تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استمداد از دشمن اصلي براي دفع دشمن فرعي!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۳ (۹:۳۵ق.ظ)
جوان استمداد از دشمن اصلي براي دفع دشمن فرعي!
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه جوان در يادداشت امروز خود چنين نوشت:
رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ديدار مسئولان قوه قضائيه ضمن اشاره به اين نکته که «يکي از چالش هاي اصلي کشور، خصومت و مخالفت جدي نظام سلطه غرب با نظام اسلامي است که بايد اين حقيقت را فهميد و درک کرد»خاطرنشان کردند: «اگر خصومت نظام سلطه را متوجه نشويم، در تحليل مسائل کشور دچار اشتباه خواهيم شد. کساني که حاضر نيستند برخورد خصمانه جبهه دشمن را ببينند، همانند کساني هستند که چشم خود را به روي دشمن مي بندند.»
از اين منظر مي توان يکي از چالش هاي مسير ايستادگي و پيشرفت را اشتباه در شناخت دشمن و مصاديق آن دانست. طبيعي است که براي دشمن نيز مطلوب آن است که تا جاي ممکن بتواند از غفلت ها و تغافل هاي جبهه خودي سوءاستفاده حداکثري بکند. بر اين اساس هدف عمده بخشي از عمليات ادراکي و جنگ رواني نظام سلطه در سال هاي اخير، به اشتباه انداختن نخبگان جبهه خودي در شناخت دشمن و راهبردهاي آن بوده است.
يکي از مصاديق همين چالش را مي توان در تحولات اخير منطقه، خصوصاً رويدادهاي عراق جست وجو کرد. خصومت جريان تکفيري داعش با اسلام ناب محمدي(ص) و انقلاب اسلامي بر کسي پوشيده نيست و اتفاقاً عمليات رواني جريانات تروريستي و حاميان رسانه اي آنها نيز از تاکتيک ارعاب براي تضعيف روحيه مردم عراق و ديگر ملت هاي منطقه، حداکثر بهره برداري را مي کند.
در کشور ما نيز از آغاز بحران اخير عراق، کانون توجهات افکار عمومي به سوي اين مسئله متمرکز شده است. با اين حال آنچه شگفت انگيز و البته قابل تأمل مي نمايد، تلاش عده اي براي فراموش کردن دشمن اصلي با توجه دادن به دشمن فرعي- و به عبارت ديگر دست پرورده هاي دشمن اصلي- است.
از سوي ديگر، خود امريکايي ها نيز گويا بي ميل نيستند تا از اين فرصت براي به سازش کشاندن ايران انقلابي استفاده کنند. همين چند روز پيش بود که خبرگزاري رويترز به نقل از يک مقام امريکايي بي نام و نشان، ادعا کرد که دولت امريکا در حال بررسي گزينه «گفت وگوي مستقيم» با ايران درباره عراق است.
به ادعاي اين خبرگزاري امريکايي، گفت وگوهاي احتمالي ايران و امريکا، بر موضوع يافتن راه هايي براي عقب راندن گروه هاي تروريست تکفيري در عراق متمرکز خواهد بود و پس از آن نيز جان کري، وزير خارجه امريکا با تأييد خبر احتمال مذاکره ايران و امريکا درباره عراق با لحني طلبکارانه مدعي شد: «اگر ايران آماده ايفاي نقش سازنده در عراق باشد، واشنگتن براي گفت وگو با تهران آماده است، همکاري نظامي نيز غيرممکن نيست.»
در مقابل همان گونه که پيش تر اشاره شد برخي در داخل نيز از اين پيشنهاد ذوق زده مي شوند که البته در خور تأمل است. راهبرد «استمداد از شر مطلق براي دفع شر مقطعي» و پيشنهادهايي از قبيل همکاري با رژيم استکباري ايالات متحده امريکا براي خاموش کردن شعله هاي بحران عراق، درست زماني مطرح مي گردد که همه مي دانيم پشت صحنه اين گروهک هاي تروريستي، سرويس هاي اطلاعاتي غربي و ارتجاع منطقه- به عنوان هم پيمان منطقه اي غرب- است. سناريوي اخير امريکا و کساني که تلاش مي کنند در داخل چهره امريکا را بزک کنند، تا آن حد مضحک است که يادآور سارقي است که در قبال بازگرداندن مال ربوده شده به مال باخته، طلب مژدگاني مي کند.
امام خامنه اي دو هفته قبل در سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي با اشاره به همين نکته راهبردي فرمودند: «امروز يک عده اي در بخش هاي مختلف دنياي اسلام به نام گروه هاي تکفيري و وهابي و سلفي، عليه ايران، عليه شيعه، عليه تشيع، دارند تلاش مي کنند، کارهاي بدي مي کنند، کارهاي زشتي مي کنند، اما اينها دشمن هاي اصلي نيستند؛ اين را همه بدانند. دشمني مي کنند، حماقت مي کنند اما دشمن اصلي، آن کسي است که اينها را تحريک مي کند، آن کسي است که پول در اختيارشان مي گذارد، آن کسي است که وقتي انگيزه آنها اندکي ضعيف شد، با وسايل گوناگون آنها را انگيزه دار مي کند؛ دشمن اصلي، آن کسي است که تخم شکاف و اختلاف را بين آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ايران مي افشاند؛ اينها آن دست پنهان سرويس هاي امنيتي و اطلاعاتي است؛ لذا ما مکرر گفته ايم اين گروه هاي بي عقلي را که به نام سلفي گري، به نام تکفير، به نام اسلام با نظام جمهوري اسلامي مقابله مي کنند، دشمن اصلي نمي دانيم؛ ما شما را فريب خورده مي دانيم.»
به نظر مي رسد وظيفه نخبگان در اين مقطع در ارائه تحليلي واقعي از صحنه پيچيده تحولات سياسي سنگين است. قطعاً ماجراي عراق و نمايش خيمه شب بازي نظام سلطه در آن اولين و آخرين سناريوي تطهير و بزک کردن چهره امريکا نخواهد بود. دور از انتظار نيست در آينده در تحولات داخلي کشورمان نيز طراحي ها و اقداماتي صورت پذيرد که با مواجه شدن کشور با چالش هاي احتمالي، عده اي پيشنهاد همکاري با استکبار را براي برون رفت از چالش ارائه دهند. غافل از آنکه پشت صحنه بسياري از همين قبيل سناريو، دست دشمن و وابستگان آن براي اهل بصيرت هويداست.


نويسنده:
محمدجواد اخوان













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن