی مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و ارائه راهکار برای رفع آنها تاکید کرد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۵ تير ساعت 10:59



به گزارش خبرگزاری پانا،ˈ محمد احمدی پورˈ در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان افزود: شناخت وضعیت جامعه در موضوعات و نقاط آسیب پذیر، تاثیراتی که از آن آسیب ها بر جامعه وارد می شود و راهکارها برای کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی آنها بر جامعه، محور اصلی کاری این کارگروه است.

وی با بیان اینکه انجام کارهای پژوهشی در شناخت آسیب ها و ارائه راهکارها ، منتج به اولویت بندی درست برنامه ریزی ها می شود، تصریح کرد: برخی معضلات اجتماعی مانند طلاق در استان نسبت به سایر استان های دیگر بالاتر است که این نوع مشکلات را باید با انجام کارهای پژوهشی ، آسیب شناسی و متناسب با جامعه راهکار و برنامه ارائه کرد.

به گفته احمدی پور؛ اگر مباحث فرهنگی و اجتماعی بر اساس یک کار علمی و پژوهشی نباشد ، در مسائل و مشکلات به عقب برگشت می کنیم.

وی با اشاره به برگشت خوردن برخی از اعتبارت پژوهشی استان در سال گذشته اظهار کرد: متاسفانه بخشی از دستگاه ها، اعتبارات پژوهشی را نه تنها نتوانستند جذب کنند، بلکه این اعتبارات برگشت هم خورده که نباید دیگر بگذاریم این موضوع در استان تکرار شود.

احمدی پور با اشاره به اهمیت موضوعات و معضلات اجتماعی و فرهنگی، به تشکیل شورای اجتماعی کشور اشاره و تصریح کرد: دریا، سواحل و عفاف و حجاب موضوعات اصلی است که در این جلسات به آنها توجه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به موضوع حجاب و عفاف و آسیب شناسی آن در جامعه اظهار کرد: حجاب و عفاف مسئله ای است که پرداختن به آن ضروری است اما باید با ظرافت این کار انجام شود.

معاون استاندار گیلان فرهنگ سازی را یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان و تصریح کرد: همانطور که این مشکلات به تدریج ایجاد شدند ، فرهنگ سازی و برطرف کردن آنها نیز نیازمند زمان است.

حجت الاسلام ˈسید حسین گلمیرزادهˈ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این نهاد در زمینه امور فرهنگی اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی برای فعالیت های فرهنگی و ترویج آموزه های دینی از اقدامات انجام شده در استان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز خانواده را مهمترین رکن برای سالم سازی جامعه دانست و گفت: ما نمی توانیم با ورود فناوری ها مبارزه کنیم اما می توانیم آنها را کنترل و مهار کنیم.

ˈ جان احمد آقاییˈ افزود: فرهنگ سازی و آموزش برای رعایت هنجارها باید از کودکی و در خانواده و نهادهای تربیتی انجام شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن