تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده سابق آمریکا در کابل : افغانستان به عراقی دیگر تبدیل نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده سابق آمریکا در کابل : افغانستان به عراقی دیگر تبدیل نخواهد شد نیویورک- ایرنا- نماینده سابق آمریکا در کابل و اسلام آباد گفت افغانستان به دلیل ادامه حضور نیروهای آمریکایی و بین المللی و آمادگی نیروهای امنیتی آن کشور به وضعیت عراق دچار نخواهد شد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ˈمارک گروسمنˈ، نماینده سابق آمریکا در افغانستان و پاکستان به سی ان ان گفت که امیدوار است افغان ها درباره درس های عراق عمیقا فکر کنند و موضوع امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا را جدی بگیرند.
نماینده سابق آمریکا در افغانستان و پاکستان تاکید کرد که افغانستان عراق نیست و این کشور می تواند از سقوط به وضعیتی مشابه بگریزد.
وی افزود: آمریکا در افغانستان بیش از 9 هزار تن از نیرو های خود را نگاه خواهد داشت که در کنار آن دیگر نیروهای بین المللی نیز خواهند ماند. همچنین پلیس و ارتش افغانستان مصمم به مبارزه با تروریسم اند و اراده و قدرت خود را در این زمینه نشان داده اند.
گروسمن همچنین برگزاری انتخابات افغانستان را بسیار مهم دانست و گفت که نسبت به حل بن بست انتخابات اخیر در این کشور خوش بین است.
وی افزود: افغان ها باید به تجربه عراق توجه کنند و راهی برای حل اختلاف ها بر سر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آن کشور بیابند.
گروسمن تاکید کرد: با توجه به آنچه در عراق رخ داد، امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا بسیار اهمیت پیدا می کند.
به دنبال حمله گروه تروریستی داعش به شهرهای شمالی عراق و ایجاد ناآرامی در این مناطق ، بسیاری از تحلیلگران آمریکایی هشدار داده اند که وضعیتی مشابه در انتظار افغانستان خواهد بود.
در حالیکه آمریکا همه نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کرده، دولت آمریکا اعلام کرده که نزدیک به 10 هزار نیروی خود را در افغانستان نگه خواهد داشت.
اروپام 1908 *1446

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن