تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819825019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواب دنیا در تماشای جام جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



در شماره جدید ماهنامه فکه می خوانیم؛
خواب دنیا در تماشای جام جهانی خبرگزاری رسا ـ شماره 134 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکصد و سی و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه با بخش‌های «یادداشت»، «فردا »، «دیروز»، «امروز»، «بیداری اسلامی»، «رزمنده» و «فکه+» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه ویژه تیرماه 1393 به انتشار رسید.
 
در بخش یادداشت این ماهنامه موضوعاتی همچون «چون تو را نوح است، کشتیبان زطوفان غم نخور»، «ما همه مقصریم»، «می‌دانی مشکل از کجاست؟» و «خاکریز سوم» به چشم می‌خورد و بخش فردا نیز به تشریح دو موضوع «نقشه راه» و «دریچه» پرداخته است.
 
ما هم مقصریم عنوان موضوعی از این ماهنامه است که ذیل آن آمده است: «انگار قرار نیست دلمان کمی آرام گیرد و دمی بغضمان فرو نشیند. انگار قرار نیست دشمن لحظه‌ای، از این کینه‌توزی تمام‌عیار دست بردارد تا نفسی تازه کنیم. انگار باید تن‌مان در کارزار حق و باطل گداخته شود و روحمان بی‌امان بتازد. دشمن آشفته از ظلمتی که او را فرا گرفته با حمایت و قدرت تمام‌عیارش می‌تازد و فطرت ظلمانی ظلم‌ستیزی‌اش، معنای واقعی بی‌رحمی است و باید تا به حال دانسته باشی که از هیچ کاری برای هدفش فروگذار نیست.
 
این روزها که به برکت نرم‌افزارهای اجتماعی تلفن‌های همراه، آگاهی از اخبار هم سرعت گرفته و هم با معجونی از صدا و تصویر رنگی شده است، باید تصاویر جنایاتی را که گروهی آدم‌نما در عراق به راه انداخته‌اند، دیده باشی. تصاویری که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد و او را متأثر می‌کند. این تصاویر که به منظور ایجاد رعب و وحشت، مفتخرانه توسط افراد این گروه فیلمبرداری شده، توسط مجریان‌شان در نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار و به اشتراک‌گزاری است.
 
دنیا که در حظ تماشای جام جهانی به خواب رفته است. در این میان بعضی از شبکه‌های خبری هم در حمایت از این گروه‌ها با بزرگ‌نمایی جنایات آنها، سعی دارند مقاومت مردم را سست و ایمان‌شان را شکننده کند. ما نیز این وسط به شهم خود مقصریم. ما که هر خبر بی‌ربط و بی‌منبعی را به اشتراک می‌گزاریم و فیلم‌هایی که از شدت خشونتش خودمان یک چشمی دیده‌ایم‌شان و نیمه رهایشان کرده‌ایم، در حلقه‌های دوستی‌مان منتشر می‌کنیم. ما برای هر حرفی که بی‌مسؤولیت آن را پذیرفته‌ایم در این دنیا شبکه‌ای مقصریم.
 
«داعش» هم که مثل منافقین و القاعده به زودی تاریخ مصرفش تمام می‌شود؛ اما برای بعد از این و حوادث این‌چنینی، یادمان باشد مطلع‌بودن از اخبار در این هوای مه‌آلود به این سادگی‌ها هم نیست. یادمان باشد آب به آسیاب دشمن نریزیم و هدف آنها را که خشن جلوه‌دادن مسلمانان است و همچنین ترساندن آنها، محقق نسازیم».
 
دیروز عنوان بخش دیگری از این ماهنامه است که دربردارنده موضوعاتی همچون «جیمی‌کارتر و زانوی تسلیم» و «بازاری‌ها و درد دین» است و بخش امروز نیز شامل موضوعات «خانواده»، «دانش آموزانی که برای دفاع آماده نکردیم» و «چند قدم جلوتر از کتاب» می‌شود.
 
بخش بیداری اسلامی این شماره ماهنامه فکه به بررسی دو موضوع «حکومت شیرازی‌ها در تانزانیا» و «خروش از دل دریای آتش» اهتمام دارد و در بخش رزمنده نیز موضوعاتی از قبیل «یا سپاه یا خرمشهر!»، «بشکست اگر دل من، به فدای چشم مستت»، «افسران ناپیدای جنگ»، «عطش»، «پرواز از کاظمین»، «فرار ناموفق»، «آتش سکوت»، و «دنبال جنازه‌ات نگرد» به چشم می خورد.
 
در بخش پایانی این ماهنامه با عنوان «فکه+» نیز موضوعاتی همچون درباره ما، خوانده شوید، من شما را می‌شناسم، پیشخوان و صد، صفر مشاهده می‌شود.
 
یکصد سی و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه به سردبیری علی حسین‌پور از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه ویژه تیر‌ماه 1393 با قیمت 3000 تومان در 80 صفحه منتشر شده است./907/ن601/س




۱۳۹۳/۴/۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن