تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804150076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفعال واشنگتن در تحولات اخیر عراق تعمدی است/ داعش ابزار نامزدهای انتخاباتی 2016 آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


بین الملل > آمریکا اروپا رئیس سابق دانشگاه جورج تاون در گفتگو با مهر:
انفعال واشنگتن در تحولات اخیر عراق تعمدی است/ داعش ابزار نامزدهای انتخاباتی 2016 آمریکا
استاد کنونی و رئیس سابق دانشگاه جورج تاون با اشاره به انفعال عامدانه و ارادی واشنگتن در عراق تاکید کرد که از داعش می توان به عنوان ابزار انتخاباتی نامزدهای 2016 آمریکا یاد کرد.



در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. منابع موثق نظامی در منطقه با اشاره به روابط تنگاتنگ "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش با سرویسهای جاسوسی آمریکا، اعلام کردند: هدف تشکیل داعش ایجاد هرج و مرج و وحشت در میان مسلمانان شیعه و سنی بوده و به همین دلیل دستهای پشت پرده در انتشار تصاویر داعش شبکه های مجازی در این خصوص بسیار فعال هستند. "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه تروریستی داعش دو سال در فلسطین اشغالی زیر نظر موساد آموزشهای اطلاعاتی و نظامی دیده است. داعش نگاه خاصی به مذاهب زیر مجموعه اسلام دارد و هدف دوم این تشکل ارائه یک چهره خشن از اسلام است. حضور داعش در عراق و بوکوحرام در آفریقا به عملیاتی شدن شعار تشکیل رژیم صهیونیستی از نیل تا فرات کمک می کند. داعش فاقد تسلیحات پیشرفته است اما به خوبی از سلاح های سبک و نیمه سنگین بهره برداری می کند و این امر قدرت تحرک داعش را افزایش می دهد.

رهبر داعش یکی از چهره های مرموزی است که آمریکا برای اهمیت دادن به این شخص یک جایزه 10 میلیون دلاری تعیین کرده در حالی که ابوبکر البغدادی سالها ارتباط تنگاتنگی با سازمانهای جاسوسی آمریکا داشته است. در همین رابطه پروفسور مهران کامروا استاد و رئیس سابق دانشگاه جورج تاون در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره احتمال حمله جدید آمریکا به عراق چیست؟ گفت: به نظر می رسد که آمریکا درگیر آن چیزی است که انفعال عامدانه و ارادی خوانده می شود.

وی افزود: به نظر می رسد که آمریکا خویشتنداری خود را حفظ کرده و تنها نظاره گر آن است که نیروهای داعش تا چه اندازه پیشرفت کرده و نقاط مختلف عراق را تصاحب می کنند.

استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه جورج تاون گفت: احتمالا واشنگتن پاسخ خود را به درخواست رسمی دولت عراق برای مقابله با تحرکات داعش در قالب حملات هوایی گسترده و از راه دور به این کشور بدهد اما گزینه نظامی طولانی مدت در این کشور از سوی آمریکا بعید به نظر می رسد.

کامروا در پاسخ به این پرسش که "با توجه به مخالفت هری رید رهبر اکثریت دموکرات و رئیس مجلس سنا با حمله به عراق، واکنش سنا و دولت آمریکا در این زمینه چه خواهد بود؟" گفت: بدیهی است که جمهوریخواهان از آنچه که در عراق روی می دهد به عنوان دلیل انتقاد از دولت اوباما یاد می کنند، به خصوص در این بازه زمانی که نامزدهای انتخابات در تلاش برای جلب آرای رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هستند.

وی تاکید کرد: بنابراین طبیعی است که دموکرات ها از دولت باراک اوباما و سیاست های وی دفاع کنند. در این بین کنگره نیز با نظارت بر سیاست های داخلی ایالات متحده به انتقاد از رویکرد اوباما در قبال عراق می پردازد.

رئیس سابق دانشگاه جورج تاون گفت: اوباما نیز در این شرایط همانطور که قبلا اعلام کرده با کنگره مشورت می کند و بدین ترتیب اعضای سنا و مجلس نمایندگان یک نقش حاشیه ای را در سیاست واشنگتن در قبال بغداد ایفا می کنند.

کامروا در رابطه با واکنش اوباما و سنا در قبال حمله به عراق گفت بسیاری از اعضای کنگره هم جمهوریخواهان و هم دموکرات ها بر این باورند که همکاری میان ایران و آمریکا در قبال داعش مشکل است و اگر حتی مسئله همکاری میان دو کشور مطرح شود، این نوع همکاری در زمینه لجستیکی است و سیاست های مهم و کلان را شامل نمی شود. غربیها در حالی مدعی تلاش لندن برای مقابله با افراط گرایی در عراق شده اند که تهران بارها هرگونه همکاری را با انگلیس در قبال داعش که ساخته و پرداخته خود غربیها است، رد کرده است. به گفته مقامات ایران، داعش حرکت اسرائیل و آمریکا حرکت برای ایجاد حاشیه ای امن برای صهیونیستها در برابر نیروهای مقاومت در منطقه است و حرکت اخیر  آنها عکس العملی بوده به پیروزی بشار اسد و حضور مردم سوریه در انتخابات و همچنین پیروزی انقلابیون در عراق. مقامات ایران با اشاره به اینکه حرکت داعش یک حرکت نظامی نبوده تاکید کرده اند این اقدام چالشی از قبل انجام شده بود که وقتی آنها وارد مرزهای استان نینوا شدند مقامات وابسته دستور دادند سلاحها را زمین بگذارند و استان نینوا را به داعش تحویل بدهند لذا آنجایی که تفکر داعش تفکر بنی امیه است با همان تفکر با مومنین برخورد می کنند و البته روش وحشیانه آنها بیشتر هوچی گری است تا جنگ. مقامات ایرانی اقدام داعش را حرکت نسنجیده و از روی عصبانیت معرفی کرده و تاکید کردند: اقدام آنها باعث شد رهبران مذهبی و فکری عراق متحد شدند و اختلافات جزئی را در برابر دشمنان عراق کنار گذاشتند. و ملت عراق نیاز به سرمایه گذاری های انسانی و معنوی دارد.
.............................. گفتگو از معصومه زارع


۱۳۹۳/۳/۳۱ - ۱۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن