تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803015542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر مستقیم محوریت مساجد در ترویج «سبک زندگی ایرانی – اسلامی»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تاثیر مستقیم محوریت مساجد در ترویج «سبک زندگی ایرانی – اسلامی»
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: محوریت قرار گرفتن مساجد در امور فرهنگی محلات در نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی - اسلامی بسیار موثر است.
 
 
مجتبی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص جذب کودکان و نوجوانان به مساجد در شرایط کنونی جامعه اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در شرایط فعلی جذابیت های مختلفی را در اطراف خود می بینند که حس تنوع طلبی را در آنها افزایش می دهد.
 
 
وی افزود: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته آفاتی مانند دور شدن از معنویات و فرایض دینی در جامعه به وجود آمده که کار را برای متولیان فرهنگی کشور دشوار کرده است.
 
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقتضیات فعلی شرایطی را به وجود می آورد که مساجد برای جذب کودکان و نوجوانان برنامه ریزی وسیع تری نسبت به گذشته داشته باشند.
 
 
رحماندوست همچنین گفت: برنامه ریزی برای جذب کودکان و نوجوانان در مساجد باید به سمت ایجاد جذابیت های مختلف برود تا آنها از انس با مساجد و معارف دینی لذت ببرند.
 
 
وی به تلاش دشمن برای منحرف کردن جوانان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: دشمن از حضور جوانان و نوجوانان در محیط های مذهبی و مساجد واهمه دارد بنابراین به دنبال این است که با استفاده از تکنولوژی های مختلف سرگرمی های دیگری را برای جوانان ایجاد کند.
 
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مشارکت جوانان و نوجوانان را در تکریم و غبارروبی مساجد بسیار پراهمیت دانست و تاکید کرد: وقتی جوانان و نوجوانان خودشان در تکریم و غبارروبی مساجد شرکت کنند، نسبت به مساجد احساس مسئولیت بیشتری پیدا و در نتیجه این سنگر را بیش از پیش حفظ می کنند.
 
 
رحماندوست به تاکید امام راحل به حضور در مساجد اشاره کرد و گفت: امام (ره) مساجد را سنگر می دانستند و خواستار حفظ و حراست از این مکان مقدس بودند بنابراین حضور پررنگ در مساجد این توصیه مهم ایشان را عملی می سازد.
 
 
وی نقش امام جماعت، خادمین و اهل مسجد را در ایجاد جاذبه برای حضور مردم بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: با توجه به تنوع زیادی که در جامعه امروز وجود دارد، برخورد نامناسب از سوی امام جماعت، خادمین و اهل مسجد باعث ایجاد دافعه در مردم برای حضور در مساجد می شود.
 
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس گفت: اهل مسجد وظیفه خطیری در جذب مردم بر عهده دارند که باید مراقب رفتار و کردار خود در شرایط مختلف باشند.
 
 
رحماندوست در خصوص نقش مسئولین به خصوص مجلس در جذب مردم به سمت مساجد هم گفت: مجلس با توجه به نقش قانون گذاری و نظارت باید مشکلات زندگی مردم را برای حضور در مساجد کاهش دهد.
 
 
وی ادامه داد: بسیاری از مردم با توجه مشکلات مختلف اقتصادی فرصت حضور در مساجد را ندارند بنابراین حل مشکلات اقتصادی مردم می تواند در حضور بیشتر آنها در مساجد هم موثر باشد.
 
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار گرفتن مساجد به عنوان محور فعالیت فرهنگی و اجتماعی محله را پراهمیت توصیف کرد و یادآور شد: امروزه فرهنگسراها، سراهای محله و نهادهای دیگر در زمینه فرهنگی مشغول فعالیت هستند اما محوریت قرار گرفتن مساجد در این حوزه در نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی - اسلامی بسیار موثر خواهد بود.
 
 
رحماندوست در پایان فعالیت های فرهنگی مساجد را مستلزم حمایت بیشتر دانست و اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی مساجد برای اثرگذاری بیشتر باید مورد حمایت قرار گیرد و نقاط ضعف آن با یک بازنگری مناسب به حداقل کاهش یابد.




تاریخ انتشار: 01 تير 1393 - 17:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن