تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803596068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های اداره تربیت بدنی و سلامت در زمینه آسیب های اجتماعی اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برنامه های اداره تربیت بدنی و سلامت در زمینه آسیب های اجتماعی اعلام شد خبرگزاری پانا :معاون تربیت بدنی وسلامت برنامه ها و طرح های خود را در زمینه آسیب های اجتماعی نوجوانن اعلام کرد
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ خرداد ساعت 12:50



به گزارش خبرگزاری پانا ،داوری معاون تربیت بدنی وسلامت در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه موادمخدر با اشاره به سخن رهبر انقلاب (مدظلعه العالی) گفت : معضل خانمان سوز اعتیاد را آسیب زا برای کشور می دانیم و پروژه ای است که دشمن  وارد کار می شود و در صدد پیاده کردن آن است و از دو عامل فساد اخلاقی و اعتیاد استفاده می کند.
وی همچنین با اشاره به سخن دکتر فانی وزیر آموزش وپرورش گفت :  یکی از معضلاتی که درمحیط های دانش آموزی وجود دارد و نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود بحث آسیب های اجتماعی است ، مباحث شناسایی و پیشگیری نکاتی است که باید به آن بپردازیم.
داوری  گفت : در آموزش وپرورش از عملکرد طرح های پیشگیری از اعتیاد براساس تفاهم نامه وزارت آموزش وپرورش با شورای هماهنگی مبارزه داشته و همچنین   برگزاری جلسات آموزشی ویژه والدین دانش آموزان متوسطه ، برگزاری گارگاههای دانش آموزی ویژه کارکنان ،  توزیع بسته های آموزشی ویژه والدین و کارکنان ،  برگزاری جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم را دنبال کرده ایم
وی همچنین از  برنامه واهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت اداره مراقبت در برابر اسیب های اجتماعی گفت :  برنامه ها در قالب  بسیج سلامت و ایمنی دانش آموز،  طرح پیشگیری از اعتیاد ،  تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد اداره کل آموزش و پرورش ،  تربیت، ارتقاء و توانمند سازی مربیان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ،  اجرای برنامه های مداخله ای ،  تهیه نقشه خطر پذیری دنبا شده است .
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در مورد ظرفیت های این طرح گفت : از ظرفیت های این طرح استفاده از انجمن اولیاء و مربیان ، کلینیک ها و مشاوره و خدمات روانشناختی هسته مشاوره در40  منطقه واستان ، کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،اداره مراقبت در برابر آ سیب های اجتماعی می باشد.
وی همچنین درمورد موانع طرح گفت :کمبود اعتبارات ذاتی در اجرای طرح ها-تفاهم نامه در یک قالب کلی و ملی تعریف شده و به شرایط اختصاصی استان ها کمتر توجه دارد- طرح زدگی و موازی کاری- پژوهش های شیوع شناسی و غربالگری دانش آموزان موانع خاص خود را دارد
داوری درمورد چالش های طرح گفت: عدم ساماندهی ارزیابی نتایج و تعیین شاخص های طرح بسیج سلامت- نداشتن نقشه خطر پذیری مدارس استان- عدم شمول طرح ها در بخش مدارس غیر دولتی- ممنوعیت شیوع شناسی و غربالگری در حوزه دانش آموزی از جمله مشکلات ما در این حوزه است.
معاون تربیت بدنی و سلامت پیشنهاداتی شامل : تشکیل دوره آسیب شناسی خانواده ویژه روسای ادارات آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش- برگزاری جلسات توجیهی ویژه معاونین پرورشی و آموزشی ، مسوولین انجمن اولیاء و مربیان و رییس هسته گزینش راارائه کرد.
وی همچنین خواستار تصویب توزیع اعتبارات استانی ستاد بسیج سلامت بر اساس اصل مدرسه محوری ، تخصیص اعتبار ویژه اجرای طرح های مداخلات و شیوع شناسی دانش آموزان در شورای آموزش وپرورش استان شد.
هادی زاده دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه اصلی ترین سرمایه ملی دردست آموزش وپرورش است گفت : یکی از آسیب های اجتماعی که آموزش وپرورش راتهدید می کند مواد مخدر است .
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت : درحال حاضر یکی از مشکلات ، ورود نیروهای بیگانه به کشور است و سیاست نیز این بوده که یک جبهه جدید باز کنند و به عنوان هدف کشور را تنزل بدهند به عنوان یک کشور متهم اعلام کنند
وی همچنین بیشترین آمار مرگ و میر را در کشور سوانح سوختگی و تصادف وپس از آن مواد مخدر ذکرکرد وبیان نمود درحال حاضر شاهد پیرگریزی و جوان گرایی نسبت به مواد مخدر هستیم که این یک تهدید جدی است.
رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: درحال حاضر گرایش به مواد مخدر در بین دختران و زنان ما یک تهدید جدی است  ،چراکه  آسیب جسمی و روحی و سرعت اعتیاد در زنان بیشتر از مردان است  واعتیاد زنان بیشترین آسیب را به خانواده وارد می کند وماشاهد این هستیم که اکنون 60 % فرزندان تحت پوشش بهزیستی دارای پدر ومادر معتاد هستند .
وی همچنین گفت: اصل هم افزایی در ستاد مبارزه با مواد مخدر با آموزش وپرورش باید ایجاد گردد تا خانواده ها و فرزندان تمایل پیدا کنند که خودشان به دنبال آموزش باشند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن