تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804316023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهای مازندران زیباآرایی شود/ قصه عروسکهای شِرک و باربی جدید نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران در کارگروه فرهنگی مطرح شد:
شهرهای مازندران زیباآرایی شود/ قصه عروسکهای شِرک و باربی جدید نیست
ساری - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با گرامیداشت فرارسیدن ماه  مبارک رمضان گفت : شهرداران و فرمانداران شهر های خود را به بهترین وجه زیبا کنند به گونه ای که چشم ها جز زیبایی چیز دیگری نبیند.



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی بعد از ظهر سه شنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی گفت: اروپا با قدمت 700 ساله برای خود نماد سازی می کند ولی متاسفانه ما با وجود داشتن نمادهای مختلف نتوانستیم از آن استفاده کنیم.
 
یونسی کشور ایران را پرچمدار علم و تاریخ و تمدن دانست و تاکیدکرد : باید در این زمینه تلاشهای اساسی صورت گیرد تا نسل امروز و فردا به تمدن خود ببالد.
 
تاکید بر الگوسازی مناسب
 
محمد شعبانی ، معاون فرهنگی، پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران نیز با تاکید بر تولید و الگوسازی مناسب، اظهار داشت: ما تمدن باشکوه ایران، دوره اسلامی و نمادهای دینی و ایرانی را خوب به بچه ها معرفی نکرده ایم.
 
وی، گفت: انتشارات مدرسه دفتری با نمادهای دینی و اسلامی چاپ کرد که متاسفانه در پشت این دفترها تبلیغات این سازمان نمایان است.
 
معاون فرهنگی، پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران اذعان داشت: تمام نهادهای تولیدی ما بیشتر بدنبال منافع و درآمد می گردند نه فرهنگ سازی.
 
شعبانی خواستار حمایت مسئولان از تولیدات و نظارت براجرای آن شد و تاکید کرد: در حوزه آموزش باید دانش آموزان را تشویق بر استفاده از نمادهای ایرانی کرد و با قیمت مناسب این محصولات را در اختیار آنها قرار داد.
 
کمیته ای برای نمادهای ایرانی تشکیل شود
 
وی با تاکید بر تشکیل کمیته ای برای معرفی نمادهای ایرانی، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش می توانیم طراحی الگوی دینی، ایرانی و مازندرانی را انجام دهیم.
 
دلاور بزرگ نیا ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران نیزبا تاکید بر اینکه این جلسات باید خروجی داشته باشد و با بیان اینکه قصه عروسک باربی و شرک و غول مهربان حرفهای جدیدی نیست، افزود: ما درتمام سالهایی که انقلاب بارقه امید را دلهای ما ایجاد کرده بود باید از این فرصت استفاده و به پیشینه خود اعتماد می کردیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه سوء تفاهم ها در حوزه هنر کنار بگذاریم، متذکرشد: ما باید به فرهنگ وتمدن ایرانی و اسلامی توجه کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه تولید کننده به بازار فکر می کند و ذائقه را می بیند، خاطر نشان کرد: کشورهای غربی هزاران کار حجمی را به ما تحمیل کرده اند.
 
80 درصد محصولات از خارج وارد می شود
 
محمد فوقی ، مسئول کانون های فرهنگی وهنری مساجد مازندران با بیان اینکه 80 درصد محصولات از خارج و مبادی قانونی وارد کشور می شود، گفت: 5 درصد بصورت قاچاق و تنها 15 درصد در کشور تولید می شود.
 
سرهنگ علیرضا یدالله پور، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران نیز ، اظهار داشت: ما هنوز مشکل را پیدا نکرده ایم و تنها می خواهیم آن را برطرف کنیم.
 
استفاده از نمادهای ایرانی فرهنگ سازی شود
 
وی با بیان اینکه چقدر استفاده از نمادهای ایرانی را برای خانواده ها فرهنگ سازی کرده ایم، اذعان داشت : ماریشه درخت را ول کرده ایم و بسراغ سرشاخه آن رفته ایم.
 
جانشین بنیاد حفظ آثارو نشرارزشهای دفاع مقدس مازندران با تاکید براینکه تولیدکنندگان نیز باید در این کارگروها شرکت کنند، گفت : عروسک دارا و سارا با قیمتی گزاف وارد بازار شد ولی هیچگونه خلاقیتی و تحرکی در آن نبود و تنها یک جسم سنگین که کودک از آن متنفر می شود.
 
وی تاکید کرد: کسی که عروسکهای باربی را طراحی می کند به نکات ظریفی توجه کرده که نه تولید کننده و نه طراحمان به این بخشها توجه نکردند.
 
جانشین بنیاد حفظ آثارو نشرارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه کودک پروری را کنارگذاشته ایم، تاکید کرد : ما در این حوزه خوب عمل نکردیم و حتی فیلم هیس دختران فریاد نمی زنند را نگذاشتیم بچه ها ببینند که به هرکسی اعتماد نکنند.
 
رحمت رضوی راد معاون اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با طرح سوالی مبنی بر اینکه متولی تولیدات در حوزه نوشت افزاری چه کسی است، گفت : تا چه اندازه اصناف و مراکز مسئول به وظیفه خود عمل می کنند.
 
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران به طراحی لباس ها  با سبک غربی اشاره کرد و افزود: متاسفانه لباسهای دینی و مذهبی که در کشور تولید می شود نسبت به لباسهایی که با فرهنگ ما مغایر هستند از کیفیت پایین تری برخوردار است .
 
وی تاکید کرد : باید در تهیه لباس ها با سبک ایرانی و مذهبی به کیفیت پارچه با طرحهای زیبا توجه کنیم.



۱۳۹۳/۴/۴ - ۱۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن