تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804148758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: متن توافق بیش‌تر از کلمات پرانتز دارد/در بحث چاشنی‌های انفجاری به سمت حل و فصل پیش رفتیم/اگر به نتیجه نرسیم به خاطر کوتاهی 1+5 بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ظریف: متن توافق بیش‌تر از کلمات پرانتز دارد/در بحث چاشنی‌های انفجاری به سمت حل و فصل پیش رفتیم/اگر به نتیجه نرسیم به خاطر کوتاهی 1+5 بوده است

ظریف: متن توافق بیش‌تر از کلمات پرانتز دارد/در بحث چاشنی‌های انفجاری به سمت حل و فصل پیش رفتیم/اگر به نتیجه نرسیم به خاطر کوتاهی 1+5 بوده است
ظریف درباره محدودیت زمان برای مذاکرات گفت: دیدگاه‌های ما برای رسیدن به یک تفاهم بر اساس واقعیات است و نمی‌توان این واقعیات را نادیده گرفت .  به گزارش نامه نیوز، محمد جواد ظریف پس از پایان پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در وین در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ایرانی در پاسخ به این که درباره لغو دائمی تحریم‌ها در مذاکرات چه گفته شد و چه شنیده شد با توجه به حضور ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: ما با دولت‌ها صحبت می‌کنیم در عرصه روابط بین‌الملل. از نظر ما به عنوان یک موضوع مذاکره مهم نیست که آمریکایی‌ها چگونه می‌خواهند با مساله تحریم‌ها برخورد کرده و آنها را رفع کنند؛ این مشکل آنهاست. اگر دولت آمریکا تعهدی را می‌دهد و توافقی را انجام می‌دهد باید به آن عمل کند و باید طبق توافق ژنو همه تحریم‌ها برداشته شود.


متن توافق بیش‌تر از کلمات پرانتز دارد / امیدوارم به برکت ماه رمضان همه سر عقل بیایند
وی افزود: البته با آقای برنز در این‌باره صحبت نشد اما او هم می‌داند برای رسیدن به توافق باید تحریم‌ها رفع شود.


وی درباره مهم‌ترین اختلاف‌نظرها و پرانتز‌های متن گفت: این متن شاید بیش‌تر از کلمات پرانتز دارد. امیدواریم تا دو هفته دیگر به برکت ماه رمضان همه سر عقل بیایند و با واقع‌بینی وارد شوند.


امیدوارم در مدت زمان باقی مانده به نتیجه برسیم
ظریف درباره محدودیت زمان برای مذاکرات گفت: دیدگاه‌های ما برای رسیدن به یک تفاهم بر اساس واقعیات است و نمی‌توان این واقعیات را نادیده گرفت و در مقاله‌ام در واشنگتن پست به دقت توضیح دادم این مساله را. این یک فرصت است که وجود دارد و امیدوارم در مدت زمان باقی مانده به نتیجه برسیم و به این مساله امیدوارم.


رییس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: هفته آینده 1+5 جلسه داخلی دارند و تا قبل از 11 تیر جلسه‌ای نداریم.


در مقدمه تفاهم بیش‌تر است
وی درباره مقدمه بحث گفت: احتمال این‌که در مقدمه هم پرانتز زیاد باشد هست اما فکر می‌کنیم در مقدمه تفاهم بیش‌تر است.


ظریف ادامه داد: مقدمه به اهداف‌، چارچوب کار،‌ اجرای توافق‌ و زمان‌بندی و نتیجه اجرای توافق می‌پردازد که در همان شکل مقدمه توافق ژنو است.


در بحث چاشنی‌ها به سمت حل و فصل پیش رفتیم
وی درباره دیدارش با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و درخواست ایران برای بستن پرونده چاشنی‌های انفجاری گفت: مجموعه صحبت‌های ما درباره همکاری‌ها با آژانس است. در برنامه اقدام مشترک به عنوان ناظر و نظارت بر برنامه هسته ای آژانس درگیر است. ما در بحث چاشنی‌ها به سمت حل و فصل پیش رفتیم و امیدواریم آژانس هم بر اساس کارهایی که انجام شده تصمیم لازم را بگیرد.


طرف مقابل تعهداتش را با اکراه و تاخیر انجام داده است
وی درباره اجرای تعهدات از سوی 1+5 اظهار کرد: ما تعهداتمان را اجرا کردیم و طرف مقابل هم کمابیش تعهداتش را هر چند با اکراه و تاخیر انجام داده است. برخی کاغذبازی‌های بروکراتیک از سوی طرف مقابل مشکلاتی را برای بازرگانان ما ایجاد کرد که می‌بایست این گونه نمی‌بود .


پیشنهادات و راه‌حل‌ها را به طور شفاف ارایه دادیم
وزیر خارجه کشورمان درباره تعداد اختلاف‌نظرها گفت: معمولا همه صبر می‌کنند و از مواضعشان عدول نمی‌کنند تا لحظه آخر اما من دیدگاه دیگری دارم و پیشنهادات و راه‌حل‌ها را به طور شفاف ارایه دادیم.


درباره زمان‌بندی اجرای توافق هنوز در حال بحث هستیم
وی ادامه داد: مقدمه،‌ کارهای ایران و کارهای طرف مقابل عناصر برنامه اقدام مشترک جامع است. درباره زمان‌بندی اجرای توافق هنوز در حال بحث هستیم.


وی درباره سانتریفیوژها گفت: هدف ما از برنامه هسته‌ای مان مشخص است و این نشان‌دهنده صلح‌آمیز بودن برنامه ماست.


هنوز در مواضع طرف مقابل جدیت و خواست برای توافق را ندیده‌ایم
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: همه طرف‌ها برای رسیدن به راه‌حل جدی هستند . در دیدار با برنز و اشتون تعهدات مقامات عالی آمریکا برای اجرای توافق را تا 29 تیر اعلام کردند. بنابراین همه طرف‌ها در گفته‌ها و هم در سرمایه‌گذاری زمانی که برای مذاکرات‌ می‌شود تمایل به توافق دارند اما هنوز در مواضع این جدیت و خواست برای توافق را ندیده‌ایم.


اگر به نتیجه نرسیم به خاطر کوتاهی 1+5 بوده است
وی افزود: من فکر می‌کنم جامعه بین‌الملل به این نتیجه رسیده که ایران به دنبال حل مساله است و اگر به نتیجه نرسیم همه می‌دانند که به خاطر کوتاهی ایران نبوده است بلکه کوتاهی 1+5 بوده است. فشار جز تاثیر سیاسی اثر دیگری نداشته و به لحاظ اقتصادی بر اقشار ضعیف اثر گذاشته که اهداف دیگری را تداعی می‌کند.


ساختمان تحریم‌ها ترک جدی برداشته
وی ادامه داد: ساختمان تحریم‌ها ترک جدی برداشته و با سیاست مدبرانه ایران امکان برقراری همان ساختار قبلی دیگر وجود ندارد و امیدواریم تحریم‌ها را از پایه منهدم کنیم و فشارها را کاهش دهیم و همان‌طور که رهبری گفتنند باید بدون امید به دیگران کارها را در اقتصاد ادامه دهیم.


ظریف گفت: وزارت خارجه در سطح قائم مقام وزیر، جلسات مستمر برای رسیدن به نتیجه در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌کند.


بهترین فرصت برای توافق تا 29 تیر است
ظریف درباره احتمال تمدید چند هفته‌ای مذاکرات گفت: ما باید ظرف یکسال به توافق جامع برسیم و دوران اقدامات مقدماتی 29 تیر تمام می‌شود و برای تمدید دو طرف باید اقداماتی را انجام دهند که نیاز به توافق دارد و الزاما به این ربط ندارد که تاریخ پایان مذاکرات کی است. در آذرماه یا در نهایت دی‌ماه ما میتوانیم مذاکرات را ادامه دهیم. اما ما فکر می‌کنیم بهترین فرصت تا 29 تیر است.


با سوالات بی‌پایان همکاری نمی‌کنیم
وی تاکید کرد: ما همیشه تاکید داشتیم که با سوالات بی‌پایان همکاری نمی‌کنیم. ما مبانی ادعاهایی که درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده را مبهم می‌دانیم. ضمن اینکه برخی سعی در تبلیغات سوء علیه ایران دارند.




1393/3/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن