تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802535868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر برگزيده/ 70 طرح بزرگ با اعتباري 610 ميليارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۷:۳۱ب.ظ)
روحاني در جمع عشاير لرستان: خبر برگزيده/ 70 طرح بزرگ با اعتباري 610 ميليارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداري مي‌رسد روحاني در جمع عشاير و روستائيان استان لرستان گفت: 70 طرح بزرگ با اعتباري 610 ميليارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداري مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج ازخرم آباد،حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در ديدار روستائيان و عشاير سراسر استان در سالن جهادکشاورزي اظهار کرد: همواره کلمه عشاير با معاني مختلف همراه است و وقتي که از اقشار روستائيان و عشاير نام مي‌بريم اولين مفهومي که با نام آنها براي ما تداعي مي‌شود مهرباني، دل پاک، شجاعت، ايستادگي، مقاومت و سختکوشي است و همه اينها همراه با کلمه عشاير و روستاييان است.
وي اظهار کرد: نخستين نکته انسانيت همان فرهنگ بلند انساني است که با زندگي عشاير توأم بوده است زيرا عشاير همواره به دنبال نان پاک، زندگي پاک و فرزندان غيور و پاک بوده اند.
رئيس جمهوري افزود: ما مي‌بينيم همه عشاير و روستاييان لرستان همه ويژگي‌هاي بارز يک روستايي و عشايري را در خود دارند که از جمله اين ويژگي‌ها مي‌توان به لباس، رسوم دل انگيز و اخلاق و رفتاري که مانند رفتار پيامبر اسلام(ص) است اشاره کرد و ما مي‌خواهيم اين فرهنگ ايثار و فداکاري به عنوان شاخصه بلند انساني ادامه پيدا کند.
وي تصريح کرد: بنده خودم هم روستازاده هستم و حال و هواي روستا را به خوبي درک کرده‌ام و مي‌دانم اين ويژگي‌هاي بسيار ارزشمند فرهنگي و اخلاقي را بايد براي هميشه نگه داريم و تقويت بخشيم.
حجت الاسلام روحاني اظهار کرد: همه دين تذکر و يادآوري است و بازگشت به آن فطرت خداداد است و هر نوزادي که متولد مي‌شود صفا، پاکي وخداپرستي را به همراه خود دارد و اسلام آمده است تا اين خصلت‌ها و ويژگي‌ها را دوباره متولد کند که اين خصلت‌ها در کنار عشاير و روستاييان تداعي مي‌شود.
وي بيان کرد: روستا هميشه صادرکننده بوده و شهرها و کلان‌شهرها وارد کننده بوده‌اند و در تجارت شهر و روستا همواره شهر در برابر روستا قرار داشته و روستاييان هميشه نسبت به شهر برتري ويژه‌اي داشته اند.
رئيس جمهوري گفت: در دنياي امروز تحولاتي که از نظر علمي و صنعتي پيش آمده است حتي در بخش اقتصادي بايد دچار تحول شود و امروزه در کنار سنت‌هاي روستايي بايد شرايط کشاورزي مدرن هم ظهور و بروز کند؛ در اين راستا با مسئولان بايد مسئولان روستاها، شوراها و بانک‌ها با ارائه تسهيلات و همه بخش‌هاي دولتي کمک کنند تا روستاها بتوانند روي پاي خود بايستند.
وي تصريح کرد: مهاجرت روستاييان به شهر به هيچ وجه خبر خوشي نبوده و اين يعني اينکه کسي که در زمينه فعاليت‌هاي کشاورزي و توليدي در روستا فعاليت داشته با مهاجرتش به شهر عملا اقتصاد روستا را فلج کرده است.
حجت الاسلام روحاني بيان کرد: آنچه که در دامپروري صنعتي انجام مي‌شود و عشاير هم به عنوان گروهي که کوچ را به زندگي ساکن ترجيح داده‌اند ما را برآن داشته تا در اين سفر يکي از تصميماتي را مدنظر قرار دهيم که اين تصميمات رواج دامپروري مدرن در اين استان است که توسط بنياد مستضعفان يک دامپروري هزار رأسي در استان به بهره برداري مي‌رسد و در بخش ديگري با همکاري وزارت تعاون يک دامپروري مدرن دو هزار رأسي به بهره برداري مي‌رسد زيرا استان لرستان شرايطش براي دامپروري بسيار مناسب است و در اين زمينه از استعداد مناسبي برخوردار است.
وي افزود: قدم دوم در لرستان مسئله آب است و ما ناچاريم آب را ذخيره کنيم و آب را به صورت آبياري مدرن مصرف کنيم.
رئيس جمهور بيان کرد: کشت ديم خوب است اما اگر تبديل به کشت آبي شود محصول پربارتر مي‌شود و از نظر اقتصادي به صرفه است که براي اين امر تا پايان امسال برخي از سدها و تا پايان سال اينده سدهاي بزرگي در لرستان به بهره برداري مي‌رسند که با احداث آنها مشکل آب حل مي‌شود.
وي تصريح کرد: مشکلات روستاها بايد در زمينه‌هاي آب، برق، جاده و امکانات ديگر مورد رسيدگي قرار گيرد.
حجت الاسلام روحاني افزود: نکته ديگر بحث ارائه تسهيلات به کشاورزان و روستائيان است که ما در صددهستيم بهره تسهيلات را کاهش دهيم و اعتبارات لازم را براي کشاورزان اختصاص دهيم که حتما امسال بخشي از اين اعتبارات را به توليد و برخي را به کشاورزي اختصاص مي‌دهيم.
وي اظهار کرد: مسئله ديگر براي روستائيان و عشاير بحث بيمه سلامت است که ما در تلاش هستيم که اگر خداي ناکرده کسي احتياج به درمان داشت تنها 5 درصد از هزينه درمان خود را بپردازد.
رئيس جمهور تصريح کرد: امروز بيش از 8 ميليون نفر به بيمارستان‌ها مراجعه مي‌کنند که اين رقم بسيار بالاست و هرکدام مخارجي را دارند و اينها هرکدام با زيرپوشش قرار گرفتن بيمه سلامت شرايطشان بهتر شده است.
وي در پايان با اشاره به جذب توريسم براي لرستان گفت: سوق دادن گردشگران به سمت سرمايه‌هاي عظيم لرستان مانند عشاير و سياه چادرهاي لرستان که آن را به يک جاذبه توريستي تبديل کرده است يکي از اهداف نهادهاي دولتي است.
حجت الاسلام روحاني افزود: 70 طرح بزرگ با اعتباري 610 ميليارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداري مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن