تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدودیتی در ارتقای هسته های فرهنگی وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران حجت الاسلام الیاسی:
محدودیتی در ارتقای هسته های فرهنگی وجود ندارد
نکا - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به افزایش سهمیه هسته فرهنگی شهرستان گفت: این شهرستان محدودیتی در ارتقا و افزایش هسته های فرهنگی ندارد.



به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمدعلی الیاسی عصر دوشنبه در نشست خبری سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اصحاب رسانه نکا با اشاره به رسالت انبیا و اولیا الهی اظهار داشت: اولین و کاملترین رسالت انبیا و اولیای الهی تبیلغ بود که هیچ پیامبری در هیچ عصری معاف از تبلیغات و احیای دین نبود.
 
وی ضمن تأکید بر تکالیف مهم و برجسته انبیا افزود: تبلیغ به عنوان اولین حرکت و رسالت انبیا ، اولیای دین و مسلمانان بوده که باید سیره این بزرگان را الگوی زندگیمان قرار دهیم.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا تصریح کرد: انبیای الهی طرز صحیح زندگی کردن، نگاه مردم به دین ، قیامت و استحکام اعتقادات و احکام دین را برای مردم به ارمغان آوردند.
 
تبلیغ دین تنها مختص اشخاص خاص نیست
 
الیاسی با اشاره به رسالت همگان در تبلیغ دین اضافه کرد: تبلیغ دین، حفظ و حراست از رسالت پیامبر تنها محدود به روحانیت، خبرنگاران و اشخاص خاص  نیست بلکه این امر جزو وظایف دینی لاینفک مسلمانان و شیعیان بوده که باید آن را عملی کنیم.
 
وی گفت: اجرا، اقامه و احیای دین باید با زندگی و سیره انبیا به طور هنرمندانه شکل گیرد چرا که ما در حوزه اقامه و احیای دین مسئولیت مهمی را به عهده داریم.
 
این مقام مسئول با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اذعان داشت: اولین نکته ای که امام خمینی (ره) در 2.5 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حس کرد این بود که خلأ فرهنگی که در جامعه نمایان شده باید توسط یک مدیریت فرهنگی پر شود.
 
الیاسی ادامه داد: امام راحل به این باور رسید حلقه مفقوده ای در مدیریت فرهنگی وجود داشت که باید این امر به خوبی برای مردم  تداعی شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا ابراز داشت: حضور 400 طلبه شهید مازندران در جبهه های نبرد به برکت حرکت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.
 
وی یکی دیگر از حلقه های مفقودی دین را مجهوریت قرآن و مظلومیت نهج البلاغه دانست.
 
دوهزار قرآن آموز در سال مسائل تربیتی قرآن را فرا می گیرند
 
وی افزود: با آغاز فعالیت سازمان تبلیغات در نکا تنها 20 مربی قرآن در شهرستان فعالیت می کردند اما امروز بالغ بر 150 مربی قرآن در شهرستان به صورت فعال تربیت مسائل قرآن را انجام می دهند.
 
الیاسی گفت: هشت موسسه قرآنی با سه شعبه در سطح نکا و 25 خانه قرآن در روستاهای بخش مرکزی و بخش هزارجریب به صورت فعال مشغول فعالیت هستند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به دغدغه های مراکز قرآنی شهرستان بیان کرد: یکی از دغدغه های سازمان تبلیغات عدم پشتیبانی مراکز قرآنی است که به طور متوسط هرساله بیش از دو هزار قرآن آموز با فراگرفتن روانخوانی، روخوانی و تفسیر قرآن وارد جامعه می شود.
 
وی تصریح کرد: بیش از 700 روحانی در مناسبت ها در ماه مبارک رمضان ، محرم به مساجد شهر و روستا اعزام می شوند.
 
این مقام مسئول با اشاره به برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان  افزود: طرح  30 شب 30 محفل در30 مسجد شهرستان برگزار می شود و نشست های قرآنی ، جلسات تفسیر و مسابقات قرآنی از دیگر برنامه های اجرایی سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان است.
 
اعزام 200 مبلغ به مساجد نکا
 
الیاسی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 200 مبلغ در سطح شهر و روستا اعزام می شوندکه از این تعداد 20 نفر مبلغه هستند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان فعالیت و ساماندهی بیش از 290هئیت مذهبی در شهرستان اظهار کرد: از 290 هئیت مذهبی ساماندهی شده شهرستان بیش از 100 هئیت مختص به دانش آموزان است که از این بین 50 درصد هئیت ها به صورت فعال ،20درصد فعال هفتگی و30درصد دیگر به صورت مناسبتی به اجرای برنامه ها می پردازند.
 
وی با بیان نظارت و ساماندهی بیش از 90 درصد مداحان نکا تصریح کرد: از 90 درصد مداحان ساماندهی و نظارت شده 70 مداح شناسنامه دار مشغول فعالیت هستند.
 
الیاسی با اشاره به هسته فرهنگی شهرستان نکا بیان کرد: سال گذشته پنج سهمیه هسته فرهنگی و امسال بشش هسته فرهنگی در سطح روستاهای خورشید، چاله پل وچهار هسته فرهنگی در سطح شهرستان نکا طی ایام تابستان فعالیت می کنند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا ادامه داد: طرح کتابخانه مداحان از جمله طرح های اجرایی است که سازمان تبلیغات استان در دستور کار خود قرار داده تا با این امر بتواند مداحان را با استفاده از منابع ، مأخذ و سلیقه های مختلف پشتیبانی و حمایت کند.



۱۳۹۳/۴/۲ - ۲۱:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن