تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805682163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگداشت شهدا بزرگداشت امام حسین است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



چمران:
بزرگداشت شهدا بزرگداشت امام حسین است خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بزرگداشت یاد و نام شهدای عزیز، بزرگ‌داشت مقام و جایگاه شهادت است، گفت: بزرگ‌داشت شهادت، بزرگ‌داشت حضرت سیدالشهداء(ع) است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس مهدی چمران، عضو شورای اسلامی شهر تهران در آیین بزرگداشت سی و سومین سالگشت شهادت شهید مصطفی چمران و شهدای جنگ‌های نامنظم که عصر امروز یکشنبه یکم تیرماه در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد، با بیان اینکه این محفل، مجلسی مردمی است، اظهار داشت: بزرگ‌داشت یاد و نام شهدای عزیز، بزرگ‌داشت مقام و جایگاه شهادت است و بزرگ‌داشت شهادت، بزرگ‌داشت حضرت سیدالشهداء(ع) است؛ این بزرگ‌داشتی است که ملت و کشور ما با آن زنده و استوار خواهد ماند و با استمرار راه شهدا، اسلام و مکتب را ادامه می‌دهد و انشاءالله همه ما در این مسیر پایدار باشیم.
 
 
 
مهندس چمران با اشاره به این‌که شهید دکتر چمران یک شخصیت چند بعدی و جامع اضداد بود، تصریح کرد: آقا مصطفی روحیه جهادی و جنگاوری و رزمندگی و فرماندهی را در حد اعلای خود داشت. با شروع جنگ تحمیلی، وی در کنار رهبری با هم به اهواز رفتند و ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل دادند.
 
 
وی ادامه داد: قطعاً در آن زمان در کشور ما فردی یافت نمی شد که همانند او جنگیده و به عنوان یک فرمانده و رزمنده در جنگ حضور داشته باشد. مصطفی چمران به مدت هشت سال در مقابل اسراییل در لبنان به معنای واقعی جنگیده بود. او کسی بود که در بیروت و سیدا و در جنوب لبنان با اسراییل و دشمنان اسلام نبرد کرد و برای اولین بار در تاریخ، تانک‌های ارتش اسراییل را به آتش کشید و آن را از جنوب لبنان بیرون کرد.
 
 
رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به این‌که این اتفاق در سال 1354 و قبل از انقلاب اسلامی رخ داده و به دلایلی تاکنون مکتوم مانده است، خاطرنشان کرد: شهید چمران سال‌ها تجربه جنگ‌آوری و رزم‌آوری داشت. در حادثه به یادماندنی پاوه، آزادسازی سوسنگرد، آبادان و اهواز و خرمشهر جای پای شجاعت و جنگاوری شهید چمران به خوبی قابل مشاهده است.
 
 
وی اضافه کرد: دکتر چمران در عین حال یک عارف به تمام معنا بود، در حالی‌که یک دانشمند فیزیک هسته‌ای و اولین دانشمند در ایران بود که در حوزه فیزیک پلاسما کار کرد و در رشته خود در دنیا بنام و شهره بود. وی همچنین یکی از برجسته‌ترین محققان ماهواره و هدایت‌شونده‌ها بود که تحقیقات او در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفت.
 
 
مهندس چمران به ابعاد دیگر شخصیتی شهید چمران اشاره کرد و افزود: او یک مدیر و سیاستمدار و تحلیل‌گر واقعی بود که همه با او مشورت می‌کردند. او یک هنرمند بزرگ نیز به شمار می‌آمد.
 
 
وی به بازخوانی دست‌نوشته‌ای از شهید چمران که در لبنان به نگارش درآمده بود، پرداخت و گفت: شهید چمران در نوشته‌ای، وجود جمع اضداد در خود را به نحو زیبایی توصیف می‌کند، «حدید و اشک، این منم، چه معجون عجیبی! طبع لطیف، قلب حساس، چشم اشک‌آلود، وجودی که تار و پودش با عشق و محبت سرشته شده است. آن‌گاه حدیدتر از حدید، سخت‌تر از خارا، محکم‌تر از کوه، عجبا! اشک و آهن چگونه با هم جمع شده است؟ راستی که جز انسان مرموز قادر به جمع چنین اضدادی نیست! و راستی که خدا با خلق چنین موجودی، خلاقیت و صنعت خود را به کمال رسانده است. مرگ به سراغم می‌آید، آن‌قدر آرام و مطمئن به او نگاه می کنم که گویی خضر پیغمبرم. رگبار گلوله به سویم جاری می‌شود، آن‌قدر خونسرد و محکم می‌گذرم که گویی رویین تنم. مردان جنگنده در برابرم به خاک و خون می‌غلتند، آن قدر عادی تلقی می‌کنم که گویی قلبم از سنگ است. کودکان تیرخورده از درد ضجه می‌کنند، مادران داغ‌دیده فریاد می‌کشند، زنان بیوه شیون می‌کنند، اما من گویی احساس ندارم و رحم و شفقت در من وجود ندارد. در عین حال نمی‌توانم مورچه ای را بیازارم، نمی‌خواهم دشمنی را که قصد حیات من کرده است از پای درآورم. در برابر لرزش یک برگ دلم می‌لرزد، در مقابل اشک چشم یتیم آب می‌شوم، چشمک یک ستاره مرا به خود جذب می‌کند، نسیم سحری روحم را به آسمان‌ها می برد. خدایا! این لطافت با آن صلابت چگونه جمع شده است؟ خودم در تعجبم!»
 
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از روحیه شهادت‌طلبی شهید چمران سخن گفت و ابراز داشت: بحث شهادت و شهادت‌طلبی چمران قابل توجه است و چه در آمریکا، چه در لبنان و چه در ایران، او را به خود مشغول داشته بود. در ایران هرجا که مشکل و سختی و مرارتی بود، شهید چمران خود را آنجا می‌یافت و به قول خودش، از جلسات شادی و سرور گریزان بود و هر جا خطر بود، آنجا حضور داشت و پس از پیروزی و قبل از توزیع غنائم هم می‌رفت.
 
 
وی به ذکر خاطراتی از شجاعت و حماسه‌های شهید چمران پرداخت و تصریح کرد: وقتی ضد انقلاب در آذربایجان غربی حمله کرده و یک پاسگاه را گرفتند، او لباس رزم پوشید و جلوتر از تانک‌ها به دشمن تاخت و منطقه را آزاد کرد. همچنین وقتی پاوه سقوط کرد، با بالگرد در میان حلقه محاصره دشمن نشست و دو شبانه‌روز در پاوه مقاومت کرد و سرانجام با فرمان تاریخی حضرت امام(ره) و حضور رزمندگان اسلام، حلقه محاصره شکست، دشمن فرار کرد و مریوان، بانه، جنگل‌های سخت و بسیار خطرناک آلواتان و سردشت آزاد شد. در محاصره سوسنگرد نیز شجاعانه به قلب دشمن زد.
 
 
برادر شهید دکتر چمران با بیان این‌که وی در جنگ بسیار باصلابت و فرماندهی مقتدر بود، گفت: در عین حال، شهید چمران قلب رئوفی داشت و بسیار خاکی و خاضع بود.
 
 
وی در پایان با هشدار به کسانی که می‌گفتند، جنگ خشونت است، تأکید کرد: شهید چمران دفاع از میهن، مکتب، یاد و نام امام حسین(ع) و ولایت فقیه را زندگی عاشقانه، عشق‌بازی تهورانه و حیاتی زیبا می‌داند و سراسر عمر خود را در این راه صرف می‌کند و لحظه‌ای از اهداف متعالی خویش پا پس نمی‌کشد.
 
 
گفتنی است، مراسم نکوداشت سی و سومین سال‌گشت شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و شهدای جنگ‌های نامنظم شنبه یکم تیرماه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمع زیادی از علاقمندان به فرهنگ دفاع مقدس در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و از همسر شهید چمران و تعدادی از همرزمان آن شهید والامقام تجلیل به عمل آمد./9591/پ202/ب4




۱۳۹۳/۴/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن