تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806868374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فساد در کشور به مرحله سیستمی رسیده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

احمد توکلی: فساد در کشور به مرحله سیستمی رسیده است تهران- ایرنا- ˈاحمد توکلیˈ نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ˈدر حال حاضر فساد در کشور به مرحله سیستمی رسیده استˈ، گفت: اگر امید مردم مایوس شود، آنگاه سرمایه های اجتماعی نظام را از دست می دهیم.


توکلی در سلسله نشست های بزم اندیشه با عنوان «زنگ خطرهایی برای دولتمردان» اظهار کرد: در دولت فعلی دو ماه و نیم مکاتبه کردم تا مسئله فساد و رانت خواری حذف شود. معتقدم دولت یازدهم باید متوجه شود که چنین مسائلی نباید دست و پایش را بگیرد؛ البته آن چه به این دولت رسیده خرابتر از آن است که بتواند حریف مشکلاتش شود.
وی با بیان اینکه «اگر بنده حرفی می زنم از سر دشمنی نیست؛ چراکه خیرخواه دولت ها بوده و هستم؛ هرچند ممکن است آنان اشتباهاتی نیز داشته باشد» خاطرنشان کرد: در حال حاضر فساد در کشور به مرحله سیستمی رسیده است؛ این اتفاق به معنای آلودگی دستگاه های مبارزه با فساد است و در این نوع از فساد جرم یقه سفیدها بیشتر می شود.
وی افزود: یقه سفیدها اشخاص در ظاهر محترم هستند که در جامعه به شکل ویژه ای جرم مرتکب شده و پول مردم را می بلعند؛ در حقیقت بر خلاف یقه آبی ها. یقه سفیدها از مناسبات پیدا و پنهان خویش استفاده کرده و با پنبه سر می برند. اما جرم یقه سفیدها غارت بدون خشونت و سرقت خانه ها بدون ورود به منزل هاست.
این نماینده مجلس با بیان این که «فضای فساد در دولت گذشته گسترده و بی محابا بود» ابراز عقیده کرد: فاسد همانند خود را بر سر کار می آورد. در حال حاضر نیز به دلیل گسترده شدن فضای فساد مقابله با این امر قدری سخت و مشکل شده است.
وی یادآور شد: من در سال های ابتدایی فعالیت احمدی نژاد به او پیله نکردم، اما در دور دوم به کلی با او مخالف بودم. او در دور دوم مسیر را ترک کرد، مجلس نیز هرگز در برابر او سکوت نکرد.
توکلی هم چنین با بیان این که « من ریاست احمدی نژاد را قبول نداشتم، اما از روی اضطرار به او رای دادم» افزود: در زمان احمدی نژاد به عقل و مشورت اعتنایی نمی شد. در زمان او تصمیمات در کشور به شکل استبدادی اتخاذ می شد؛ به عنوان نمونه پروژه مسکن مهر که معتقدم یکی از بهترین طرح ها بود به خاطر افزایش مقیاس و چاپ پول از سوی بانک مرکزی سبب تورم و رشد نقدینگی شد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، احمدی نژاد را در عین حال، سیاستمداری باهوش توصیف کرد و گفت: او نتوانست از این هوش خود به درستی استفاده کند. در زمینه پروژه مسکن مهر به بانک مرکزی اعلام شد که 43 هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ شود و دلیل این امر این بود که افراد مطیع بر سر کار بودند نه افرادی عاقل و با درایت.
وی در ادامه با اشاره به این که «مجلس و دولت تاثیر متقابلی از هم می پذیرند»، تصریح کرد: دولت قدرت تمرکزیافته بیشتری نسبت به مجلس دارد، پارلمان دارای قدرت های متکثر است و نمی تواند تصمیم قاطعی بگیرد. در نتیجه فسادها بیشتر می شود، اما اگر دولت افراد درستی را انتخاب کند، قدرت مبارزه با فساد آسان تر خواهد شد.
توکلی با اشاره به این که «در حال حاضر در زمینه مفاسد اقتصادی کار مجلس بسیار سخت شده است»، ادامه داد: معتقدیم اگر دولت ها سالم باشند، مجلس را به سلامت می کشانند، ساختار انتخابات باید استانی شود؛ زیرا هم اکنون به دلیل عدم حضور احزاب برخی از نماینده ها از بی حمایتی می ترسند در نتیجه در مقابل خیلی از اتفاقات سکوت می کنند.
منبع: سایت ˈالفˈ
اول**1368**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن