تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استبداد پیام در آموزش و پرورش جایی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش : استبداد پیام در آموزش و پرورش جایی ندارد خبرگزاری پانا:علیرضاجدایی در همایش مدیران روابط عمومی آموزش و پرورش استان های کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است گفت: در آموزش و پرورش کم کم به نقطه ای می رسیم که جایی برای استبداد پیام نباشد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ خرداد ساعت 09:05



به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا: علیرضا جدایی با اشاره به اینکه کلمه "ارتباطات "در گذشته معمولا در حد ارتباط فرد با اعضای خانواده، طایفه، شهر و دیار یا دولت وملت اطلاق می‌شد، اظهار کرد: امروزه معنا ومفهوم ارتباطات از سطح منطقه و کشور خارج شده و شهروندان، جامعه جهانی نوین دنیای امروزهستند. رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که رشد و گستردگی ارتباطات موجب شد انسان امروزی از مفهوم دهکده جهانی عبور و در حال تحقق خانواده جهانی باشد افزود: امروز می‌بینید که کشورهایی با چند هزار جمعیت، شهروند یک کشور را تشکیل داده‌اند اما گاهی یک شبکه بزرگ اجتماعی دارای میلیون‌ها کاربر است وکشور مجازی پدید آمده است.
وی با بیان برخی ویژگی های فضای مجازی و استقبال نسل جوان از این پدیده جذاب خاطر نشان کرد: دنیای ارتباطات و اطلاعات، دنیای فوق العاده ای است. اگرچه در فضای مجازی با افراد به عینه برخورد نمی کنیم اما آثار این فضا بر جامعه، کشور، نظام تعلیم تربیت وسبک زندگی مردم مشهود است. امروز شما می‌بینید یک نفر از گوشه کلاس در یک مدرسه، یا کنج اتاقش می‌تواند صدها و هزاران کیلومتر دورتر با کاربر دیگری در ارتباط باشد، سخن بگوید، پیام بدهد و پیام بگیرد.
جدایی با اشاره به این که ورود ما به دنیای مجازی نباید از روی ناچاری و اضطرارباشد خاطر نشان کرد: ما باید دنیای سایبری را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم. وبه این تعبیر رئیس جمهور محترم که دوران پیام‌های یک‌طرفه به سرآمده توجه نماییم ودقت کنیم که امروز هر پیامی که در دنیا بازتاب وسیع‌تری داشته باشد پیام قوی‌تر و تاثیرگذار‌تر است و جهان امروز دنیایی است که در آن جایی برای استبداد پیام نیست و دوران رساندن پیام از بلندگوهای یک طرفه، و سنتی به سرآمده است.
وی با بیان این که در فضای مجازی هم آن چه که برای ما اهمیت زیاد دارد اخلاق عمومی و ارزش هاست گفت: ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به عنوان یک حق شهروندی در نظام آموزشی به رسمیت می‌شناسیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما در آموزش و پرورش هنوز سپر به دست گرفته‌ایم. می‌ترسیم، به کنجی می‌خزیم که مبادا تیری به ما برخورد کند. واکنشانه عمل می کنیم، در حالی که راه مواجهه با تهاجم فرهنگی، فراکنشانه عمل کردن است. ما باید با ابزار مدرن البته نه منفعلانه بلکه فعال و شجاع و فراکنشانه وارد عرصه شویم. فضایی مطمئن‌تر،کم‌هزینه‌تر و با صرف زمان کمتر، امکانات لازم را برای نسل جوان فراهم کنیم.
جدایی خطاب به مدیران روابط عمومی استان های کشور گفت: کامل ترین و جامع ترین شکل متصور برای روابط عمومی در آموزش و پرورش روابط عمومی سایبر، تعاملی و مشارکت پذیر است زیرا در این روابط عمومی مخاطب در جایگاه اول اهمیت ایستاده است و به جای توده های انبوه باید به تک تک افراد توجه کامل شود، هیچ نامه ای بدون پاسخ نمی ماند و هیچ انتقادی از نظرها پنهان نماند، کارکنانش در هرزمان و مکانی به انجام فعالیت بپردازند.
 رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این که پایگاه اطلاع رسانی آموزش وپرورش دولت تدبیر وامید رتبه 24 را در میان سایت ها و خبر گزاری ها و پایگاهای اطلاع رسانی کشور دارد تصریح کرد: مطالبات رهبر انقلاب در خصوص لزوم چابکی و نشاط و جوانگرایی در این وزارتخانه و خواسته های رئیس جمهور محترم مبنی برآموزش و تمرین نقد و نقادی و ترویج فرهنگ مطالعه و گفتگو مشوق این عزم و اراده بوده تا روابط عمومی با نقد از درون و بیان کاستی ها و نواقص به مسئولان و شفاف سازی به جامعه در خصوص آن چه که در آموزش و پرورش رخ می دهد، با رعایت مصالح ملی و پرهیز از هر گونه کند روی و تند روی تلاش کند تعریفی که از روابط عمومی ارائه می کند یک روابط عمومی تحلیلگر، آیند پژوه، فعال علمی و مشاور باشد و به نظام تعلیم و تربیت در ایجاد انسجام اجتماعی که با توجه به تحولات جهان امروز نیاز حیات هر جامعه ای می باشد یاری و کمک کند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن