تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813582528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانونمندی و نظم در فعالیت اصناف محمدیه محور کار شهرداری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین بهزادپور:
قانونمندی و نظم در فعالیت اصناف محمدیه محور کار شهرداری است
قزوین- خبرگزاری مهر: شهردار محمدیه گفت: با رعایت قانون و نظم در امور، جلوگیری از تداخل مشاغل و توسعه بی رویه برخی صنوف، حرکت قانونی و نظام مند در بازار را جایگزین نگاه سلیقه ای خواهیم کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، همایش اصناف شهر محمدیه سه شنبه شب با حضور آیت الله محمدی تاکندی استاد حوزه، حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه محمدیه، غلامرضا حسن پور فرماندار شهرستان البرز، حسین بهزادپور شهردار محمدیه، سرهنگ بهرامی فرمانده سپاه البرز و جمعی از اصناف و بازاریان در سالن مجتمع فرهنگی هنری نیایش شهر محمدیه برگزار شد. حسین بهزادپور در همایش اصناف محمدیه اظهارداشت: تعامل و ارتباط  اصناف و بازاریان با شهرداری موجب ارتقاء کیفی خدمات و تسریع در امور می شود و انتظار داریم کسبه با ارائه پیشنهادهای خود به امور کمک کنند. وی افزود: محمدیه با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استانهای مختلف کشور ظرفیت های خوبی دارد که اگر از این فرصت بخوبی استفاده کنیم می توانیم به رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار هم کمک کنیم. شهردار محمدیه تصریح کرد: باید نیازهای شهری با کمک اصناف و بازاریان بخوبی شناسایی شود و سپس برای رفع آنها راه حل ارائه کرد که در این راستا نیازمند مشارکت همه مردم هستیم. وی افزود: نظم بخشیدن به فعالیت اصناف در اولویت برنامه های شهرداری است و تلاش می کنیم در کنار زیباسازی شهر، مبلمان شهری و ارائه خدمات رفاهی نظم و ترتیب خاصی در شهر ایجاد کنیم تا هر کس وارد آن شد انضباط شهری را احساس و مشاهده کند. این مسئول یادآورشد: با نظم بخشیدن به معابر شهری، نصب تابلوها، ساخت بوستان و فرهنگ سرا و رنگ آمیزی شهری باید منفعت عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم و کارهای عام المنفعه را توسعه بخشیم و محیطی آرام و امن و سالم برای شهروندان فراهم کنیم. بهزاد پور گفت: عبور سالانه میلیونها مسافر از مسیر محمدیه فرصت ارزشمندی است که اگر بتوانیم با اجرای طرح های عمرانی و رفاهی و خدماتی حتی یک درصد مسافران را جذب شهر کنیم تا توقفی چند ساعته در محمدیه داشته باشند اقتصاد شهری متحول خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکلاتی هم در شهر داریم که تداخل صنوف، توسعه بی رویه برخی مشاغل و بی نظمی در صنوف از جمله آنهاست که باید برطرف شود تا بتوانیم چشم اندازهای توسعه شهری را محقق کنیم. شهردار محمدیه بیان کرد: قانون ملاک حرکت شهرداری است و باید از سلیقه ای عمل کردن خودداری کنیم که تحقق آن به قانونمند شدن فعالیت صنوف بستگی دارد و ما در این راه جدی هستیم. وی افزود: اگر خدمات شهری و معابر دسترسی شهری مناسب نباشد کسب و کار اصناف و بازاریان هم تحت تاثیر قرار می گیرد و مردم رغبت کمتری به خرید پیدا می کنند و اقتصاد بازار مختل می شود لذا باید همه امور مانند نصب تابلو، سد معبر، ساماندهی مشاغل، صدور قانونمند مجوز کسب جدی گرفته شود و محور کارها باشد. آیت الله تاکندی: انصاف و تقوی در میان بازاریان نهادینه شود در ادامه آیت الله محمدی تاکندی استاد حوزه هم با اشاره به نقش کسبه در تنظیم بازار گفت: در کارتان خدا، مردم و وجدان را در نظر بگیرید تا دنیا و آخرت خود را تضمین کنید. وی افزود: اصناف بزرگترین جامعه اقتصادی کشورند که در شبکه توزیع و خرید و فروش و اقتصاد نقش تاثیرگذاری دارند و می توانند به دولت کمک کنند اما مهمترین نکته در این کار توجه به کسب روزی حلال، رعایت انصاف و خوش خلقی است. نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر در هنگام کسب و کار خدا را در نظر بگیرید و به حلال و حرام قائل باشید و بتوانید اعتماد مردم را جلب کنید به سود متعارف خواهید رسید و خدواند به کارتان برکت می دهد. تاکندی بیان کرد: از خدا بترسید و کم فروشی نکنید و با دادن خمس و زکات مال خود را حلال کنید و از این فرصت برای خدمت صادقانه به مردم بیشتر بهره ببرید.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان گفت: از امروز برای روزه گرفتن تصمیم بگیرید و از فرصت عبادت در ماه رمضان بخوبی استفاده کنید تا سعادت دنیا و آخرت نصیب شما شود. در شهرستان البرز استان قزوین شش هزار و 500 واحد صنفی و در شهر محمدیه دو هزار و 500 واحد صنفی فعالیت می کنند.   


۱۳۹۳/۴/۴ - ۰۸:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن