تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805247017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشن برداشت گندم در نظرآباد/ سازها به شکرانه نواختند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری/
برگزاری جشن برداشت گندم در نظرآباد/ سازها به شکرانه نواختند
کرج – خبرگزاری مهر: آیین جشن برداشت گندم شاید یکی از پر شکوهترین و زیباترین جشن ها برای کشاورزان گندم کار باشد، زیبایی که در آن به شکرانه سجده بر خاک می نهند و تلاش می کنند با نحوی شایسته شکرگزار برداشت بهترین محصول خود باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز دوشنبه در جشنی محلی با حضور مسئولان استانی آیین برداشت گندم در یکی از مزارع نمونه گندم استان البرز در شهرستان نظرآباد برگزار شد که در آن سازهای محلی به شکرانه برداشت این محصول گرانبها به زیبایی می نواختند. همراه نوای این سازهای سنتی زیبا و دلنشین بوی نان تنوری تازه محلی همگان را در این جشن به خود جلب می کرد، این فضای زیبا و دلچسب موجب شده بود تا تمامی میهمانان دعوت شده با لبخند وارد آیین برگزاری جشن شکرانه شوند. مسعود کریمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، شهریار آقایی فرماندار شهرستان نظرآباد، عبد الرضا روشن نژاد رئیس جهاد کشاورزی نظرآباد، جمعی از معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، کارشناسان و ناظران کشاورزی و ... از جمله مهمانان دعوت شده به مزرعه فلاح مقدم کشاورز نمونه استان البرز در نظرآباد بودند.

17 درصد اراضی نظرآباد مجهز به آبیاری تحت فشار هستند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد در ابتدای این جلسه با اعلام آماری از تولید گندم در نظرآباد گفت: متوسط عملکرد گندم در این شهرستان پنج هزار و 200 کیلو گرم در هکتار است و رکورد شهرستان 13 هزار و 526 کیلوگرم است و باید تلاش شود این فاصله کاهش یابد. عبدالرضا روشن نژاد ادامه داد: بذر عاملی مهم در افزایش محصول به شمار می رود و خوشبختانه مرکز تولید و فرآوری بذر اصلاخ شده در البرز در بهترین سطح در شهرستان نظر آباد فعالیت دارد. وی با بیان اینکه در شهرستان نظرآباد پنج رقم گندم و چهار رقم جو تولید می شود به نکات مهم در کشاورزی اشاره و تصریح کرد: با وجود کم آبی در کشور باید به سمت استفاده از آبیاری تحت فشار و استقرار این سیستم ها در تمامی اراضی کشاورزی پیش برویم. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد ادامه داد: تنها سه هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی نظرآباد مجهز به آبیاری تحت فشار هستند که این میزان 17 درصد سطح زیر کشت زمین های شهرستان را تشکیل می دهد. روشن نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد با بکارگیری روش های نوین در کشاورزی هر ساله رکوردهای مختلفی به نام این شهرستان به ثبت برسد. تامین محصولات کشاورزی اولویت فرمانداری شهریار آقایی فرماندار نظرآباد نیز در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اینکه نظرآباد قطب زراعت در استان البرز است، اظهار داشت: باید تلاش شود این شهرستان در تمامی زمینه ها تبدیل به قطب تولیدی شود. وی ادامه داد: نظرآباد ظرفیت های مناسبی در زمینه های مختلف کشاورزی دارد و برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این شهرستان در بخش کشاورزی نیازمند همدلی، همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها هستیم. فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: تامین محصولات کشاورزی در منطقه از اولویت های بخش کشاورزی در این شهرستان به شمار می رود و فرمانداری نیز به جدیت پیگیر مسائل کشاورزی خواهد بود. آقایی در پایان تصریح کرد: کشاورزی امروزه تبدیل به علم شده و باید دانست برای پایداری کشاورزی چگونه از آب و خاک به نحوی مناسب بهره مند شد تا محصولی مناسب نیز حاصل شود.

تاکید بر پرداخت زکات به شکرانه برداشت محصول مسعود کریمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز به عنوان آخرین سخنران جشن برداشت گندم در شهرستان نظرآباد بر شکرانه برداشت این محصول تاکید کرد و گفت: مهمترین امر در شکرانه برداشت این محصول سالم پرداخت زکات است و کشاورزان باید همواره همانند گذشته به بحث زکات برای رونق هر چه بیشتر محصول خود توجه داشته باشند. وی اظهار داشت: مزرعه موجود به واسطه استفاده از سیستم های نوین در آبیاری یک مرزعه آرمانی به شمار می رود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد: کشاورزان گندم های برداشت شده خود را به مراکز دولتی تحویل دهند. کریمی در پایان گفت: یکی از سیاست های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی تامین بذر مورد نیاز کشاورزان است که خوشبختانه در سال گذشته علاوه بر تامین نیاز استان، البرز به دیگر استان های کشور نیز بذر صادر کرد. در پایان این مراسم پس از پذیرایی از مهمانان با نان محلی برداشت گندم به صورت نمادین با حضور مسئولان حاضر انجام شد. به گزارش خبرنگار مهر، رکورد برداشت گندم در سال گذشته با رقم 13 هزار و 526 تن گندم در هکتار برای اولین بار در کشور به نام البرز به ثبت رسید.




۱۳۹۳/۴/۲ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن