تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802749189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هراس جاکارتا از بازگشت تروریست ها/ افراط گرایان اندونزی در سوریه و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هراس جاکارتا از بازگشت تروریست ها/ افراط گرایان اندونزی در سوریه و عراق کوالالامپور- ایرنا - بازگشت احتمالی تروریست ها و افراط گرایان اندونزیایی که در سوریه و عراق در صف تروریست های تکفیری داعش قرار گرفته اند باعث هراس مقامات جاکارتا از انجام فعالیت های مشابه در این کشور شده است.


به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، حمایت از گروه تروریستی داعش در بین افراط گرایان اندونزی گسترش یافته است، به طوری که تخمین زده می شد ده ها اندونزیایی به این گروه تروریستی پیوسته باشند.
نفوذ افراطیون در اندونزی تا به آنجا پیش رفته است که روزیکشنبه هفته جاری اعضای ˈجماعت انصار توحیدˈ این کشور با رژه در شهر ˈسولوˈ پرچم داعش را به نمایش درآوردند و با افتخار برخی از نمادهای این گروه تروریستی را به نمایش گذاشتند.
تحلیلگران معقتدند این افراط گرایان هنگامی که به کشور بازگردند با توجه به برخی حامی ها در داخل کشور تهدید جدی برای اندونزی محسوب می شوند. کشوری که برای چندین دهه تلاش کرده است به فعالیت های افراطی در این کشور پایان دهد.
ارتباط این افراد با شبکه های بین المللی تروریستی و آموزش تاکتیک های تروریستی از جمله اصلی ترین نگرانی های دولت اندونزی محسوب می شود.
بسیاری از کشورهای غربی نیز اظهار نگرانی کرده اند که افراد غربی که در سوریه و عراق مشغول جنگ هستند در صورت بازگشت به تهدیدی برای امنیت ملی این کشورها تبدیل شوند.
ˈتوفیق آندریهˈ از متخصصان تروریسم در موسسه بین المللی صلح در اندونزی گفت که شبه نظامیان اندونزی اقدامات زیادی در زمینه عملیات تروریستی انجام نداده اند.
وی افزود: گروه های انشعابی بدون حمایت های مالی براساس اتفاقاتی که در سوریه و عراق رخ داده است انگیزه اقدام پیدا کرده اند.
این متخصص تروریسم معتقد است هنگامی این افراد به اندونزی بازگردند یک تروریست حرفه ای خواهند بود. جوانان برای آموزش به آنها سپرده می شوند تا گروه های جدیدی ایجاد شوند و فنون حمله و ساخت سلاح به آنها آموزش داده می شود.
واحدهای مبارزه با تروریسم اندونزی از شواهدی از قبیل حضور تروریست های در شبکه های اجتماعی، جلسات سخنرانی و حوادث مشابه دیگر دریافته اند که حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور رو به افزایش است.
تعداد افرادی که از اندونزی برای جنگ در سوریه و عراق اعزام شده اند از 50 تا 100 نفر گزارش شده است.
نبود قانونی که مانع از حضور اندونزیایی ها در گروه های شبه نظامی خارجی شود باعث شده است فعالیت های حمایتی از گروه تروریستی داعش در این کشور به طور آشکار انجام شود.
ˈصلاح الدینˈ مولف کتاب ˈریشه های تروریسم در اندونزیˈ معتقد است که بسیاری از افراط گرایان اندونزیایی گروه داعش را ˈنقطه آغاز یک خلافت اسلامیˈ می دانند که هدف نهایی آنها است.
شبکه های ویدئویی اینترنتی از جمله ˈیوتیوبˈ به عنوان ابزاری برای معرفی گروه تروریستی داعش توسط افراط گرایان اندونزی تبدیل شده است.
آساق**د.م **1611

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن