تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820748073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش ابزارقدرت های بزرگ برای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس روابط بین الملل: داعش ابزارقدرت های بزرگ برای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی است زنجان – ایرنا – کارشناس ارشد روابط بین الملل و رییس انجمن علوم سیاسی استان زنجان گفت: گروهک تروریستی و ضد اسلامی داعش ابزاری برای قدرت های بزرگ جهت دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی شده است.


سیدفرشید جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادعای دروغین گروهک تروریستی داعش مبنی بر تاسیس دولت اسلامی عراق تا شام، افزود: به یقین اجرای فرامین اسلامی از سوی این گروهک تروریستی ادعایی بیش نیست.
وی ظهور گروهک داعش در عراق را برگرفته از سیاست دولت این کشور عنوان و اظهار کرد: وجود برخی فضاهای جغرافیایی خالی در کشورهای خاورمیانه در چارچوب حاکمیت و به دور از کنترل دولت های مذکور بستر مناسبی برای ظهور و فعالیت گروههای تروریستی در منطقه فراهم کرده است.
رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برلزوم توجه به فضاهای خالی موجود درمحدوده جغرافیایی دولت های منطقه تاکید کرد و گفت: تعبیر حفره های سیاه از فضاهای خالی مذکور بیانگر ظرفیت بالقوه موجود در این فضاها برای انجام فعالیت های تروریستی است.
این کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: گروهک های تروریستی به راحتی می توانند در این فضاهای خالی پناه گرفته، سازماندهی شده و دست به اقدامات تروریستی بزنند.
جعفری ادامه داد: این فضاهای خالی در عراق از منطقه فلوجه آغاز و تا صدها کیلومتر به سمت منطقه مرکز سوریه ادامه می یابد.
وی افزایش توان نظامی و دفاعی دولت های منطقه خاورمیانه برای مقابله با فعالیت های تروریستی را ضروری خواند و اضافه کرد: دولت های منطقه باید فضاهای خالی جغرافیایی را پر کرده و به تروریست ها اجازه ندهند از این فضاها به عنوان پناهگاه امنی برای خود استفاده کنند.
رییس انجمن علوم سیاسی استان زنجان متذکر شد: تجربه داعش نقطه عطفی در تاریخ روابط بین الملل است.
جعفری گفت: حمایت دولت های عرب خلیج فارس از گروه های تروریستی و وقوع جنگ داخلی در سوریه زمینه مناسبی برای فعالیت گروهک شبه نظامی داعش در عراق را فراهم کرده است.
جعفری یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها دولت قدرتمند و باثبات منطقه با هوشیاری کامل هرگز وارد عرصه اختلاف افکنی دشمنان نشده و در این راستا با بهره گیری از فرامین رهبری و در پرتو اتحاد و همدلی اهداف نظام اسلامی را پیش خواهد برد.
7318/596/245

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن