تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803892818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الموت و طارم سفلی به مناطق حفاظت شده ارتقاء می‌یابند/ رفع آلودگی نیروگاه نیازمند یارانه دولت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین علیپور خبرداد:
الموت و طارم سفلی به مناطق حفاظت شده ارتقاء می‌یابند/ رفع آلودگی نیروگاه نیازمند یارانه دولت
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با پیگیری‌های انجام شده مناطق طارم و الموت قزوین با ارتقاء جایگاه به مناطق حفاظت شده تبدیل شده و از ظرفیت ایجاد شده برای صیانت از محیط زیست استان اقدام خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، صدرالدین علیپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل اداره محیط زیست قزوین برگزار شد اظهارداشت: برنامه های محیط زیست نباید فقط منحصر به ایام و مناسبت های خاصی شود بلکه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش کاری مستمر و همیشگی است که باید در طول سال همچنان تداوم یابد.  

وی افزود: خوشبختانه رسانه های گروهی در برگزاری نمایشگاه و جشنواره اقتصاد و فرهنگی محیط زیست همکاری بسیار خوبی داشتند و تجربه موفقی با مشارکت همه گروهها و دستگاههای اجرایی در قزوین شکل گرفت که با تشکل کارگاههای تخصصی گام ارزشمندی در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برداشته شد که این الگو می تواند در سایر نقاط کشور هم به عنوان حرکتی تاثیرگذار مورد توجه و استفاده قرار گیرد.


مدیرکل محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: اینکه رسانه ها، قضات، روحانیون، سمن‌ها در کارگاه‌های تخصصی مشارکت فعالی داشتند و استقبال مردم هم در حد قابل توجهی بود و مسئولان را برای تداوم این برنامه ها مصمم کرده است.

دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه محیط زیست قزوین تشریح شد این مسئول یادآورشد: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست کارهای خوبی آغاز شده و در استان هم دغدغه ما این است که به جای کارهای پراکتده مانند روش آتش نشانی ابتدا اطلاعات مربوط به آمایش و پالایش جمع آوری شود و در اختیار باشد و سپس این اطلاعات با تکنولوژی روز هماهنگ کرده و به پیش برد که در این راستا نرم افزار انرژی محیط زیست و GIS را فعال کرده ایم تا فعالیتها مستند انجام شود.

علیپور بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی صنایع در استان در حال نهایی شدن است که نرم افزار لازم تهیه شده که بزودی رونمایی از این طرح مهم برای اولین بار در کشور در این استان انجام می شودکه زمینه دسترسی به اطلاعت مورد نیاز واحدهای صنعتی در خصوص آلایندگی ، وضعیت تصفیه خانه، تولید، نوع مصرف انرژِی، برای پایش آنلاین در اختیار خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین یادآورشد: در حوزه آمایش سرزمین هم استان قزوین از مناطق پیشرو است که باید بتوانیم محل مناسب استقرار صنایع جدید را بخوبی شناسایی و تعیین کنیم و با در نظر گرفتن کمبود آب در مناطق مختلف به استقرار واحدهای کم آب و روز آمد کمک کنیم.

داشتن پیوست آمایش زیست محیطی ضروری است این مسئول تصریح کرد: همه طرحها باید سند و نامه پیوست آمایش زیست محیطی داشته باشد تا اجازه ندهیم صنایع آلاینده در قزوین مستقر شوند و برای شهرک های صنعتی هم تعریف علکی کرده ایم تا خارج از آمایش فعالیت نکنند.

علیپور اظهارداشت: راه اندازی سه ایستگاه پایش هوا در استان از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته تا ایستگاههای موجود دوبرابر شود تا بتوانیم قویتر عمل کنیم و با مدل سازی با مولفه های هواشناسی هماهنگ شده و بهتر عمل کنیم.


وی گفت: در این راستا با ارتباط بیشتر با شهرداری اقداماتی برای کالیبراسیون انجام شده که برای ساخت ایستگاههای جدید هم یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا کارها عملیاتی شود.

اجرای فاز دوم مسیر سبز مدیرکل محیط زیست استان قزویم از اجرای فاز دوم مسیر سبز در استان هم خبرداد و تصریح کرد: این مسر با همکاری شش استان تهران، البرز، گیلان، مازندران گلستان، قزوین و هماهنگی با استانداران آنها وارد فاز اجرایی مرحله دوم شده که با همکاری هلال احمر، میراث فرهنگی، راه وشهرسازی، شهرداری، استانداری و محیط زیست با استقرار ایستگاههای سبز در مسیر و سطل های زباله در مسیر استانهای شمالی و ارائه بروشورهای تبلیغاتی و آموزشی، احداث نمازخانه و سرویس های بهداشتی و ایستگاههای مسیر سبز و ساحل پاک موضوع آموزش و فرهنگ سازی جدی گرفته شده است.

علیپور اظهارداشت: با برگزاری شش دوره آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان محیط زیست دو دوره کشوری هم با موضوع آلودگی هوا و آموزش مدیران روابط عمومی استانهای کشور را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: طرح تالابها از دیگر برنامه هایی است که با هدف بهبود وضعیت این مکانها آغاز شده که کار مطالعاتی آن در دریاچه اوان شروع شده و کار دیگر در مزارع پرورش ماهی است تا فیلترهای خاصی در قسمت خروجی مزارع نصب و استفاده شود تا جمعیت گونه های اکولوژیک منطقه برهم نخورد.

علیپور بیان کرد: جمع آوری پسماند صنعتی در شهرک ها و بازیافت آنها در دستور کار قرار دارد که به صورت الگویی در یکی از شهرکهاص صنعتی اجرا خواهد شد.

ارتقاء مناطق حفاظت شده استان پیگیری می شود مدیرکل محیط زیست استان قزوین در خصوص ارتقاء مناطق تحت پوشش استان هم گفت: در حال حاضر تنها منطقه باشگل تحت پوشش محیط زیست قرار دارد که با پیگیریهای انجام شده از سوی شورای عالی محیط زیست دو منطقه طارم و الموت ارتقاء خواهد یافت و تحت پوشش قرار خواهد گرفت تا از پتانسیل این مناطق برای بکارگیری امکانات لجستایک و نیروی انسانی برخوردار شویم.

علیپور اظهارداشت: در خصوص گونه های در حال انقراض از جمله پلنگ و بررسی تهدید زیستگاههای آنها اقداماتی در حال اجراست که از تخریب محیط زندگی این گونه های نادر جلوگیری شود.

وی از رهاسازی گونه های آسیب دیده در طبیعت منطقه هم خبرداد و تصریح کرد: با رهاسازی 70 مورد از جیوانات آسیب دیده به طبیعت شالمل پرنده و چهارپا ازنابودی این گونه ها جلوگیری شد و با راه اندازی سامانه شهرک های صنعتی نسبت به ساماندهی ورود زباله و جاری شدن پساب صنعتی و انتقال درست فاضلابهای واحدهای صنعتی اقدام کرده ایم.

سرمحیط بانی در آوج راه اندازی می شود علیپور یادآورشد: بزودی واحد سرمحیط بانی در آوج و آبگرم راه اندازی خواهد شد و با ایجاد ساختار جدید سازمانی زمینه ارائه خدمات رفاهی بیشتر برای کارکنان هم فراهم خواهد شد.

وی افزود: مدیریت سبز از دیگر مسائل مهم در حوزه محیط زیست است که بر اساس شاخص های هیئت دولت با نظارت بر فعالیت ادارات در زمینه مصرف انرژّی، آب، برق، گاز استفاده از لامپ کم مصرف و روش های اتوماسیون برای کاهش مصرف کاغذ و شیرآلات مناسب و هوشمند زمینه کاهش هزینه ها و آلودگی های زیست محیطی در ادارات فراهم شود.

کاهش آلودگی کارخانه سیمان قابل توجه بوده است این مسئول در ادامه در خصوص وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان آبیک اظهارداشت: این واحد تولیدی در گذشته آلودگی های نگران کننده ای داشت اما خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و همکاری مسئولان کارخانه سیمان این وضعیت اصلاح شده و با تغییراتی که در حوزه تولید داده شده و نصب فیلتر آلودگی ها تا میزان قابل قبولی برطرف شده و حدود 70 درصد کاهش آلایندگی را شاهد هستیم.

علیپور یادآورشد: در خصوص نیروگاهها موضوع در حل کلان و ملی مطرح است و باید با تامین اعتبارات زیاد مورد توجه وزارتخانهی نیرو و نفت قرار گیرد.


وی افزود: نیروگاه شهید رجایی 10 درصد برق کشور را تولید می کند و به قولی 50 درصد برق تهران  را تایمن می کند و به دلیل کمبود سوخت در فصول مختلف تامین گاز نیروگاه‌ها از مشکلاتی است که روند اجرا را با چالش جدی روبرو کرده است.

علیپور بیان کرد: مسئولان نیروگاه نیز تمایل زیادی به استفاده از سوخت گاز به جای مازوت دارند زیرا از نظر اقتصادی نیز برای آنها هزینه کمتری دارد اما در شرایط کنونی گوگردزدایی از مازوت باید در دستور کار قرار گیرد اما در کل تغییر سوخت نیروگاهها برای کاهش آلایندگی نیازمند پرداخت سوبسید از سوی دولت است تا کار عملیاتی شود.

این مسئول تصریح کرد: برای گوگردزدایی هم نیازمند تامین اعتبار لازم از سوی دولت هستیم تا شاهد کاهش آلودگی در نیروگاهها باشیم. جاده الموت به تنکابن با گزارش زیست محیطی تداوم می یابد مدیرکل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در خصوص جاده قزوین به الموت و تنکابن یک اصل کلی داریم که هر پروژه مانند احداث کارخانه فولاد، جاده، شهرک صنعتی، سد، نیروگاه و سایر پروژه های مهم عمرانی باید قبل از اجرا گزارش ارزیابی زیست محیطی داشته باشد تا به اجرا درآید در غیر این صورت از اجرای آن جلوگیری خواهد شد.

در اجرای جاده قزوین به تنکابن و الموت بعد از بررسی زیست محیطی مشکلاتی مشاهده شد که با تذکر لازم برای اصلاح امور اقدام شد که در فاز اول علیرغم پیشرفت فیزیکی 70 درصدی گزارش ارزیابی مصوب زیست محیطی نداشت که تکالیفی را متوجه مسئولان کردیم که افزودن تونل شیرکوه از آن جمله بود.


علیپور یادآورشد: ساخت 13 کیلومتر تونل در مسیر اضافه شد تا از مناطق جنگلی و درختان ارسی که زیستگاه نادری است محفوظ بماند و از مناطق کوچ گونه های جانوری و کوچ حیوانات منطقه صیانت شود و در اجرای خاکبرداری هم مقرر شد خاک ها در مسیل رودخانه ها ریخته نشود و با پیش بینی زیرگذر و روگذر برای تداوم مسیر چرخه کوچ حیوانات، احداث دو ایستگاه محیط بانی در مسیر هم تکلیف شد تا پس از افتتاح بتوان نظارت و کنترل مناسبی در روند حفاظت از محیط زیست منطقه صورت داد.

این مسئول گفت: حوزه های تهدید در این پروژه مهم ملی را با اعمال سیاست های اجرایی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، به حداقل رسانده ایم و با حساسیت و تعامل تلاش می کنیم کمترین آسیب و تخریب به محیط زیست استان وارد شد.  


۱۳۹۳/۳/۲۸ - ۱۶:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن