تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803071357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فایننشال تایمز: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، مقدمه ای برای تجارت دوجانبه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فایننشال تایمز: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، مقدمه ای برای تجارت دوجانبه است
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، بازگشایی سفارت انگلیس در ایران را مقدمه ای برای گسترش روابط تجاری دو کشور دانست.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد سفارت این کشور تا چند هفته دیگر در تهران بازگشایی می‌شود و دو طرف روابط دیپلماتیک خود را با تأکید بر همکاری نزدیک در نبرد علیه شورشیانِ عراق، از سر می‌گیرند. 


"ویلیام هیگ" روز سه‌شنبه در جمع نمایندگان پارلمان انگلیس گفت برای نخستین بار از زمان حمله به سفارت این کشور،  قصد دارد دوباره سفارت را بازگشایی کند. هیگ افزود به محض اینکه توافق های عملی لازم صورت بگیرد، این کار انجام خواهد شد. وزیر امور خارجه انگلیس با تشریح برنامه های خود در مجلس عوام این کشور افزود: متعاقب گفتگوها با وزیر امور خارجه ایران، سفارت خود در تهران را بازگشایی می‌کنیم. این گام مهمی در روابط دو جانبه ما با ایران خواهد بود. 


فایننشال تایمز نوشت: تصمیم برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران اکنون مدت ها است که در دستور کار قرار دارد، اما تأیید نهایی بعد از آن صورت گرفت که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به همتای انگلیسی خود اطمینان داد که از کارکنان سفارت انگلیس در تهران حفاظت خواهد شد. البته انگیزه اصلی گفتگوهای این هفته بین ویلیام هیگ و محمد جواد ظریف، خطر جدی تروریست‌ها در عراق بود. 


اعلام خبر بازگشایی سفارت از سوی ویلیام هیگ با استقبال گسترده اعضای هر دو حزب کارگر و محافظه کار انگلیس در مجلس عوام روبرو شد؛ این نشان می‌دهد روابط (ایران و انگلیس) در چند سال اخیر چقدر پیشرفت کرده است. 


داگلاس الکساندر، وزیر امور خارجه در سایه انگلیس از حزب کارگر درباره تصمیم اعلام شده در روز سه شنبه گفت: من از آنچه هیگ اعلام کرد، استقبال می‌کنم.


مالکوم ریفکایند، نماینده محافظه کار و عضو کمیته اطلاعات و امنیت در مجلس عوام انگلیس گفت روابط ایران و انگلیس باید در سطح دیپلماتیک ، تجارت و همکاری عملی، آن هم در حوزه های بسیار محدود، باشد. 


فایننشال تایمز نوشت: تصمیم به از سرگیری روابط، ایران و انگلیس را یک گام به شراکت تجاری نزدیک‌تر کرد؛ زیرا شرکت های نفت و گاز برای دسترسی به منابع طبیعی ایران، اشتیاق خاصی دارند. وزارت نفت ایران هم اکنون با شرکت های بزرگ غربی که در سالهای اخیر از این کشور خارج شده اند، تماس گرفته است. 


ماه ژانویه امسال، حسن روحانی رئیس جمهور و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران، با مدیران شرکت های نفتی مانند بریتیش پترولیوم، رویال داچ شِل، «اِنی» ایتالیا و همچنین توتال فرانسه در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس دیدار کردند. در این دیدارها، آنها درباره نحوه کمک شرکت های خارجی به افزایش تولیدات نفت ایران، در صورت لغو تحریم ها، گفتگو کردند. 


ویلیام هیگ روز سه‌شنبه تأکید کرد دو طرف مذاکره هنوز امیدوارند مرحله بعدی توافق هسته‌ای را تا مهلت تعیین شده در بیستم ماه ژوئیه امضاء کنند. با وجود این، وزیر امور خارجه انگلیس اذعان کرد هنوز اختلافات زیادی بین مواضع دو طرف دیده می‌شود. 


ویلیام هیگ افزود: لازمه (دستیابی به توافق) این است که ایران رویکردی به مراتب واقع بینانه تر از هر آنچه در ماه های اخیر شاهد بودیم، اتخاذ کند.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن