تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کردها اسلحه می شکنند، به روی هموطن خود اسلحه نمی کشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کردها اسلحه می شکنند، به روی هموطن خود اسلحه نمی کشند سنندج – ایرنا – در حالی که کردستان این روزها با شکستن تفنگ، آتش زدن قفس و رهاسازی حیوانات و پرندگان اسیر به الگوی صلح، آشتی با طبیعت و دفاع از آزادی تبدیل شده است، عده ای ساز مخالف می زنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، همان روزی که رییس سازمان محیط زیست برای تقدیر از این حرکت اجتماعی به کردستان سفر کرده بود و در حالی که همچنان خبرهای رهاسازی پرندگان، شکستن تفنگ ها و قفس ها از کردستان به گوش می رسید افرادی که خود را کُرد می نامند به روی هموطنان خود اسلحه کشیدند و دست به خون ریزی زدند.
شاید همزمانی این حرکت با سفر رییس سازمان محیط زیست اتفاقی باشد اما همزمانی آن با حرکت اجتماعی مردمان این دیار برای تاکید بر طبیعت دوستی و آشتی نمی تواند اتفاقی باشد.
مردم کردستان وقتی با حیوانات با آشتی و صلح رفتار می کنند بدون شک در مقابل هم نوعان خود نیز نمی توانند غیر از این رفتار کنند.
این افراد باید کور باشند که گام های مردم برای صلح و آشتی را نمی بینند و خلاف این موج اجتماعی حرکت می کنند.
کردستان امروز پیام صلح و دوستی به دنیا می فرستد و توجه جهانیان به این نقطه از کشورمان جلب است، اما دشمنان این دیار که پوست دوست بر تن کرده اند تاب دیدن چنین روزی را ندارند.
صدای گلوله های آنها در کوه های منطقه حفاظت شده (محیط زیستی) شاهو، وحشت در دل طبیعتی که پیام آشتی از مردم این دیار شنیده بود می افکند و گمان می کنند می توانند در دل مردم هم وحشت ایجاد کنند.
در این رویداد که روز گذشته اتفاق افتاد چهار تن از بسیجیان سپاه شهرستان کامیاران به کمین نیروهای ضد انقلاب افتاده و جان به جان افرین، به شهادت رسیدند.
در این درگیری، ˈحیدر عزیزیˈ، ˈفواد احمدیˈ، ˈمحمد حاجی مرادیˈ و ˈجواد زندˈ از بسیجیان بومی استان کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
تیراندازی به قلب بسیجیانی که برای حفاظت از آرامش این مردم به دل کوه های شاهو رفته اند آن هم به شیوه نامردانه کمین، نه تنها از نظر نظامی و سیاسی هیچ سودی برای این کوردلان ندارد بلکه تنها می شود از این عمل دور از انسانیت و ضد صلح، این نتیجه را گرفت که عده ای آگاهانه یا نا آگاهانه و با بازیچه شدن به دست دشمنان این دیار می خواهند کردستان را بدنام کنند و خلاف موج مردمی و حرکت اجتماعی آشتی با طبیعت شنا کنند.
از سوی دیگر در حالی که امنیت برای استان کردستان حیاتی است تا سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در این استان شتاب گیرد، چنین حرکت های کوری در واقع توسعه و رشد این استان را هدف گرفته است.
هر گروهکی که تاکنون حتی جرات به عهده گرفتن مسوولیت این حرکت غیر انسانی را نداشته است باید بداند که مردمان این دیار آنها را کُرد نمی دانند چرا که کُردها نشان داده اند که اسلحه می شکنند نه اینکه به روی هم وطنان خود اسلحه بکِشند. ک/4
570/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن