تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820908222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش با عزم راسخ ملت عراق محکوم به فنا است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

داعش با عزم راسخ ملت عراق محکوم به فنا است استانها- ایرنا-گروه افراطی و تروریستی داعش که مورد نکوهش جامعه بین المللی، کشورهای اسلامی و مردم شیعه، سنی و کرد عراق قرار دارد، به عنوان منشا اختلاف و تفرقه در بین مذاهب مختلف اسلام، علما و بزرگان دینی بویژه اهل سنت را بر آن داشته که با بر ملا ساختن نقشه های شوم این گروه تکفیری نسبت به رسوایی آنها اقدام کنند.


علمای اهل سنت با اشاره به حمله گروهک تروریستی داعش به مردم بی دفاع شهرهای عراق تاکید کردند که این حرکت با هدف فراموشی قدس و در امان ماندن رژیم صهیونیستی، ساماندهی شده است.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس از مهمترین اهداف گروه های تکفیری در حمله به سوریه و به ویژه عراق را فراموشی ملت فلسطین و قدس شریف دانست.
شیخ سید عبدالباعث قتالی دراین زمینه به نقل قولی از یک مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد که گفته بود ما هم اکنون بیشتر از هر زمانی دیگر درسال ها و دهه های اخیر در امنیت کامل به سر می بریم.
وی از ریختن خون مسلمانان به عنوان گناهی بزرگ و حرام نام برد و گفت: جنایات بی رحمانه گروهک های تکفیری و تروریستی همچون داعش در کشتارهای دسته جمعی مردم مسلمان سوریه و عراق کم سابقه است.
مولوی محمد صدیق بهجت امام جمعه و رییس شورای روحانیت اهل سنت بندرلنگه
با تاکید بر این مطلب که بیشترین ضربه به اسلام از جانب تکفیری ها صورت گرفته از این گروهک ها به عنوان منشا اختلاف و تفرقه در بین مذاهب مختلف اسلام نام برد.
وی از گروه های تکفیری به ویژه داعش به عنوان سرسپردگان به بیگانگان نام برد و بیان داشت: این وظیفه علما و بزرگان دینی است که با بر ملا ساختن نقشه های شوم آنان نسبت به رسوایی آنها اقدام کنند.
امام جمعه اهل سنت بندرلنگه ازگروه های تکفیری به عنوان عده ای سرخورده و بی دین نام برد که تنها ماموریت آنان ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان است.
وی ادامه داد:این وظیفه علمای دین است که ضمن شناخت همه جانبه گروهک های تکفیری از جمله داعش، برای افزایش سطح آگاهی افکار عمومی در مورد توطئه های سلفی های تکفیری ، مسلمانان ساکن شهرها و حتی روستاها را از خطر آنان آگاه کنند.
بهجت با تشریح راه های مقابله با تفکرات افراطی گری اظهار کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه درامور اهل سنت هرمزگان با برگزاری برنامه های فرهنگی و کارگاه های آموزشی نقش بسزایی در زمینه شناخت هر چه بیشتر مذاهب اسلامی از گروهک های تکفیری و عوامفریبی آنان داشته است.
این روحانی برجسته اهل سنت در شرق هرمزگان با بیان این که اسلام یک راه مستقیم برای مسلمانان تعریف کرده، گفت:دشمنان می خواهند با نقشه های خود مسلمانان را درگیر افراط و تفریط و همچنین شک و تردید در اعتقادات و باورهای شان بکنند.
امام جمعه اهل سنت بندر پهل در غرب بندرعباس و عضو شورای روحانیت بندرخمیر ، از روحانیون شیعه و اهل سنت به عنوان سفیران وحدت و ترویج کنندگان اسلام ناب محمدی نام برد و اظهار کرد:شناخت و بصیرت مسلمانان از گروهک های تکفیری موجب شکست نقشه های شوم آنان می شود.
شیخ حسین بازماندگان ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی با نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت در ایران مهم ترین قدم را برای وحدت شیعه و اهل سنت برداشتند و رهبرمعظم انقلاب هم با تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب بنایی محکم برای حفظ و اشاعه هر چه بیشتر آن بنیان نهادند که با استقبال علمای مذاهب اسلامی در سراسر جهان مواجه شده است.
بازماندگان ، از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهترین الگو برای مسلمان جهان نام برد و افزود:برخلاف ادعاهای سران گروهک های تکفیری، امروزه شاهد هستیم که پیروان مذاهب اسلامی آزدانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرعباس با محکوم کردن گروهک داعش در حمله به شهرهای عراق و کشتار مسلمانان گفت: شناخت کامل مسلمانان اهل سنت از گروهک های تکفیری و به ویژه داعش موجب بیزاری و دوری جستن هر چه بیشتر آنان از این گروهک ها شده به نحوی که در نمازها مورد لعن و نفرین قرار می گیرند.
شیخ عبدالوهاب ضیایی با بیان اینکه همه مذاهب چهارگانه اهل سنت دلداده و محب اهل بیت(ع) هستند گفت:برخلاف گفته گروه های تکفیری محبت به اهل بیت(ع) جزئی از عقیده اهل سنت است.
این روحانی سرشناس اهل سنت در هرمزگان با بیان این که اگر کسی از پیروان مذاهب چهارگانه اهل سنت محبت اهل بیت(ع) را نداشته باشند، ایمان از وی سلب خواهد شد افزود: شرط ایمان در بین اهل سنت، محبت اهل بیت (ع) است.
وی از گروه های تکفیری به عنوان عناصری جاهل نسبت به دین و سیره حضرت رسول اکرم (ص) نام برد.
امام جمعه اهل سنت جاسک هرمزگان هم با اشاره به نقش علمای دینی درمذاهب اسلامی گفت: باصدور حکم جهاد کفایی از سوی حضرت آیت الله العظمی سیستانی و دیگر علمای اهل سنت در عراق و حتی الازهر به زودی شاهد ریشه کن شدن گروهک تکفیری داعش خواهیم بود.
شیخ محمد عقیل شیهک زهی ادامه داد: به برکت صدور انقلاب اسلامی ایران و به ویژه فعالیت مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دستاوردهای هفته وحدت و روز قدس هر روز بر شناخت مسلمانان از گروهک های تکفیری جاه طلب و نوکر اسرائیل افزوده می شود.
امام جمعه اهل سنت جاسک اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که مسلمانان شیعه و اهل سنت عراق با باور هم و احترام به اعتقادات در کنار یکدیگر علیه گروه های تکفیری مشغول جهاد هستند.
شیخ عقیل شیهک زهی اضافه کرد: به برکت روشنگری های صورت گرفته از سوی علمای جهان اسلام شاهد شکست گروه های تکفیری به ویژه داعش هستیم به گونه ای که در آِینده ای نزدیک به کلی از بین خواهند رفت.
در همین حال علمای اهل سنت آذربایجان غربی با محکوم کردن جنایات وقیحانه و ضد بشری گروهک تکفیری داعش اعلام کردند: وحدت شیعه و سنی نابودی گروهک تروریستی داعش را رقم می زند.
ائمه جمعه و جماعات اهل سنت شهرهای مختلف آذربایجان غربی تاکید کردند: گسترش موج اسلام خواهی در منطقه و افزایش اسلامگرایان از یک طرف و موفقیت مردم سوریه در انتخابات، عصبانیت رژیم صهیونیستی و همپیمانان و نوکران استکبار جهانی را افزایش داده و اقدامات و جنایات گروهک تروریستی داعش را ساماندهی کرده است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه در این خصوص اظهار کرد: اسرائیل غاصب و همپمانانش برای تسکین آلام خود اقدام به تشویق گروهک تروریستی داعش کرده و با عناوینی چون تشکیل حکومت اسلامی وارد میدان کرده اند.
ملا عبدالقادر بیضاوی ادامه داد: در این میان عربستان و دولتهای مرتجع عرب با حمایتهای مالی از این گروه تلاش کردند تا به انتقام شکست خود در سوریه، عراق را قتلگاه انسانهای بی گناه قرار دهند.
امام جمعه بوکان نیز گفت: مخدوش کردن چهره اسلام ، هدف بزرگ این گروهک تکفیری است.
ماموستا عبد الرحمن خلیفه زاده، لبیک ملت عراق به خصوص جوانان عراقی به فتوای مرجعیت را قابل تحسین خواند و افزود: این لبیک پیروزی بزرگی برای ملت عراق و مهر باطلی بر اهداف شوم این گروهک تروریستی است.
وی یادآوری کرد: دولتهای مرتجع عرب این گروه را مورد حمایت مالی قرار داده و رژیم صهیونیستی نیز سلاحهای آنها را تامین می کند.
امام جمعه سردشت نیز گفت : تفرقه افکنی میان مسلمانان و مقابل هم قرار دادن آنها هدف بزرگ گروهک تروریستی داعش و اربابان آنهاست.
ملا سلام امینی اظهار کرد: به جان هم انداختن مسلمانان و کشتار آنان توسط گروههای تکفیری ترفند شوم استکبار جهانی است.
وی اضافه کرد: هراس از گسترش اسلام خواهی و حاکمیت اسلام بر جهان، دیگر عاملی است که اسرائیل و همپیمانانش را نگران کرده است.
امام جمعه اهل سنت نقده هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گروهک تروریستی داعش سالهاست در سوریه با گروه مقاومت می جنگد اما انتخابات موفق این کشور این گروه را به تلاطم انداخت.
ماموستا ابراهیم سرخابی اظهار کرد: ایجاد جنگ فرسایشی و نابودی مسلمانان هدف دشمنان است که این بار نه توسط سربازان شان، بلکه توسط گروههای تکفیری انجام می دهند و گروههای تکفیری نیز انسانهای اجیر شده ای هستند که چیزی از اسلام نمی دانند.
وی افزود: فتوای مرجعیت در عراق و لبیک مردم به این فتوا اسرائیل غاصب و دشمنان اسلام را ناامید کرده و آمادگی سه میلیون مبارز سندی بر طرفداری ملت مسلمان عراق از اسلام ناب محمدی است.
ماموستا سرخابی افزود: ایجاد تفرقه و شکاف میان شیعه و سنی هدف این گروهک است که هرگز عملی نخواهد شد.
وی افزود: زمانی القاعده، روزگاری طالبان و امروز النصره و گروهک ضدبشری داعش قد علم کرده اند اما سرانجام آنها تباهی در منجلاب استکبار جهانی است.
امام جمعه پیرانشهر نیز با بیان اینکه جنایات گروهک ضد اسلامی داعش اوج جنایت بشری است گفت: غرب با این توطئه می خواهد به دنیا بگوید اسلام دینی است که هدف آن کشتار و سر بریدن زنان و مردان است.
ماموستا مصطفی محمودی ادامه داد: آنها با بدبین کردن ذهن مردم به اسلام، بستری فراهم می کنند تا به عنوان ناجی بشریت ، حاکم جهان شوند.
وی اظهار کرد: جنایات وحشیانه گروهک تروریستی داعش سرانجام گریبانگیر اسرائیل غاصب، آمریکا و سردمداران زورگو خواهد شد و در آتش جنایات خود خواهند سوخت.
امام جمعه اهل سنت کنگان استان بوشهر گفت: گروه تروریستی داعش دست پرورده جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و جنایات آنها در کشورهای اسلامی از سوی همه مسلمانان محکوم است.
شیخ محمد جمالی ، افزود: آمریکایی ها، صهیونیست ها و حامیان تروریست های داعش بدانند تبعات این گروه جنایتکارعاقبت دامان آنها را هم خواهد گرفت.
جمالی بیان کرد: اهل سنت شهرستان کنگان و استان بوشهر مانند همه امت اسلام اعم از تشیع و تسنن این جنایات گروهک تروریستی و ضد اسلامی داعش را محکوم می کند و انتظار دارد امت اسلامی با وحدت و برادری ریشه این گروه جنایتکار را برکنند.
مولوی اسحاق مدنی روحانی برجسته اهل سنت هم شرایط امروز جهان اسلام را همانند دوران امام حسن و امام حسین(ع) دانست و گفت: مسلمانان با همان اندیشه و فکر و دلسوزی بزرگان به حفظ اسلام بپردازند و تکفیری ها هم روزی پشیمان خواهند شد، زیرا با این وضع دین و دنیای خود را از دست خواهند داد.
این روحانی برجسته اهل سنت سیستان و بلوچستان همچنین گفت: مشترکات مسلمانان بیش از آن چیزی است که فکر می کنند و چیزهایی که اختلاف دارند، بسیار کمتر و کم اهمیت تر است.
امام جمعه اهل سنت تایباد در استان خراسان رضوی نیز گفت: کشورهای اسلامی باید برای سرنگونی گروه تروریستی داعش بسیج شوند و مردم عراق را از ظلم این گروه خونخوار برهانند.
مولوی ˈغلام نبی توکلیˈ اظهار کرد: علمای اهل سنت ایران اقدامات این گروهک تکفیری را محکوم می کنند و درباره انحرافات اعتقادی این گروه و حمایت آمریکا از آن اتفاق نظر دارند.
وی گفت: گروهک داعش لکه ننگی است که به نام اسلام و با ادعاهای دروغین ، جنایات و حرکات مذبوحانه ای را انجام می دهد تا چهره اسلام را در دنیا خدشه دار کند.
وی افزود: منتسب شدن گروهک تروریستی داعش به اهل سنت و تلاش های این گروهک برای نسبت دادن اعتقادات خود به عقاید علمای برخی استان های سنی نشین ایران، خشم این علما را برانگیخته و به دفعات اعمال این گروهک تکفیری را محکوم کرده اند.
این مولوی اهل سنت اظهار کرد: گروهک داعش از ساده ترین مبانی دین اسلام نیز آگاهی ندارد اما شیوه کار و جهاد خود را به روش پیامبر اسلام (ص) شباهت می دهد و خود را مسلمان حقیقی می پندارد.
وی گفت: به طور یقین فعالیت گروهک داعش بخشی از نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اختلاف افکنی در میان کشورهای اسلامی، بی ثباتی امنیت در منطقه خاورمیانه و تروریست نشان دادن مسلمانان است لذا تنها با اتحاد و همبستگی می توان این نقشه را خنثی کرد.
امام جمعه اهل سنت تایباد افزود: دولتمردان عراق برای سرنگونی گروهک داعش از آمریکا که بانی اصلی پیدایش چنین گروه هایی است استمداد طلبیده درحالی که همبستگی مردم عراق و حمایت کشورهای مسلمان می تواند این کشور را از شر این گروهک نجات دهد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان ترکمن نشین راز و جرگلان در خراسان شمالی هم گفت: خطرناکترین دشمن کنونی مسلمانان گروهک تروریستی داعش است.
آخوند ˈرحیم صمدیˈ ضمن تاکید بر وحدت شیعه و سنی افزود: این گروه تکفیری و دست نشانده استکبار با اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه خود وحدت و انسجام مسلمین را هدف گرفته است.
وی از اسلام به عنوان دین صلح، رحمت و رافت یاد و بیان کرد: تنها رمز پیروزی در مقابل این گروهک آدمکش و سفاک اتحاد و انسجام شیعه و سنی است.
این روحانی اهل سنت گفت: داعش پرورش یافته دامان آمریکا است لذا آدمکشی و جنایت را از آنان فرا گرفته و اکنون ماموریت یافته با اقدامات غیرانسانی جنگ شیعه و سنی در منطقه راه بیاندازد و جهان اسلام را ناامن کند.
وی افزود: یک گروهک آدمکش و خونریز که حتی به کودکان و زنان رحم نمی کند نمی تواند داعیه مسلمانی و دفاع از مسلمانان را داشته باشد.
آخوند صمدی گفت: مردم و علمای اهل سنت جنایات این گروهک تکفیری و تروریست را که جیره خوار آمریکا و صهیونیسم است محکوم می کنند.
وی گفت: گروه تروریستی داعش و اربابانشان نشان داده اند که بویی از انسانیت نبرده و هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از این گروه ترویست ایجاد شکاف میان امت اسلامی و خشن جلوه دادن چهره اسلام در بین ملتها است.
امام جمعه اهل سنت راز و جرگلان ادامه داد: اهل سنت این خطه انتظار دارند مسلمین عراق با هوشیاری و وحدت در برابر این فتنه بایستند.
امامان جمعه اهل سنت شهرهای مختلف استان کرمانشاه نیز در گفت و گوهایی اقدامات ضد انسانی گروهک تروریستی تکفیری - بعثی داعش در عراق و سوریه را محکوم کردند.
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: این گروهک تروریستی دست پرورده آمریکا و برخی کشورهای منطقه است که قصدشان خراب کردن چهره اسلام واقعی و معرفی اسلام خشونتی است لذا وظیفه همه مسلمانان است که مقابل آنها بایستند.
ملا ˈرشید ثناییˈ با بیان اینکه علمای اهل سنت و شیعه جنایات وحشیانه این گروه تروریستی را محکوم می کنند، تصریح کرد: برادران مسلمان ما اعم از شیعه و سنی در عراق باید با وحدت و هماهنگی، به مقابله با اعمال وحشیانه این گروه بر آیند.
ثنایی گفت: آمریکا دشمن همه مسلمانان است لذا با استفاده از گروهک های تروریستی درصدد ضربه زدن به اسلام است بنابراین مسلمانان جهان باید دشمن شماره یک خود را بشناسند و با وحدت کلمه از اسلام، دین و ناموس خود محافظت کنند.
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب اظهار کرد: اسلام دین صلح و برادری است و هرگونه قتل و کشتار در این دین الهی و آسمانی مطرود و محکوم است لذا بر مسلمانان است که از خواب غفلت بیدار شده و با همه وجود و با تاسی به قرآن و دین واحد، برای مقابله با اینگونه اعمال ضد انسانی و وحشیانه بپاخیزند.
امام جمعه پاوه نیز گفت: بزرگان وعلمای اهل سنت از کشتار مسلمانان عراق و شیعیان این کشور برائت و بیزاری هم می جویند.
ماموستا ملا ˈقادر قادریˈ اظهار داشت: وضعیت بدی که امروز برای مردم عراق به واسطه حضور گروه تروریستی داعش ایجاد شده باعث تاسف و تاثر همه ماست و هیچ مسلمان واقعی از این وضعیت خشنود نیست.
وی با تاکید بر اینکه بزرگان و علمای اهل سنت از کشتار مردم شیعه ناراحت هستند، خاطرنشان کرد: همین حس در وجود برادران شیعی ما در خصوص اهل سنت نیز وجود دارد و متعاقبا آن ها نیز ناراحت ایجاد این جریان هستند.
امام جمعه پاوه یادآور شد: همانطور که معلوم است بیشترین استفاده از حضور نیروهای تروریستی در کشور عراق را دشمنان اسلام می برند و آن ها خواستار ادامه یافتن این درگیری ها و کشمکش ها هستند.
ماموستا قادری افزود: دنیای اسلام با فتنه عجیبی مواجه شده است و اگر رهبران مذهبی عاقلانه با این موضوع برخورد نکنند وضعیت ممکن است ازاین هم بدتر شود.
وی خواستار حفظ وحدت میان مسلمانان شد و گفت: در این برهه حساس، هرچه وحدت میان آن ها بیشتر باشد به طور قطع شاهد فشارهای کمتری از سوی دشمنان خواهیم بود.
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه نیز گفت : ترور و خشونت خلاف شریعت اسلام است و هر اقدامی که به تقویت چنین تفکرهایی منجر شود، محکوم است.
ماموستا ملاˈمحمد محمدیˈ ، ضمن اشاره به احادیث نبوی در خصوص امنیت در جامعه اسلامی، همگان را به هوشیاری و مشارکت در حفظ و ارتقای امنیت فرا خواند.
وی با غیرانسانی خواندن اقدامات تروریستی و خشونت های اخیر به نام اسلام بخصوص در کشور عراق، اینگونه رفتارها را حاصل عدم شناخت اسلام و نیز افراط جاهلان ارزیابی کرد.
ماموستا محمدی اظهار کرد: چنین رفتارهایی در مسیر توطئه های دشمنان و در راستای تفرقه و از هم گسیختگی جامعه اسلامی انجام می شود.
خطیب مسجد جامع امام شافعی (ره) کرمانشاه گفت: بر مسلمانان و فرقه های مختلف عراق واجب و ضروری است تا با هوشیاری و با همبستگی کامل و وحدت کلمه در مقابل این جنایات ایستاده و اجازه ندهند بدخواهان به اهداف شوم خود در منطقه برسند.

داعش (دولت اسلامی عراق و شام) یک گروه مسلح تروریستی است که اندیشه سلفی (تکفیری) را پیشه خود کرده است .
ریشه های تشکیل داعش به سال 2004 میلادی باز می گردد زمانی که ابو مصعب زرقاوی سرکرده القاعده در عراق گروهی به نام ˈ جماعت توحید و جهادˈ را تشکیل داد.
1596

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن