تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804821035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهای به یاد ماندنی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزهای به یاد ماندنی تهران - ایرنا - آخرین ساعات پایانی خرداد 93 میلیون ها ایرانی در داخل و خارج کشور، از طریق گیرنده های تلویزیونی بازی تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با قهرمان اسبق جهان را به نظاره نشستند.


روزنامه اعتماد روز دوشنبه در ادامه یادداشت خود می نویسد: حضور تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی از آرزوها و خواست های عموم مردم این سرزمین کهن بود: خواسته یی که در سی و چند سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برخی از مقاطع به شدت دست نیافتنی می نمود و حافظه ایرانیان ورزشی دوست تنها یک بار حضور در این تورنمنت بین المللی را تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به یاد می آورد و پس از سال 57 به خاطر وجود انبوهی از ناکامی ها در عرصه مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال چه در سطح آسیا و چه در سطح جهانی رفته رفته این ذهنیت را ایجاد کرد که گویا برای این حضور باید زمان زیادی را در انتظار ماند.
اولین سال حضور تیم ملی فوتبال بعد از انقلاب در بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی جهان که با پیروزی جوانان فوتبالیست بر تیم ملی استرالیا رقم خورد به روزی به یاد ماندنی در تاریخ ورزش کشور بدل شد: روزی که میلیون ها ایرانی در یک اقدام خودجوش و غیرقابل انتظار به خیابان ها ریختند و به شادی و پایکوبی دسته جمعی پرداختند.
آن واقعه که بعدها به حماسه ملبورن معروف شد یکی از پدیده های بسیار مهم در عرصه مسائل جامعه شناختی ایرانیان به حساب آمده و از آن تاریخ به بعد این رویه به یک رویداد شناخته شده فرهنگی- اجتماعی در کشورهایی مانند ایران تبدیل شده است.
در کشورهای دیگری همچون فرانسه و آلمان نیز مشاهده می شود که با پیروزی قهرمانان این کشورها در میادین ورزشی این رویداد به عنوان یک فرصت برای تقویت همبستگی ملی مورد توجه قرار گرفته و از این ظرفیت کمال بهره برداری را می برند.
اتفاقی که با پیروزی جوانان فوتبالیست ایرانی بر تیم ملی کره جنوبی رخ داد، علاوه بر اینکه زمینه شادی میلیون ها ایرانی را فراهم کرد به عنوان یکی از شاخص های ارتقای همبستگی ملی نیز مورد توجه قرار گرفت. اما حضور ایران در مجموعه یی از تیم های قدرتمند با سرگروهی قهرمان چندین دوره این مسابقات یعنی آرژانتین شاید این احساس را از قبل در میان ایرانیان ایجاد کرد که فاصله قابل توجه فوتبال ایران و آرژانتین و یا فوتبال آسیایی با فوتبال اروپا و امریکای لاتین، تیم ایران را با نتایجی غیرقابل قبول در میدان مسابقه رودررو سازد.
اما نمایشی که فوتبالیست های جوان ایرانی در طول دو مسابقه با تیم قدرتمند نیجریه و تیم پرستاره آرژانتین از خود به نمایش گذاشتند به خوبی توانست این فضا را در کشور به وجود آورد که میلیون ها ایرانی پیر و جوان، زن و مرد، شهری و روستایی، ارمنی و مسلمان ساکن ایران و مقیم خارج و با گرایش های سیاسی متفاوت همه و همه چشم به ساق های پرتوان و تلاش های خستگی ناپذیر این جوانان بدوزند تا به نمایندگی از ایران و ایرانیان برایشان افتخار آفرینی کنند و به نوعی نمایندگانی شایسته در میادین ورزشی باشند.
اما به نظر می رسد که به خوبی قدر این فرصت ها را نمی شناسیم و برای آنها برنامه ریزی نکرده ایم.
نگاه به این رویداد، بیشتر در چارچوب یک نگاه صرفا ورزشی است تا توجه به پتانسیلی که می تواند ابعادی فراتر از ورزش را به خود اختصاص دهد. افزایش غرور ملی، استحکام و ارتقای انسجام ملی و یا رویکردهای مناسب فرهنگی و الگوسازی های مناسب برای جامعه جوان ایرانی از شاخص هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان و تصمیم گیرندگان وزارت ورزش و جوانان، مجلس شورای اسلامی و حتی دولت و شخص رییس جمهور قرار گیرد. باید برای استفاده از چنین فرصت هایی برنامه داشت و به راحتی آنها را از دست نداد و در عین حال قدردان همت فوتبالیست های غیور کشورمان بود.
همچنین شایسته است تا از عملکرد هوشمندانه سرمربی تیم ملی ایران تقدیر و تشکری درخور به عمل آید تا اهمیت نمایش تیم ملی در مسابقات جام جهانی، بیش از این به چشم آید.
اول**1104

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن