تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802425808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش برای مطرح کردن سران فتنه مخالف شعار اعتدال است/ائمه جمعه بر اساس تکلیف الهی عملکرد دولت‌ها را نقد می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:
تلاش برای مطرح کردن سران فتنه مخالف شعار اعتدال است/ائمه جمعه بر اساس تکلیف الهی عملکرد دولت‌ها را نقد می‌کنند خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: متأسفانه هنوز برخی‌ها همچنان در دوران فتنه هستند و تلاش می‌کنند سران فتنه را در جامعه مطرح و شعارهای آن زمان را تکرار ‌کنند که به یقین این موضع گیری‌ها مخالف با شعار اعتدال رییس جمهور است.



حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ضمن یادآوری شعار اعتدال و تدبیر رییس جمهور، به تلاش برخی جریانات در به حاشیه کشاندن این شعار اشاره و تصریح کرد: در اوایل آغاز به کار دولت برخی از جریانات تندرو و افراط گر با استفاده از فضای موجود تلاش کردند که رییس جمهور و شعار اعتدال و تدبیر را به حاشیه بکشند اما مواضع اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی آنان را مأیوس و ناامید کرد.
 
پرهیز از حاشیه سازی‌ها مصداق بارز اعتدال و تدبیر است
 
وی ضمن تقدیر و تشکر از مواضع درست و به جای ریاست جمهوری در طول مدت اخیر، پرهیز از حاشیه سازی‌ها را مصداق بارز اعتدال و تدبیر در کشور دانست و گفت: پرهیز از هر گونه حاشیه سازی‌ها در کشور معنای واقعی اعتدال است.
 
انتقاد از برخی حواشی‌ در مراسم سالگرد 24 خرداد در استان‌ها
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، همایش سراسری انتظار و امید به مناسب 24 خرداد را اقدامی شایسته در چارچوب شعار اعتدال دانست و خاطرنشان کرد: این مراسم متناسب با شعار اعتدال و تدبیر برگزار شد اما ای کاش در سراسر کشور نیز به عنوان یک الگو قرار می‌گرفت تا شاهد برخی حواشی در استان‎ها نباشیم.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که دولت به سمت عینیت ببخشدن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند، تصریح کرد: در مسأله سیاست خارجی تیم مذاکره کننده با تدبیر و حساب شده عمل و از مسائل و مواضع نظام به خوبی دفاع می‎کند همچنین در مسائل داخلی نیز با همین قوت حرکت می‌کند که نتظار می‌رود  این مهم در همه جا حاکم شود.
 
حضور فتنه گران در برخی از مراسم‌ها مخالف با شعار اعتدال است
 
این مقام مسؤول با بیان این که حضور برخی سران فتنه و فتنه گران در این گونه مراسم‌ها مخالف با شعار اعتدال دولت است، تصریح کرد: متأسفانه هنوز برخی‌ها همچنان در دوران فتنه هستند و تلاش می‌کنند سران فتنه را در جامعه مطرح و  شعارهای آن زمان را تکرار ‌کنند که به یقین این موضع گیری‌ها مخالف با شعار اعتدال رییس جمهور است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که نباید از این گونه موضع گیری‎ها به آسانی گذر کرد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها همچنان بر طبل فتنه‎گری می‎کوبند که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود؛ چرا که گاهی یک گوشه‌ای چند نفر حرکتی را شروع می‎کنند و همان شعله ور می‎شود و آسیب جدی را به نظام و کشور وارد می‌کند.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که فتنه 88 باید به یک باور عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: همه بدانیم اگر نقشه‌ای که دشمنان در سال 88 داشتند و آن فتنه خدایی نخواسته انجام گرفته بود، امروز ما چه وضعی داشتیم؟ آیا وضع کشور ما بهتر از سوریه، عراق و افغانستان بود؟
 
وی با بیان این که بصیرت مردم و عنایت‌های رهبری فتنه 88 را خنثی کرد، به حضور مردم استان چهارمحال و بختیاری در 8 دی ماه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 88 مردم سراسر کشور در 9 دی حماسه ساز شدند اما در استان چهارمحال و بختیاری مردم بصیر و ولایت مدار هشتم دی، 9 دی آفریدند.
 
ائمه جمعه همیشه استقلال داشته‌اند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که نباید اجازه داده شود برخی مسائل کارهای مطلوب دولت را زیر سوال ببرد، به موضع گیری‌های برخی ها در ارتباط با ائمه جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه در مدت اخیر برخی‎ها به خود اجازه داده‌اند که نسبت به ائمه جمعه اظهاراتی را بیان کنند که ناسازگار با شعار و عملکرد دولت است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که ائمه جمعه نان خور هیچ فرد و دولتی نبوده‎اند، تأکید کرد: ائمه جمعه در همه زمان ها استقلال خودشان را داشته اند و همیشه دفاعشان و انتقاداتشان به مسائل حساب شده و دقیق بوده و این رویه نیز در همه دولت‎ها وجود داشته است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اگر کسانی فکر کنند در فلان دولت منافع ائمه جمعه بیشتر بوده و یا در فلان دولت منافع کمتری را داشته‌اند این اشتباه محض است؛ بنده به عنوان امام جمعه در بسیاری از دولت‎ها حضور داشته‌ام و بیشترین توجه به اقدامات فرهنگی ائمه جمعه نیز در دولت آقای هاشمی رفسنجانی انجام می‌شد و در هیچ کدام از دولت‌ها به آن میزان به مسائل فرهنگی توجهی نشد.
 
این مقام مسؤول، ائمه جمعه را دین مدار دانست و تصریح کرد: ائمه جمعه بر اساس وظیفه دینی و تکلیف الهی عملکرد دولت‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند و اگر تعریف و یا انتقادی نیز وجود دارد به این دلیل بوده که ائمه جمعه هیچ گاه  نان خور دولت‌ها نبوده‌اند و تنها روزی خود را از جانب پروردگار متعال دریافت می‌کنند.
 
به گفته وی، بنده در دولت قبل نیز برحسب نیاز و شرایط انتقاد و یا دفاع می کردم و حداقل در همین مدتی که در شهرکرد بودم چندین نوبت شخص آقای احمدی نژاد را مورد خطاب قرار دادم و با صراحت از مواضعی که آن زمان مطرح بود انتقاد کردم و هیچگاه از این مسائل باکی نداشته و ندارم و به حول قوه الهی هم نخواهم داشت.
 
 
فرهنگ به انقلاب مصونیت می‌بخشد
 
حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام، فرهنگ را مصنویت بخش انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر در و دیوار این کشور را خشت طلا بگیریم اما از فرهنگ مردم سالاری، فرهنگ دینی و مردم داری و اصالت‌ها و فرهنگی که برای آن انقلاب کردیم خبری نباشد به یقین بدانید که انقلاب در مسیر خود حرکت نکرده است.
 
وی با بیان این که برپایی مجلس به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 24 خرداد باید با حفظ ‌ها و فرهنگ انقلابی باشد تصریح کرد: در این گونه مجالس نباید از افرادی استفاده شود که بیایند مسأله‎ای را مطرح کنند و توپی را در زمین بیاندازند که بعد ده‎ها و صدها نفر دنبال این توپ بدوند و مسائل و مشکلاتی ایجاد کنند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، فضای حاکم بر استان را فضای همکاری، تبادل نظر، همفکری، و مشورت در تمام مسائل دانست و گفت:  تمام هم و غم ما انجام وظیفه در راستای رشد و ارتقای استان در همه زمینه‌ها است اما به این معنا نیست که اگر دغدغه‌ای نسبت به مسائل فکری و فرهنگی داشتیم مطرح نکنیم؛ چرا که دفاع از دغدغه‌های فرهنگی را بر خودمان لازم و وظیفه می دانیم./9457/ت301/ب4




۱۳۹۳/۴/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن