تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821310823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جم در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جم در یک نگاه تهران - ایرنا - «سه گره در مذاکرات هسته ای» و «عقب نشینی خودروسازان در برابر شورای رقابت» عنوان های مهم شماره روز پنجشنبه روزنامه جام جم است.


این روزنامه تیتر نخست را به موضوع سه گره در مذاکرات هسته ای اختصاص داد و نوشت: فضای دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 نیز مانند روز اول، از نظر آرامش و خرسندی مذاکره کنندگان از روند گفت وگوها، فضایی مثبت بود، اما اظهارنظرها حاکی است هنوز اختلافات در مورد مسائل مهم باقی است و طرفین فعلا تلاش دارند حداقل نگارش چارچوب کلی توافق نهایی را آغاز کنند. در همین خصوص دیروز گفت وگوهای دوجانبه ای میان معاونان وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و اعضای گروه 1+5 نیز مذاکراتی داخلی را انجام دادند، اما تا زمان تنظیم این گزارش، خبری از شروع نگارش توافق منتشر نشد.
سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در تشریح اختلاف نظرها میان دو طرف، ابتدا به اشتراک نظرها اشاره و تصریح کرد: دو موضوع است که درباره آن اتفاق نظر است؛ اصل غنی سازی به این معنی که در توافق نهایی، غنی سازی ادامه می یابد اما کیفیت آن هنوز مشخص و قطعی نشده است و موضوع دوم، برداشته شدن تحریم هاست؛ اما این که با چه سرعت و کیفیتی برداشته می شود مشخص نیست. درباره موضوعات دیگر مثلا درباره رآکتور اراک باید نگرانی ها را برطرف کنیم و درباره فردو هم به همین ترتیب. در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایرانی و غربی مدعی شد که ایران کاهش قابل توجه سانتریفیوژهای خود را رد کرده است و بنابراین بعید است مذاکرات ایران و 1+5 در هفته جاری به نتیجه برسد.
روزنامه جام جم عنوان عقب نشینی خودروسازان در برابر شورای رقابت را بررسی کرد. سرانجام پس از مدتی کشمکش و حملات تند لفظی، خودروسازان پس از برگزاری جلسه ای اعلام کردند قیمت های جدید اعلامی و همچنین شروط شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو را می پذیرند تا قیمت خودرو فعلا تعیین تکلیف شده باشد. پس از اعلام شورای رقابت مبنی بر رشد تا 7 درصدی قیمت خودرو و موکول کردن آن به اجرای پنج شرط مانند اصلاح قراردادها، نظارت شورای رقابت بر میزان تولید و نحوه فروش خودروسازان، انجمن خودروسازان و قطعه سازان حملات تندی را به شورای رقابت آغاز و اعلام کردند ضوابط جدید را اجرا نخواهند کرد. در مقابل نیز شورای رقابت تلویحا خودروسازان را به دادگاهی شدن تهدید کرد و بر اجرای مصوبات خود پای فشرد. در این میان اما وزارت صنعت، معدن و تجارت ترجیح داد سکوت کند و ادامه روند را فقط نظاره گر باشد. با این حال دیروز بزرگ ترین خودروساز کشور- ایران خودرو- اعلام کرد در جلسه ای که با شورای رقابت داشته، قیمت ها و شروط این شورا را پذیرفته و مسائل فی مابین حل شده است. با این حال انجمن خودروسازان، قطعه سازان و همچنین سایپا در این باره سکوت کرده اند.
تیغ جراحی وزیر در خدمت محرومان تیتر دیگر این روزنامه است. دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه 10 نفر از بیماران بخش«دیشموک» از توابع کهگیلویه و بویراحمد را جراحی کرد.
روزنامه جام جم موضوع از مسی و آرژانتین نمی ترسیم را انعکاس داد. ا مهم ترین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی زمانی نمانده است. شاید خیلی ها منتظرند ببینند تیم ملی در بازی دوم مقابل آرژانتین که از ستاره بزرگی به نام لیونل مسی سود می برد، چه کار خواهد کرد. در این شماره ویژه نامه جام جهانی روزنامه جام جم، جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی در مورد دلهره های پیش از این بازی گفته است که تیم ملی ایران از آرژانتین و مسی نمی ترسد. همچنین در یک گفت و گوی اختصاصی امیرحسین صادقی هم درباره این بازی صحبت کرده است.
**2002**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن