تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803363642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید به کشف منابع جدید نفت و گاز در مناطق غرب و شمال شرق کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: زنگنه مطرح کرد
امید به کشف منابع جدید نفت و گاز در مناطق غرب و شمال شرق کشور
وزير نفت با بيان اين که تاکنون افق‌های جديدی از منابع نفتی و گازی در استان‌های گلستان، خراسان رضوی و شمالی و منطقه قصر شيرين يافت شده است، گفت: هنوز عمليات اکتشاف در اين مناطق در مرحله‌ای نيست که بتوان نتايج آن را به صورت رسمی اعلام کرد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، بيژن نامدار زنگنه در مورد آخرين اکتشافهاي نفت و گاز در ايران با اشاره به اين که تاکنون منابع نفت و گازي که قابل عرضه و اطلاع رساني باشد در کشور بدست نيامده است، اظهار داشت: بر اساس تعريف صنعت نفت و استاندارد اکتشافهاي اثبات شده در دنيا، در يک سال اخير ميدان جديدي به صورت رسمي در ايران کشف نشده است.

بيژن زنگنه ادامه داد: تاکنون افقهاي جديدي از منابع نفتي و گازي در استانهاي گلستان، خراسان رضوي و خراسان شمالي، مناطق مرزي مانند، شهرستان قصر شيرين پيدا شده است و به نظر مي رسد اميدهايي در اين زمينه وجود داشته باشد، اما اين منابع از نظر عمليات اکتشاف در مرحله اي نيست که بتوان به صورت رسمي اعلام کرد، زيرا بايد چاه هاي اکتشافي در اين مناطق حفاري شود.

زنگنه در مورد احتمال اتصال لايه هاي نفتي زمين شناسي ميدانهاي موجود در حوزه نفتي غرب کارون (آزادگان جنوبي، آزادگان شمالي، يادآوران و ياران) گفت: هنوز اين فرضيه قطعي نشده است.

بر اساس اعلام مديريت امور اکتشاف شرکت ملي نفت ايران برنامه هاي اکتشافي در سه سال نخست برنامه پنجم توسعه 95 درصد پيشرفت داشته است. با توجه به برنامه ابلاغي از سوي مديريت برنامه ريزي تلفيقي و تاکيد هيئت مديره شرکت ملي نفت ايران مبني بر کشف 400 ميليون بشکه نفت و 132 ميليون متر مکعب گاز به طور سالانه، کشف ميدانهاي مرزي و مشترک در رأس اولويتهاي مديريت اکتشاف قرار دارد.

مديريت اکتشاف شرکت ملي نفت ايران آبان سال گذشته تعداد ميدانهاي کشف شده نفتي و گازي در حوضه هاي رسوبي ايران را به ترتيب 178 و 70 ميدان اعلام کرده و گفته بود: از 178 ميدان نفتي کشف شده، تعداد 176 ميدان در حوضه زاگرس و خليج فارس و 2 ميدان در حوضه ايران مرکزي بوده است؛ ضمن اينکه از ميان ميدانهاي گازي کشف شده، 65 ميدان گازي نيز در حوضه زاگرس و خليج فارس، 2 ميدان در حوضه ايران مرکزي و 3 ميدان در حوضه کپه داغ قرار دارد.

شرکت بي پي در تازه ترين بررسي آماري سالانه خود از افزايش 200 ميليارد مترمکعبي ذخاير گازي ايران خبر داد و ايران را در جايگاه نخستين دارنده ذخاير گاز طبيعي جهان معرفي کرد. در اين گزارش ايران براي دومين سال پياپي با 33.8 تريليون مترمکعب ذخاير گازي، در صدر فهرست بزرگ ترين دارندگان ذخاير گاز جهان قرار گرفت.

بر اساس بررسي آماري سالانه بي پي، کل ذخاير اثبات شده گاز جهان تا پايان سال 2013 ميلادي 185.7 تريليون مترمکعب اعلام شد که اين رقم با سرعت کنوني توليد جهان براي حدود 55 سال کافي است.

شرکت بي پي همچنين ذخاير اثبات شده نفتي جهان را درپايان سال 2013 ميلادي 1687.9 ميليارد بشکه اعلام کرد که از 1687.3 ميليارد بشکه برآورد شده در پايان سال 2012 اندکي افزايش داشته و براي تثبيت سطوح کنوني توليد جهان به مدت 53 سال کافي است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن