تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803283524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ساماندهی مسجدالنبی در قزوین با سرعت بیشتری اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین
طرح ساماندهی مسجدالنبی در قزوین با سرعت بیشتری اجرا می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با اولویت بندی و تهیه طرح جامع عملیات اجرایی ساماندهی مسجدالنبی با هماهنگی دستگاههای اجرایی امسال با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر؛ جلسه ساماندهی مساجد چهارشنبه شب با حضور مسعود نصرتی شهردار، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی و مسئولان دستگاههای اجرایی به ریاست منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین تشکیل شد. منوچهر حبیبی در این جلسه گفت: مسجدالنبی از اماکن مذهبی و تاریخی استان است که با توجه به اقامه نماز جمعه و مناسبتها نیازمند ساماندهی مناسبی است تا برای دسترسی آسان مردم مهیا شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: طرح ساماندهی مسحدالنبی باید با سرعت بیشتری عملیاتی شود لذا ضروری است مطالعات طرح جامع باشد تا بتواند همه را اقناع کند و نیازهای مردم و مسجد را برآورده کند که پیش بینی پارکینگ و محل مصلی  در آن هم لحاظ شود. حبیبی گفت: با استفاده از نظر کارشناسان باید به یک جمع بندی مناسب برسیم و با نگاه ویژه طرح ساماندهی مسجد النبی را اجرا کنیم. این مسئول یادآورشد: مسجدالنبی کارکردهای متفاوتی دارد و بر اساس طرحی جامع و همه جانبه بهترین کارکرد را در این ساماندهی مورد توجه قرار داد و در ساماندهی جنوب شهر لازم است موقعیت مسجدالنبی هم مورد توجه قرار گیرد و در این کار وظایف همه دستگاهها هم مشخص و تعیین شود تا با الویت دادن به کارها بتوان با اعتبارات پیش بینی شده بتدریج طرح را اجرا کرد. حمید قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص کارهای انجام شده اظهارداشت: در سال 88 عملیات مرمت گنبدخان و محوطه جنوبی انجام شد و در سال 90 فرش بام قسمت غربی و شمالی مسجد در اعتبارات دیده شد و قرار بود صحن مسجدالنبی و سنگ فرش کاملا عوض شود که انجام نشد و اعتبارات پیش بینی شده در بخش دولت خانه برای تملک هزینه شد که چند مغازه خریداری شد. وی یادآورشد: در سال 91 راه دسترسی اطراف مسجدالنبی از ضلع شرقی و جلوخان شمالی که اتصال به راسته جنوبی سعدالسلطنه بود اجرا شد و مرمت به سمت کتابخانه نبویه و شترخان وزیر انجام شد و از سال 86 تاکنون به طور میانگین سالانه 500 میلیون تومان برای کتابخانه نبویه هزینه شده که فقط فرش بام و تامین تجهیزات آن باقیمانده است که امسال اجرا می شود.

قاسمی تصریح کرد: گنبد خانه و ساقه گنبد آسیب دیده باید مرمت شود و اگر این کار عملیاتی نشود کاربندی گنبد از بین می رود زیرا رطوبت اطراف گنبدخانه افزایش یافته است.

وی بیان کرد: فرش قسمت شمالی و جنوبی و ماذنه صحن شمالی بیش از 800 میلیون تومان اعتبار لازم دارد که بیش از یک میلیارد و 260 میلیون تومان به مناقصه گذاشته شده و در مجموع مرمت و ساماندهی مسجدالنبی قزوین دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این مسئول اظهارداشت: جلوخان مسجدالنبی پروژه جدایی است که که باید به صورت جداگانه اجرا شود. علیرضا خزائلی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی قزوین هم در این جلسه گفت: در این طرح نقش مسجدالنبی در آینده نیز دیده شده و در قالب طرح جامع نیست اما این که چه خواهد شد با در نظر گرفتن اقامه نماز جمعه و تمرکز روی بازار اگر روی هویت مسجد تاکید داریم و سابقه شهرهای دیگری مانند اصفهان مهم است باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: احداث مصلای جدید در شرایط کنونی شاید با وجود مسجدالنبی منطقی نیست لذا باید تمرکز خود را بر روی ساماندهی این مسجد قرار دهیم تا به هویت این اماکن مذهبی آسیب وارد نشود. احداث پارکینگ دو طبقه در محدوده مسجدالنبی خزائلی تصریح کرد: با جمع آوری سوله های محوطه مسجدالنبی در طرح بعدی فرار است آب نمای ورودی جمع آوری شود و با اصلاح ورودی پارکینگ در طبقه زیرین کوچه برق در دو طبقه با ظرفیت 300 دستگاه خودرو احداث شود که در کاهش ترافیک منطقه و آرامش نمازگزاران موثر خواهد بود. وی افزود: این طرح در کمیسیون شهر تصویب شده و در بودجه سالانه نیز دیده شده و در دستور اجراست و آماده عقد قرارداد هستیم و از دو هفته آینده تجهیز کارگاه انجام خواهد شد.

سرهنگ داودی عضو شورای شهر قزوین هم در این نشست گفت: در شورای ترافیک پیشنهاد شد راه دسترسی مردم به مسجدالنبی تسهیل شود که ساماندهی این مکان و ساخت پارکینگ ضروری است. وی افزود: در محدوده خیابان امام چند کاروان سرا وجود دارد که که با شناسایی آنها می توان زمینه تبدیل آنها به پارکینگ را فراهم کرد تا دسترسی به مسجدالنبی بهتر شود. نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین هم در این جلسه اظهارداشت: محور کارهای مرمتی باید مسجدالنبی باشد و با در نظر گرفتن نقشه پیش بینی شده نیازها اولویت بندی شده و با مشخص شدن وظایف هر دستگاه کار عملیاتی را آغاز کرد. حجت الاسلام ارباب مسئول دفتر امام جمعه قزوین هم در خصوص اهمیت توجه به مسجدالنبی با توجه به برگزاری نماز جمعه در این مکان نکاتی را یادآورشد.


۱۳۹۳/۴/۵ - ۱۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن