تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802447526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار برگزیده بین‌الملل در سوم تیرماه+ لینک خبری


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
اخبار برگزیده بین‌الملل در سوم تیرماه+ لینک خبری
انفجار بیروت، درخواست پوتین از پارلمان، تحریم کالاهای سعودی و ترکی در بصره، درگیری کامرون و نیجریه، بمباران پهباد آمریکا در موصل، وضعیت پالایشگاه بیجی، نظر وزیر خارجه بحرین درباره عراق، برخی عناوین امروز جهان است.

خبرگزاری فارس: اخبار برگزیده بین‌الملل در سوم تیرماه+ لینک خبری



به گزارش فارس، اهم عناوین اخبار و رویدادهای امروز سوم تیرماه که تا ساعت 16 در سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس منتشر شده‌اند، به شرح ذیل است: بحران «تروریسم داعشی» عراق وارد هفته سوم شد «تروریسم داعشی» که بیش از سه سال است سوریه را درگیر خود کرده و اکنون عراق را جولانگاه اقدامات وحشیانه خود کرده است، امروز سه‌شنبه وارد هفته سوم شد.  

  سفیر ونزوئلا: آمادگی کاراکاس برای صدور تکنولوژی ایرانی به آمریکای لاتین/ کسی به سخنرانی اوباما اهمیت نمی‌دهد «آمن هوتب زامبرانو» سفیر ونزوئلا در تهران، جمهوری اسلامی ایران را کشور قدرتمند منطقه خواند و گفت کشورش آماده است مرکزی برای صدور تکنولوژی ایرانی به دیگر کشورهای آمریکای لاتین باشد.  

گفت‌وگوی تلفنی کامرون و اردوغان در مورد اوضاع سوریه و عراق نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، با وی در مورد وضعیت عراق و سوریه و همچنین روابط دوجانبه گفت‌وگو کرده است.  

کشته شدن 4 سوری در تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته کشته شدن 4 سوری در تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تحویل 100 تن از مواد شیمیایی سوریه،‌ تهدید نتانیاهو به حملات بیشتر به سوریه، تاکید استاد دانشگاه بوستون بر پیروز بودن اسد در جنگ، است.   انفجار انتحاری در ورودی «ضاحیه»/ 1 کشته و 14 مجروح + فیلم و عکس بامداد سه‌شنبه وقوع انفجاری قدرتمند منطقه «الطیونه» در حومه جنوبی بیروت را به لرزه درآورد و بر اثر آن عامل انفجار کشته و 14 نفر مجروح شدند.

جزئیات کامل انفجار «ضاحیه» بیروت/ 3 کشته و 20 زخمی/فرد مفقود کشته شده است انفجار انتحاری بامداد سه‌شنبه لبنان در ورودی شمالی ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد که بر اساس جدیدترین آمار، 3 کشته و 20 زخمی بر جای گذاشت.  پرز در سفر به آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت‌وگو می‌کند «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی در آخرین سفر خود در این سمت به آمریکا، علاوه بر دریافت مدال افتخار از کنگره، در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت‌وگو خواهد کرد.  مورالس: مداخله جویی‌های آمریکا برای نجات نظام سرمایه داری است/ باید اروپا را آزاد کرد اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی معتقد است که آمریکا با طراحی برنامه های مداخله جویانه در کشورهای دیگر تلاش می‌کند وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد و نظام سرمایه دارای را نجات دهد.  

تحریم کالاهای سعودی و ترکی در بصره اجرایی شد رئیس شورای استانداری بصره از اجرایی‌ شدن تصمیم این شورا برای تحریم کالاهای ساخت ترکیه و عربستان سعودی در این استان خبر داد. اظهار بی‌اطلاعی فتح و حماس از سرنوشت سه نظامی اسرائیلی ربوده شده ریاض المالکی عضو جنبش فتح و وزیرخارجه دولت توافقی فلسطین به همراه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از سرنوشت سه نظامی ربوده شده صهیونیستی اظهار بی اطلاعی کردند. افزایش تهدید علیه روس‌ها/ سفارت روسیه در بیروت در دایره خطر با افزایش تهدیدات گروه‌های تروریستی علیه سفارت روسیه در بیروت، تدابیر امنیتی در اطراف این سفارت افزایش یافت و رفت‌ و آمد سفیر روسیه و دیگر اعضای سفارت در برخی جلسات محدودتر شد.   میشل اوباما: آمریکا برای انتخاب یک رئیس جمهور زن آماده است میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا در یک نشست تلویزیونی ضمن حمایت ضمنی از هیلاری کلینتون تاکید کرد که مردم این کشور باید به زودی یک رئیس جمهور زن انتخاب کنند.

رئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی نجف: بحران عراق طایفه‌ای نیست/سکوت جامعه جهانی انتقاد برانگیز است رئیس کمیته فرهنگ و اوقاف دینی شورای استانداری نجف اشرف با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در برابر بحران عراق تاکید کرد که به تصویر کشیدن بحران عراق به عنوان بحرانی طایفه‌ای درست نیست. «هوشیار زیباری»: نظام فدرالی به کردستان منحصر نمی‌شود/«بارزانی»: زمان تعیین سرنوشت فرا رسیده است وزیر خارجه عراق گفت که به دنبال اوضاع امنیتی و سیاسی کنونی، عراق به سوی تحقق یک نظام فدرالی واقعی گام بر می‌دارد و از سوی دیگر رئیس منطقه کردستان نیز گفت که زمان تعیین سرنوشت کردها فرا رسیده است. چین در صدد حضور پررنگ‌تر در مذاکرات آتی هسته‌ای است یک هفته‌نامه چینی در تحلیلی با اشاره به جابجایی های صورت گرفته دیپلماتیک در پکن از نقش پررنگ‌تر چین در مذاکرات آینده هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی خبر داد.  

اسرائیل برای مقابله با افزایش قدرت ایران خواستار برتری داعش در عراق است یک ‌هفته‌نامه آمریکایی در مطلبی نوشت: اسرائیل این‌بار برخلاف همیشه برای جلوگیری از قدرت رو به فزونی ایران در منطقه خواهان عدم مداخله آمریکا و تفوق نیروهای داعش در عراق است.

افزایش تهدید علیه روس‌ها/ سفارت روسیه در بیروت در دایره خطر با افزایش تهدیدات گروه‌های تروریستی علیه سفارت روسیه در بیروت، تدابیر امنیتی در اطراف این سفارت افزایش یافت و رفت‌ و آمد سفیر روسیه و دیگر اعضای سفارت در برخی جلسات محدودتر شد.  

آزمایش سامانه دفاع موشکی جدید آمریکا برای مقابله با تهدید موشکی ایران پنتاگون اعلام کرده است که برای مقابله تهدیدهای موشکی ایران و کره شمالی سامانه رهگیری موشکی جدیدی را با موفقیت آزمایش کرده است.  اوضاع عراق نگران‌کننده است/ مصر حامی وحدت و یکپارچگی عراق است سفیر سابق مصر در سازمان ملل با بیان اینکه اوضاع جاری در عراق نگران‌کننده است، تاکید کرد که قاهره خواهان حفظ وحدت و یکپارچگی عراق است. سوریه یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه را ساقط کرد یک روزنامه سوری اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ترکیه را در جنوب استان حلب ساقط کند.  «مالکی» درجه محافظان پالایشگاه «بیجی» را ارتقا داد نخست‌وزیر عراق ضمن تقدیر از محافظان پالایشگاه «بیجی» به دلیل مقاومت در مقابل تروریست‌های داعش، دستور ارتقای درجه آنها را صادر کرد.  

  در پی تحویل تمامی مواد شیمیایی از سوی سوریه، مسکو به دمشق تبریک گفت/ حال نوبت نابودی «سلاح‌های شیمیایی تروریست‌ها» است دولت روسیه تحویل آخرین محموله‌های مواد و سلاح‌های شیمیایی سوریه به مجامع بین المللی جهت نابودی آن را به دمشق تبریک گفت. پهپاد آمریکایی ساختمان اطلاعات سابق عراق در موصل را بمباران کرد یک هواپیمای بدون‌سرنشین آمریکایی ساختمان اطلاعات سابق عراق در موصل را که مقر «داعش» شده است، بمباران کرد. انتخابات عراق شوکی بزرگ برای تروریست‌ها و حامیان آنها بود/ هیچ نیازی به سلاح و نیروی نظامی دیگر کشورها نداریم محمد مجید الشیخ سفیر عراق در تهران با بیان اینکه انتخابات اخیر در کشورش شوکی بزرگ برای تروریست‌ها و برخی کشورهای منطقه و حامیان غربی آنها بود، تصریح کرد کشورش برای مبارزه با داعش هیچ نیازی به سلاح و نیروی نظامی دیگر کشورها ندارد. پوتین از پارلمان روسیه خواست طرح استفاده از قوای نظامی در اوکراین را لغو کند پوتین از پارلمان روسیه خواست طرح استفاده از قوای نظامی در اوکراین را لغو کند.  

سازمان ملل: درگیری‌های اخیر عراق بیش از 1000 کشته داشته است سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد در 17 روز گذشته که تحرکات «داعش» در شمال عراق تشدید شده، بیش از 1000 نفر جان خود را از دست داده‌اند. درگیری نیروهای امنیتی کامرون با بوکوحرام نزدیک مرز با نیجریه منابع خبری از درگیری شدید بین نیروهای امنیتی کامرون با شورشیان بوکوحرام در نزدیکی مرز با نیجریه گزارش می‌دهند.   ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از وضعیت عراق مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مراتب نگرانی این اتحادیه را از وضعیت عراق اعلام کرد و گفت که در این مورد با وزیر خارجه آمریکا رایزنی خواهد کرد.  

  وزیر خارجه بحرین: ‌بحران عراق برای همه منطقه خطرناک است وزیر خارجه بحرین تاکید کرد تحولات جاری عراق پیامدهای خطرناکی برای منطقه خواهد داشت.   در کار نهاد قضائی مصر دخالت نمی‌کنم/ کسی حق انتقاد از احکام قضات مصری را ندارد عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور جدید مصر در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه نظامی مصر اعلام کرد در کار نهاد قضائی این کشور دخالت نخواهد کرد و کسی حق ندارد از احکام قضات مصری انتقاد کند.  

  پس از 116 سال سلطه آمریکا/استقلال پورتوریکو در سازمان ملل متحد تصویب شد در نشست سالانه کمیته ویژه استعمار‌زدایی سازمان ملل متحد، این کمیته قطعنامه‌ایی را با تاکید بر حق پورتوریکو برای تبدیل شدن به یک کشور آزاد و مستقل تصویب کرد. انتهای پیام/  

93/04/03 - 16:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن