تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805427254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان زودهنگام سهم قم از آب سرشاخه‌هاي دز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۶ب.ظ)
هشدار مديرعامل آبفا به روند افزايشي مصرف آب در قم؛ پايان زودهنگام سهم قم از آب سرشاخه‌هاي دز مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم نسبت به روند افزايش مصرف آب در قم هشدار داد و گفت: با اين روند مصرف سهم آب قم از پروژه انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز 20 سال زودتر از موعد مقرر به پايان مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس عبدالحميد توكلي بينا در آستانه هفته صرفه جويي در مصرف آب در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه قم، با اشاره به اينكه بارها در قرآن بر اهميت و ارزش آب تاكيد شده است، گفت: در واقع در اين آيات به صورت جدي انسان به ضرورت توجه جدي به ارزش نعمت بي بديل آب و قدرداني از اين نعمت الهي توصيه مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: ما بايد با تاسي به رفتار ائمه معصومين و نيز بزرگاني ديني خود به صورت عملي و با استفاده صحيح قدرداني و شكرگزار اين نعمت بزرگ خداوند باشيم.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با اشاره به تغيير اقليم و آب و هوا در سطح جهان تصريح كرد: اين تغييرات موجب بحران كم آبي و كاهش آب سالم و بهداشتي در دسترس در تمام سطح كره زمين شده است كه ايران و به وي‍ژه استان قم نيز از اين قائده مستثني نيست.
وي مشكل كمي و كيفي آب قم را يك مسئله تاريخي و بزرگ اين شهر دانست و گفت: حفر چاه‌ هاي علي آباد در دهه 60 ،‌ساخت و بهره برداري از سد 15 خرداد در دهه 70، احداث شبكه جداگانه آب شيرين در دهه 80 و انتقال آب از سرچشمه‌هاي دز به قم در دهه 90 از اقدامات انجام شده در چهار دهه گذشته براي رفع اين مشكل در قم بوده است.
توكلي‌بينا با بيان اينكه آب سرشاخه‌هاي دز با هزينه‌اي بالغ بر 1400 ميليارد تومان و پس از سال‌ها تلاش و كوشش از فاصله 300 كيلومتري به قم رسيد گفت: اكنون بالغ بر ٨٠درصد از آب قم از سرچشمه هاي دز و مابقي از چاه هاي علي آباد تامين مي‌شود.
وي تاكيد كرد: كيفيت آب شبكه بهداشتي قم از EC ٥٠٠٠ ميكروموس در سال٨٩ به حدود ١٠٠٠ميكروموس در سال جاري كاهش يافته و آب گوارا تر شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افزايش مصرف بي رويه آب در استان گفت: اين رويه همچنان ادامه دارد به طوري كه در سال قبل با حدود ٦ درصد رشد مواجه بوديم و اين رقم فوق العاده بالايي است.
وي سهم استان قم از پروژه سر شاخه ها را ١٤٢ ميليون متر مكعب اعلام كرد و يادآور شد: اين ميزان براي افق سال ١٤٢٠يعني براي ٢٧ سال آينده تعيين شده است.
توكلي‌بينا هشدار داد: اگر بخواهيم با همين روند همچنان سخاوتمندانه از آب استفاده كنيم اين سهميه متاسفانه تا ٧ سال ديگر يعني ٢٠سال زودتر از موعدد مقرر به پايان مي‌رسد و اين يعني اينكه بايد دوباره شاهد شروع بحران كم آبي قم باشيم كه در آن زمان ما هيچ پتانسيل آبي ديگر در منطقه نداريم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر در روستاهاي قم شاهد خشكيدن رودخانه‌ها و چاه‌ها و متعاقب أن كمبود آب شرب براي روستائيان و نيز حتي خشك شدن درختان هستيم، خاطرنشان كرد: امروز هيچ راهي براي برون رفت از بحران جز صرفه جويي و استفاده درست از آب نداريم.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم با بيان اينكه امروزه اسراف در آب بيش از قبل به عنوان يك منكر بزرگ و صرفه جويي در آب به مثابه يك معروف بزرگ مطرح است، ابراز داشت: همگان بايد يكديگر را به اين موضوع متذكر شويم كه البته اين اقدام يعني استفاده درست از آب، شكر عملي نعمات الهي است.
وي در پايان بر ضرورت صرفه جويي در همه مصارف آب‌بر اعم از كشاورزي، فضاي سبز، صنعت، شرب و بهداشت گفت: بايد روش‌ها و ابزارهاي مصرف از جمله شيرالات، دستگاه‌هاي آب‌بر را اصلاح كنيم تا بتوانيم براي هميشه آب كافي را براي ادامه حيات و تضمين سلامت روح و روان و محيط زيست در اختيار داشته باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن