تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819432830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاكنون یك ریال هم از محل هدف‌مندی یارانه‌ها صرف تولید نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تاكنون یك ریال هم از محل هدف‌مندی یارانه‌ها صرف تولید نشده است خبرگزاری پانا: تاجگردون گفت: در سال‌های اخیر حتی یك ریال هم از محل هدف‌مندی یارانه‌ها به بخش تولید نرفته است.
۱۳۹۳ شنبه ۳۱ خرداد ساعت 09:01



به گزارش خبرگزاری پانا، غلامرضا تاجگردون در جمع اعضای كمیسیون حمایت از تولید ملی در شیراز گفت: این نماینده مجلس با تاكید براینكه ظرفیت‌های قانونی، مناسب است، گفت: هیچ مجلسی در هیچ دوره‌ای این همه اختیارات برای رهایی از ركود اقتصادی در اختیار دولت قرار نداده است،‌ تنها مقداری جسارت می‌خواهد و البته مقداری هم بستگی به شرایط بین‌المللی و اندكی هم به اولویت‌بندی مسائل بستگی دارد.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تصریح اینكه نباید توپ مشكلات توسط دولت و مجلس در زمین دیگر انداخته شود، گفت: موضوع مهمتری كه امروز زبانزد است، تامین منابع مالی كشور است كه چهار فاكتور سیستم بانك داخلی، بهره‌وری، ابتیاع سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری دولت در آن دخیل است.
وی ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد كه اگر بخواهیم یك درصد از نرخ بیكاری كم كنیم، به بیش از 230 تا 240 میلیارد تومان منابع نیازمند هستیم.
تاجگردون با بیان اینكه باید تركیب منابع و مصارف تغییر كند، خاطرنشان كرد: امروز 22 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی است و 45 هزار میلیارد تومان بودجه یارانه‌ها، این موضوع جو منابع و مصارف را برهم زده است.
تاجگردون با اشاره به ایراداتی كه دولت قبل در خصوص ارتباط مجلس و اتاق بازرگانی مطرح كرده بود، مجلس شورای اسلامی را مجلس مردم دانست و تاكید كرد: این مجلس اجازه نداده و نمی‌دهد دولت دست در جیب بازرگان و تاجر و بخش خصوصی بكند.
وی اضافه كرد: دولت گذشته در لایحه بودجه بحثی را داشت كه ارز وارد شده در قبال صادراتی كه بازرگانان انجام می‌دهند، در قالب ارز مرجع وارد شود.
عضو كمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس ادامه داد: این یعنی تولید كننده با ارز 3 هزار و 500 تومان تولید و كالا را صادر كند اما در زمان وارد كردن ارز، براساس نرخ 2 هزار و 600 تومان ارز را وارد كند.
تاجگردون با اشاره به مباحث مطرح شده در سفر دو روزه اعضای كمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس به شیراز توسط فعالان بخش خصوصی، گفت: بخشی از موضوعات مباحث داخلی استان بود كه به زعم نمایندگان خیلی نمی‌توان در قانون‌گذاری و مجلس به آنها پرداخت و راهكارش طرح در شورای گفت و گو است.
وی همچنین برخی مباحث را مربوط به قانون‌گذاری و مجلس دانست و گفت: مبحثی كه عمده افراد در مورد صادرات و جوایز صادراتی مطرح كردند، از این دست مطالب بود، شاید در 10 سال گذشته خبری از جوایز صادراتی نبوده و حتی برعكس هم عمل شده است.
تاجگردون یكی دیگر از مباحث مطرح شده را در خصوص ممنوع‌الخروج شدن اعضای هیات مدیره شركت‌های بدهكار به بانك‌ها دانست و گفت: شاید صحیح نباشد كه تمام اعضای هیات مدیره یك بنگاه اقتصادی به‌دلیل بدهی به بانك ممنوع‌الخروج شوند، این موضوع در دستور كار مجلس باید قرار گیرد.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن