تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده اراک:استانداران وقت خود را برای مسایل حزبی و سیاسی تلف نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تذکرات شفاهی نمایندگان؛ نماینده اراک:استانداران وقت خود را برای مسایل حزبی و سیاسی تلف نکنند تهران - ایرنا - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت باید به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم باشند، گفت: استانداران وقت خود را برای شرکت در جلسات سیاسی و حزبی تلف نکنند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدحسن آصفری» در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در تذکری شفاهی به رییس جمهوری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال را به نام اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند.
وی افزود: در شرایطی که بیش از 2 هزار پروژه نیمه کاره در کشور داریم و مشکلات اقتصادی بسیاری بر دوش مردم است، چرا استانداران وقت های خود را بیهوده تلف می کنند و در جلساتی شرکت می کنند که صحبت ها و سخنرانی های ساختار شکنانه شکل می گیرد و مسایلی مطرح می شود که در راستای اهداف فتنه گران است.
آصفری تاکید کرد: آیا وقت نماینده عالی دولت در یک استان باید اینقدر بیهوده و در راستای مسایل سیاسی و حزبی و گروهی تلف شود و در جلساتی شرکت کنند که اهداف و آرمان های نظام زیر سوال برود و از عناصر فتنه حمایت شود.
این نماینده مجلس خطاب به رییس جمهوری گفت: چرا باید اجازه دهید استانداران شما در این جلسات شرکت کنند؛ آیا تدبیر و اعتدال غیر از آن است که به مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم رسیدگی شود؟
وی با تاکید بر این که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها باید وقت خود را صرف رفع مشکلات مردم کند، از رییس جمهوری خواست تا در این زمینه به نمایندگان خود تذکرات لازم را بدهد.

** انتقاد از مطرح نشدن تحقیق و تفحص ها در صحن مجلس
سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس در تذکری شفاهی اظهار داشت: حدود 6 ماه قبل تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی نفت تهیه و به هیات رییسه ارایه شد اما هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.
وی افزود: تحقیق و تفحص از سهام عدالت نیز به رغم تصویب در کمیسیون اقتصاد، هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری در دستور کار قرار نگرفتن سوال خود از وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تحقیق و تفحص و سوال، از ابزارهای نظارتی نمایندگان و جلب رضایت مردم است اما چرا هیات رییسه به این موضوع توجه نمی کند.
موسوی نژاد با استناد به آیین نامه داخلی مجلس درباره جایگاه نظارتی مجلس گفت: هیات رییسه با این کار، این ابزارها را کند می کند.
وی یادآور شد: گاهی استیضاح ارایه می شود اما مطرح نمی شود؛ سوال، استیضاح و مواردی از این دست چرا مطرح نمی شود؛ هیات رییسه منتخب نمایندگان هستند و باید در برابر اعمالی که انجام می دهند پاسخگو باشند و لذا از هیات رییسه می پرسم که چرا تاکنون اجازه نداده اید از این ابزار نمایندگان استفاده شود و به تعویق و تاخیر نیفتد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: تحقیق و تفحص باید طبق روال آیین نامه در دستور کار قرار گیرد و من هم پیگیری می کنم که اگر روند آن روال روانی نبوده، به آن عمل شود.
وی با اشاره به محدودیت های زمانی برای بررسی سوالات نمایندگان در صحن مجلس اظهار داشت: سعی می کنیم وقت بیشتری تخصیص دهیم.

** موضوع اشتغال در جلسه ای غیرعلنی بررسی شود
سیدشکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس در تذکری شفاهی به وزیر نفت بخاطر جلوگیری از جذب 800 نفر از پذیرفته شدگان آزمون سراسری مناطق نفت خیز خوزستان و نیز اجرایی نشدن پروژه 2 هزار واحدی کارگران مناطق نفت خیز جنوب انتقاد کرد.
موسوی همچنین در تذکری به وزیر کشور اظهار داشت: چرا جلوی بکارگیری آزمون استانداری های کشور را گرفته اید؛ 200 نفر در استان خوزستان همه مراحل آزمون را گذراندند، اما جلوی جذب آنها گرفته شده است.
وی همچنین خطاب به وزیر نیرو ازانتخاب مدیر غیربومی برای آبفای استان خوزستان گفت: وضعیت آب شرب شهرستان کارون و بخش هایی از اهواز بغرنج است؛ سریعا تیمی را برای بررسی این موضوع اعزام کنید.
موسوی از هیات رییسه مجلس خواست که در جلسه ای غیرعلنی موضوع اشتغال در کشور را مورد رسیدگی قرار دهد.
موسوی خطاب به معاون پارلمانی دولت اظهار داشت: تعدادی از معاونان پارلمانی پاسخگوی خواسته ها و درخواست های نمایندگان نیستند.

** ضرورت توجه دولتمردان به درخواست های نمایندگان
سعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: تذکر من به وزیرانی است که در دولت اهمیتی برای درخواست های نمایندگان قائل نیستند، در حالی که از نظر قانونی مکلفند که به درخواست های وکلای مردم توجه کنند.
وی افزود: اینها نامه های نمایندگان را در دستور کار قرار نمی دهند که این امر حکایت از آن دارد که این افراد واقف به مسایل قانونی و اداری نیستند و یا توجهی به خواسته های نمایندگان ندارند و فراموش کرده اند که در زمان گرفتن رای اعتماد در راهروهای مجلس و کمیسیون ها چقدر از نمایندگان برای رای اعتماد خواهش می کردند.
حیدری طیب در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی بر استمهال وام های کشاورزان تاکید کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس از افزایش تصاعدی نرخ کرایه حمل بار محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته انتقاد کرد و گفت: این افزایش چهار برابری به دلیل قانون هدفمندی یارانه ها است.
وی افزود: از دولت می خواهم که نسبت به پرداخت مابه التفاوت این هزینه به کشاورزان اقدام کند.
حیدری طیب همچنین از عملکرد بانک ها بخاطر دریافت سود بیش از حد که خلاف شرع و قانون است، انتقاد کرد.

** رفع تبعیضات در حقوق کارمدان
محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نیز در تذکری به رییس جمهوری نسبت به اختلاف زیاد حقوق کارمندان شرکت های دولتی و سایر قوا تذکر داد و گفت این مساله باعث نارضایتی اکثر کارمندان شده است.
وی افزود: امروز تعداد زیادی از فرهنگیان و بازنشستگان کشوری و لشگری قادر به اداره خانواده خود نیستند و لازم است دولت در نخستین فرصت برای رفع این تبعیضات اقدامات جدی به عمل آورد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از رییس جمهوری بخاطر پرداخت نشدن وام ازدواج جوانان گلایه کرد و گفت: متاسفانه دولت تا به امروز هیچ اقدامی برای رفع این مانع انجام نداده است و حمایت از ازدواج جوانان و ازدیاد جمعیت در حد شعار مانده است.

** تلاش برای مبارزه با تروریسم در منطقه
فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس در تذکر شفاهی خود با یادآوری سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی صدام از این سلاح ها استفاده کرد و استکبار نیز حمایت خود را از رژیم صدام اعلام کرد.
وی افزود: از رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس جنبش کشورهای غیر متعهد و رییس مجلس به عنوان رییس بین المجالس آسیایی تقاضا دارم که از حداکثر جایگاه این دو نهاد بین المللی برای مبارزه با تولید و استفاده از سلاح های شیمیایی و مبارزه با تروریسم که این روزها در کشورهای منطقه بویژه کشور عراق شاهد آن هستیم، استفاده کنند تا از ادامه این کشتارهای فجیع جلوگیری شود.

** تسریع در انعقاد قرارداد با کارگزاران مخابرات روستایی
عبدالکریم رجبی نماینده مردم مینودشت در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود به وزیر جهاد کشاورزی خواستار جبران خسارت کشاورزان شرق استان گلستان شد که بر اثر خشکسالی خسارات سنگینی را متحمل شده اند.
وی همچنین از وزیر ارتباطات خواست که با توجه به تعهدات صورت گرفته برای انعقاد قرارداد با کارگزاران مخابرات روستایی اقدام کند.

** استیضاح وزیر نیرو اعلام وصول شود
«حمیدرضا فولادگر» نماینده اصفهان نیز در تذکری آیین نامه ای از هیات رییسه مجلس خواست تا استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند.
وی همچنین به استناد اصل 74 قانون اساسی گفت: در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس قبول کردیم که دولت در اولین فرصت احکام مربوط به حمایت از تولید و احکام دیگر را در قالب لایحه به مجلس ارایه کند اما با گذشت 4 ماه از سال این اتفاق رخ نداده است و از این رو از هیات رییسه مجلس می خواهم موضوع را رسیدگی کند.
سیام(3)** 2025**9103**س.ق ** 1418

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن