تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816440130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانکها مانع بزرگ توسعه ایلام/ استاندار ایلام: بانکهای استان تعطیل هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
بانکها مانع بزرگ توسعه ایلام/ استاندار ایلام: بانکهای استان تعطیل هستند
ایلام – خبرگزاری مهر: بانکها که نقش مهمی در توسعه هر منطقه دارند، در حال حاضر یکی از موانع مهم بر سر راه توسعه استان ایلام به شمار می روند.



به گزارش خبرنگار مهر، استان محروم ایلام با مشکلات بزرگی مثل عدم توسعه یافتگی، بیکاری، عدم سرمایه گذاری و.. مواجه است، در این شرایط تسهیلات بانکی نقش مهمی در کمک به توسعه استان دارد. هم اکنون بانکهای عامل استان به خوبی از بخشهای مختلف استان ایلام اعم از صنعت، کشاورزی، واحدهای تولیدی، واحدهای غیر فعال و... حمایت نمی کنند و این قضیه باعث مشکلات زیادی در استان شده است. علاوه بر اینکه بانکهای استان از سرمایه گذاری در استان حمایت های خوبی انجام نمی دهد، برای ارائه تسهیلات به طرحهای اشتغالزایی استان نیز موانع زیادی ایجاد می کنند و همین قضیه باعث تشدید بیکاری و مهاجرت در استان شده است. بانکهای ایلام برای ارائه تسهیلات مانع ایجاد می کنند یکی از فعالان اقتصادی در استان ایلام در این باره به خبرنگار مهر گفت: بانکهای استان ایلام برای تسهیلات به افراد محدود برای طرحهای اشتغالزایی، هزار مانع ایجاد و پروسه های زیادی را به افراد تحمیل می کنند. علی دوستی عنوان کرد: ارائه تسهیلات به طرحهای بزرگ اشتغالزایی در استان ایلام یکی از بزرگترین چالشهای استان ایلام است و هم اکنون در سطح طرحهای کلان استان در انتظار تسهیلات به سر می برند. وی افزود: به طور مثال طرح کارخانه سیمان دهلران در آخرین مراحل ساخت است که نبود تسهیلات از سوی بانکها این طرح را در آخرین مراحل متوقف ساخته است.

دوستی اظهار داشت: حتی برای ارائه تسهیلات طرحهای اشتغالزیی خرد نیز موانع زیادی از سوی بانکهای استان ایجاد می شود که بخش مهمی از توسعه نیافتگی و بیکار  استان به دلیل عدم حمایت بانکها است. وی می گوید: بانکهای استان ایلام متاسفانه از نبود مدیریت رنج می برند و چالشهای زیادی در ارائه تسهیلات به طرحهای اشتغالزایی استان ایجاد می کنند و پروسه زمان بر بانکها باعث دلسرد شدن افراد می شود. وی ادامه می دهد: یکی از دیگر مشکلاتی که بانکها در استان ایلام ایجاد کرده اند، فرار بخش خصوصی و سرمایه گذاران است چراکه اگر این رویه ادامه دار باشد سرمایه گذارن در استان سرمایه گذاری نمی کنند. دوستی می گوید: باید رویه تسهیلات از سوی بانکهای عامل استان تغییر کند تا  سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به حمایت بانکها در صورت بروز مشکل امیدوار باشند. وی گفت: هم اکنون بسیاری از طرحهای اشتغالزایی استان ایلام نیازمند تسهیلات هستند ولی به دلیل عدم همکاری بانکها متوقف شده است و همچنین واحدهای صنعتی مشکل دار استان نیز به طور کامل تعطیل شده است. بانکهای ایلام تعطیل هستند استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر به شدت از سیستم بانکی انتقاد کرد و گفت: به نظر من بانک های استان  تعطیل هستند. محمد مروارید همچنین نرخ بالای بیکاری را تهدیدی برای استان دانست و گفت: همه از دستگاه های اجرایی گرفته تا بانک های عامل موظفند دست به دست هم دهند تا این مشکل اساسی رفع شود. وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج و وام ضروری به مردم باید در دستور کار مدیران عامل بانک‌های استان ایلام قرار گرفته و در این راستا کوشش شود. این مسئول افزود: دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برنامه‌های مختلفی تدوین و طراحی کرده، بهبود عملکرد بانک‌ها در استان ایلام ضروری است و باید به آن توجه شود. وی افزود: 45 هزار نفر از جمعیت 550 هزار نفری ایلام متقاضی کار هستند و آمارهای رسمی نرخ بیکاری را در استان ایلام 12 درصد عنوان می کند در حالیکه اگر واقع بین باشیم و به درستی بررسی کنیم نرخ بیکاری در این استان بیش از 30 درصد است. وی افزود: دولت تمام توان خود را برای حمایت از تولید به کار گرفته تا روند سرمایه گذاری را در سطح استان تسهیل کند و این مهم نیازمند همکاری بانکهای عامل است. وی گفت: بانک‌های عامل می‌توانند با مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی گام‌های ارزشمندی برای توسعه همه جانبه منطقه بردارند و برای رسیدن به هدف مهم پویایی بخش تولید و اشتغال در استان رویه کمک و فرصت دادن به واحدهای دارای مشکل دار را در پیش گیرند. وی افزود: مردم به دلیل سود بالای وام های بانکی در رنج هستند و بانک های عامل باید در حمایت از طرح های اشتغالزایی دستگاه های اجرایی جدیت بیشتری داشته باشند. اولویتهای اشتغال در استان مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی استان نیز به خبرنگار گفت: اولویت اشتغال در استان بخش کشاورزی است اما  تحقق این امر نیازمند این است که بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات همراهی کنند. علیرضا زرگوش افزود : جلسه کارگروهی برای بررسی اعتبارات ابلاغی برگزار شده که توسط بانک مرکزی به استانها ابلاغ شده بود که بانکها بحث منابع و مصارف را نادیده بگیرند. وی اضافه کرد: مقرر شد تا پایان هفته دوستان در بانکهای عامل استان یک بررسی را انجام دهند و با بانک عامل  کشوری هماهنگی داشته باشند و نتیجه اینکه می توانند تسهیلات را پرداخت کنند یا نه را اعلام کنند و استاندار ایلام از طریق بانک مرکزی و مقامات عالی کشور این موضوع را رصد کنند.  


۱۳۹۳/۴/۴ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن