تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803036242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تودیع و معارفه ای که در حسینیه انجام شد/ قرائت فاتحه در مراسم!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حاشیه‌‌های مراسم حوزه هنری قم/
تودیع و معارفه ای که در حسینیه انجام شد/ قرائت فاتحه در مراسم!
قم - خبرگزاری مهر: یکی از متفاوت‌ترين مراسم توديع و معارفه در تاريخ كشور در قم برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، وحید فرجی که سابقه 8 سال مدیریت بر حوزه هنری استان قم را دارد غروب دوشنبه جای خود را به مجدالدین معلمی داد؛ اتفاقی که به دلهره هنرمندان اضافه کرد و هوای هنر را ابری. قرار بود این مراسم ساعت 18 در نگارخانه حوزه هنری - یکی از دسترنج مدیریت فرجی - برگزار شود. عقربه‌های ساعت، 18 و 30 دقیقه را نشان می‌داد که تعداد مهمانانی که در نگارخانه منتظر شروع مراسم بودند به انگشتان دو دست نمی‌رسید. چند نفر از مدیران استان هم در اتاق مدیریت حوزه هنری با رئیس قبلی و سرپرست جدید صحبت می‌کردند. کارکنان حوزه که تعدادی از آنها از هنرمندان مطرح استان هستند جنب و جوش زیادی برای تدارک برنامه داشتند. همه چیز برای شروع مراسم آماده بود که ناگهان برق رفت. هنرمندان با اینکه از تغییر مدیریتی نگران بودند، با ذوق ادبی‌شان سعی می‌کردند فضای شاد ایجاد کنند. بعضی‌ها می‌گفتند برق هم از رفتن فرجی نگران است، بعضی دیگر با طنز می‌گفتند برخی مسئولان استان چون از تودیع فرجی راضی نبودند دستور دادند برق خیابان صفاییه را قطع کنند! مسئول دفتر رئیس پیشین حوزه هنری با اداره برق تماس گرفت. انگار مشکلی پیش آمده بود که می‌بایست یک ساعت برق آن منطقه قطع می‌شد. وحید فرجی پیشنهاد داد مراسم در حسینیه شهدا که حدود 200 متر با حوزه هنری فاصله دارد برگزار شود. فاتحه حوزه هنری قم خوانده شد فرجی در حال هماهنگی بود که باز هم ذوق ادبی هنرمندان گل کرده بود. یکی از هنرمندان می‌گفت مگر مراسم ختم هست که در حسینیه برگزار شود. دیگری از سوژه بودن این کار برای خبرنگاران گفت. یکی دیگر از هنرمندان با طنز گفت: فاتحه حوزه هنری قم خوانده شد. جمع مسئولان و هنرمندان با خنده‌هایی آمیخته از نگرانی از کنار لباس فروشی، جگرکی و مغازه‌های جورواجور به حسینیه شهدا رسیدند. بعضی از هنرمندان هم جلوی در حسینیه ایستاده بودند و به جای خوشامدگویی، تسلیت می‌گفتند!

مراسم که با اجرای سید محمدجواد شرافت مجری همیشگی محافل حوزه هنری شروع شد، محمدرضا آزاد که سابقه طولانی در بازیگری و کارشناسی تئاتر دارد و به قول خودش برای به ثمر رسیدن هنر تئاتر در حوزه هنری پیر شده، درباره دلهره و ترس هنرمندان استان برای تودیع و معارفه صحبت کرد. او خطاب به معلمي سرپرست جديد حوزه هنري قم گفت: توقع داريم شما مديري باشيد كه قدر هنر و هنرمند را بدانيد، هنر و هنرمند را درك كنيد و بازيگر سياسي نباشيد. ما هنرمندان در راستاي اهدافي كه براي تحقق آنها خون دل خورديم و راه برگشت نداريم دست شما را مي‌فشاريم و مي‌خواهيم شما هم در همين مسير حركت كنيد. اضافه شدن دلهره‌داران به جمع دلواپسان پس از سخنان آزاد، شرافت قبل از دعوت سخنران بعدی گفت: جمع دلواپسان را داشتيم الان جمع دلهره داران هم به آن اضافه شد. در میان سخنرانانی که به این مراسم دعوت شده بودند حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تعابیری برای این مراسم به کار برد که به نظر مهمانان جالب بود. او گفت: در حسینیه شهدا که میزبان طولانی اجتهاد و جهاد و شهادت بود امروز مجلس دو مدیری برپا می‌شود که هر دو فرزند هیئت و پرورش یافته مسجد و حسینیه هستند. معلوم می‌شود باطن آقای فرجی و مسیر و نیت خدمتش اعتلای هنر عاشورایی و مقاومت و شهادت بوده که چنین افتخاری نصیبش شده است. ایزدپناه افزود: آغاز کار آقای معلمی هم به نام و عطر حسینیه و شهدا و مقاومت و نماز و مسجد که محل بسط و گسترش و تعمیق همه ارزش‌ها در طول اسلام بود است و خدا نکند روزگاری پیش بیاید که پای آقای معلمی بلغزد. مدیرکل ارشاد قم گفت: ما در پایان ماه شعبان و آغاز ماه رمضان، فرزند طوبای شعبان (فرجی) را بدرقه و از فرزند و تربیت شده ماه رمضان (معلمی) استقبال می‌کنیم. معلمی شغل انبیاست! پس از صحبت‌های حجت‌الاسلام ایزدپناه، شرافت به معلمی گفت: آقای معلمی شما که فرزند ماه رمضان هستید نمی‌شود یک وقت دیگری روزه بگیریم. شرافت در جای دیگری گفت: دوستان روابط عمومی گفتند امروز جمله‌ای برای سرپرست جدید در تابلو بنویسیم که گفتیم بنویسید «معلمی شغل انبیاست» این نهایت تملق است. وحید فرجی که آثار هیچ گونه نگرانی در چهره‌اش دیده نمی‌شد و چند برگه مطلب برای سخنرانی آماده کرده بود، قبل از اینکه جمله دعوت شرافت تمام شود از جایش بلند شد و به سمت جایگاه رفت.

فرجی بیشتر وقت اندکی که برای سخنرانی داشت را به قدردانی از همه کسانی که در طول 8 سال گذشته او را یاری کردند اختصاص داد؛ از مومنی شریف رئیس حوزه و مجید مصلحی معاونش گرفته تا استادان و هنرمندان پیشکسوت و استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مدیران و روسای سازمان‌ها و نهادها قم و در پایان کارکنان حوزه هنری قم. مجدالدین معلمی هم تنها به یک جمله اکتفا کرد و گفت: ایام عید، کربلا بودم و یکی از خواسته‌هایم این بود که خدا مرا به قم برگرداند، چون دل کندن از تهران سخت است. سرپرست جدید حوزه هنری قم با بیان اینکه وقت برای سخنرانی زیاد است به صحبت‌هایش پایان داد. صد حیف که این رفت مجری برنامه این بار برای اینکه فضای مراسم را متنوع کند گفت: در خدمت آقای احمدی (دبیر جشنواره طنز مکتوب سوهان روح) بودیم که ایشان مصرع دوم این بیت «عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت / صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت» را جابجا به این صورت «صد حیف که این رفت» خواند و از من خواست این مطلب را منتقل کنم. پایان بخش این مراسم اهدای دو لوح توسط سه نفر به دو نفر بود. لوح سپاس از وحید فرجی را استاد مجاهدی به او داد و فرجی را در آغوش گرفت و حکم سرپرستی مجدالدین معلمی را مجید مصلحی به وی داد. حجت‌الاسلام ایزدپناه هم در کنار اینها ایستاده بود. هدایایی هم از سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن قلم حوزه و گروه تعزیه ره پویان عشق به وحید فرجی داده شد. در این مراسم همه سخنرانان تمام قد از عملکرد وحید فرجی دفاع کرده و از او به نیکی یاد کردند.  


۱۳۹۳/۴/۳ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن