تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814662449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اس ۲۰۰ ایرانی با موشک های صیاد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اس ۲۰۰ ایرانی با موشک های صیاد


فروردین ماه سال جاری بود که امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر مهمی در حوزه موشکی و بومی سازی تجهیزات داد. وی از تجهیز سامانه موشکی اس ۲۰۰ به موشک های برد متوسط صیاد- ۲ خبر داده بود. به منظور آشنایی با تحول در سامانه موشکی اس 200 با نصب موشک های صیاد 2 روی این سامانه، ابتدا با خانواده موشک های صیاد آشنا و سپس سامانه موشکی اس 200 را بررسی کرده و در پایان نیز، تغییرات سامانه موشکی اس 200 با موشک های صیاد2 را بررسی می کنیم:

** موشک صیاد1

موشک صیاد-1 یک موشک پدافندی است که از سامانه هدایت مادون قرمز، برد 60 کیلومتری و توانایی مانور 12 جی برخوردار است.این موشک حدود 10 متر طول داشته و 2320 کیلوگرم وزن دارد که وزن سر جنگی آن به حدود 195 کیلوگرم می رسد.

سرعت صیاد-1 در حدود 1200 متر بر ثانیه اعلام شده است.
 
موسوی


موشک های صیاد-1، موشک هایی دو مرحله ای هستند که بیشتر برای مقابله با بالگردها، پهپادها و در مجموع برای هدف گیری و انهدام پرنده های متخاصم در ارتفاع متوسط و پایین بکار گرفته می شوند.

** صیاد-2

صیاد -2، یک سامانه موشکی پدافندی است که سال گذشته خط تولید آن با حضور سردار دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.موشک های صیاد-2، علاوه بر امکان پرتاب لانچری، توان پرتاب پاتریوتی هم دارند  که در قالب موشک های 4تایی و 2 تایی از سامانه ای پاتریوت شکل، به سمت هدف شلیک می شوند.


صیاد 2


این موشک دارای موتور سوخت جامد، با سیستم هدایت ترکیبی و قابلیت‌های عملیاتی بالا است.می توان، قابلیت بالای ضد جنگ الکترونیک و ردیابی خودکار و مستقل را از جمله دیگر ویژگی‌های این موشک پدافندی نام برد.

** اس 200

سامانه موشکی اس 200 در دوران شوروی سابق توسط صنایع دفاعی این کشور ساخته شده است.

این سامانه، یکی از قدرتمندترین سامانه های موشکی پدافندی حال حاضر جهان به شمار می رود. سرعت موشک های این سامانه که غالبا از روی "لانچر تکی"  شلیک می شوند، 2500 متر در ثانیه است.موشک این سامانه، از چهار بوستر یا پیشران کمکی استفاده می کند که در همان چند متر اولیه پرواز موشک، از بدنه جدا شده و موشک با سوخت خود که جامد است، به پرواز ادامه می دهد.


صیاد


این سامانه موشکی، خود دارای یک رادار مجزا و بسیار پیشرفته است ک از آن برای هدفگیری و انهدام استفاده می شود.سرجنگی217 کیلوگرمی این موشک، از نوع انفجاری و ترکشی بوده و در برخی موشک ها دارای 16000 ترکش 2 گرمی و در برخی نمونه ها نیز دارای 21000 ترکش 3.5 گرمی است. شعاع انفجاری و انهدامی این موشک حدود 20 متر است.

این سامانه یک سامانه موشکی برد بلند بوده و دارای بردی معادل 300 کیلومتر است.

*** نصب موشک صیاد-2 روی اس 200 روسی

از آنجایی که موشک صیاد 2، موشکی برد متوسط و ارتفاع بلند است، نصب این موشک ها روی سامانه موشکی برد بلند اس 200، می تواند توان و دقت این سامانه را در هدف قرار دادن اهداف برد متوسط به طرز چشمگیری بالا ببرد.با نصب این موشک روی اس 200، در واقع توان سامانه موشکی قدرتمند اس 200 در درگیری های برد متوسط بسیار بالا رفته و این سامانه قدرت بیشتری در درگیری های برد متوسط خواهد داشت.پیشتر امیر اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در این باره گفته بود: قرار است سامانه جدید اس 200 که مجهز به موشک های بومی صیاد2 هستند، در سال جاری با "نامی جدید" وادر چرخه پدافند هوایی کشور شوند.
نکته دیگر اینکه، از آنجایی که وزن موشک اس 200 بیشتر از موشک صیاد-2 است، سامانه اس 200 با نصب موشک های صیاد-2، چالاکتر شده و قابلیت جابجایی بیشتری خواهد داشت.


صیاد


البته قرار است که این سامانه در آینده متحرک سازی هم شده و علاوه بر نمونه های ثابت و استقراری آن، نمونه متحر سازی شده این سامانه نیز رونمایی شود.نکته دیگر اینکه، شکل بالک ها و بالچه های موشک صیاد-2 در مقایسه با موشک های اس 200، تغییر زیادی داشته و این نشان می دهد که احتمالا در نحوه کنترل، حرکت و احتمالا سرعت موشک، تغییراتی نسبت به موشک های اس 200 در آن ایجاد شده است.
قرار گرفتن اس 200 های ایرانی که مجهز به موشک های بومی صیاد-2 هستند، در کنار سامانه موشکی برد بلند اس 200 که شکارچی قدرتمندی در صید اهداف است، قدرت پدافند هوایی ایران در شکار پرنده های متخاصم را دوچندان خواهد کرد.


پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن