تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804148673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنظیم جدول زمانبندی لغو تحریم ها مشکل ترین کار مذاکرات است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عراقچی: تنظیم جدول زمانبندی لغو تحریم ها مشکل ترین کار مذاکرات است خبرگزاری پانا: معاون وزیر امورخارجه ایران و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان گفت: در مجموع در طی دو روز گذشته طبق معمول جلسات بصورت فشرده جریان داشته است و بحث ها در فضایی سازنده و مثبت ادامه دارد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ خرداد ساعت 00:13



به گزارش خبرگزاری پانا, عباس عراقچی شامگاه سه شنبه در نشستی خبری با خبرنگاران ایرانی افزود: تنها جنبه مثبتی که فعلا در مذاکرات وجود دارد این است که طرفین با جدیت مذاکره می کنند و فضای آن مثبت است و مثبت بودن فضا به معنای کوتاه آمدن از مواضع نیست .
وی اضافه کرد : هر دو طرف مواضع خود را دارند و تا رسیدن به توافقی که مورد قبول هر دو طرف باشد طبعا هنوز فاصله هست و باید کار کنیم ولی همه طرفین جدیت دارند که اینکار صورت بگیرد.
عراقچی ادامه داد: ما از دیروز ظهرکه کار را با ناهار کاری با خانم اشتون شروع کردیم تا الان تقربیا 12یا 13ساعت جلسات مختلف در سطوح مختلف داشتیم.
وی افزود: هم جلسات دوجانبه با خانم اشتون هم جلسات سه جانبه با حضور هیات های دیگر و هم دو جانبه بین ما و هیات های دیگر و نیز با هیات امریکایی و هیات روسی داشتیم و هم جلسه اصلی که با کل 5+1انجام شد.
مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان گفت : ما امروز عصر دو جلسه کارشناسی داشتیم که یکی به جنبه های فنی و یکی هم به جنبه های حقوقی مربوط می شد.
وی با بیان اینکه حوزه ای که در مقابل ما قرار دارد بسیار گسترده است افزود : موضوعات متنوعی در دستور کار است که کم و بیش مطلع هستید و هر موضوعی برای خود ابعاد مختلف و نیز جنبه های مختلف سیاسی ، حقوقی و نیز فنی دارد.
عراقچی با بیان اینکه در هر موضوعی نظرها و دیدگاهها مختلف است واختلاف نظرها وجود دارد گفت : امیدوار هستیم که در پایان این دور از مذاکرات به یک متن اولیه توافق برسیم؛ اگر چه این متن حاوی دهها و یا صدها جمله مورد اختلاف باشد . حداقل امیدوار هستیم که چارچوب کلی بدست اوریم و ما یک متنی داشته باشیم که اگرچه در مورد جملاتش اختلاف نظر است حداقل در مورد چارجوبش توافق صورت گرفته باشد.
وی اضافه کرد: تلاش ما در این دور از مذاکرات بر این است و امیدوار هستیم که حداقل در این مقدار بتوانیم پیشرفت داشته باشیم که حداقل به یک چارچوب مورد توافق برای ان توافق نهایی رسیده باشیم.
عراقچی گفت: امیدواریم در شب های آینده اطلاعات بیشتری بدست اوریم.
وی افزود: فضای مذاکره فضایی مثبت است و فضای مذاکراتی فضایی است که در آرامش و فضای دوستانه بحث هایش صورت می گیرد و امیدواریم که به نتیجه برسیم , ولی آیا می شود قضاوت کرد که حتما به نتیجه برسیم فکر می کنم هنوز زود است.
عضوارشد مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: موضوعات متنوعی در مذاکرات وجود دارد که دو موضوع است که در موردش اتفاق نظر وجود دارد , موضوع اول اصل غنی است و اینکه در توافق نهایی ، غنی سازی ایران حتما ادامه پیدا خواهد کرد اما این که در چه سطحی و در چه اندازه ای ، با چه محدودیت هایی و با چه درصدی ، اینها موضوع مذاکره است که هنوز در موردش تفاهم حاصل نشده است.
عراقچی افزود: موضوع دومی که قطعی است برداشته شدن تحریم هاست. هیچ توافقی حاصل نمی شود مگر انکه بر اثرآن همه تحریم ها برداشته شود ولی اینکه برداشته شدن تحریم ها با چه جدول زمانی صورت می گیرد و اینکه با چه ترتیبی صورت بگیرد موضوع مورد مذاکره است که هنوز در موردش اتفاق نظر بدست نیامده است.
وی در بخش دیگر از سخنانش در باره حضور برنز در مذاکرات وین گفت: رییس هیات امریکایی خانم شرمن است و روز دوشنبه اقای برنز برای یک جلسه سه جانبه به مذاکرات ملحق شد و حضور وی به طبع مفید بود و ممکن است در اینده هم حضور داشته باشد و در صورت نیاز شاید وی مجدد در مذاکرات حضور پیدا کند.
عراقچی درباره موضوع عراق در این مذاکرات گفت: واقعیت این است که هیح موضوعی غیر از موضوع هسته ای در مذاکر ات وجود ندارد , یعنی موضوع مذاکره نیست اما اینکه یک جمعی تشکیل شود که بهرحال تعدادی از دیپلمات های کشورهای مختلف در ان حضور دارند و اشاراتی به مهمترین موضوعات دنیا شود ،کاملا طبیعی است ولی اشاره داشتن و در حد چند جمله گفتگو کردن به معنای مذاکره نیست و به معنای این نیست که در مورد عراق ما با کسی مذاکره کنیم .
وی همچنین افزود: بین مذاکره و گفتگوهای جانبی و یا حاشیه ای باید تفاوت قائل شد .هیچ مذاکره ای و هیچ گفتگوی محتوایی در این باره صورت نگرفته است. اینکه برخی از رسانه ها این گفتگوها و اشاره ها را به مذاکره تعبیرکرده اند, قطعا غلط است.
عراقچی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مورد عنوان یک توافق کلی وجود دارد و احتمالا درخصوص مقدمه توافق هم ما بتوانیم سریعتر به تفاهماتی برسیم ، ولی مهم محتوای این تفاهم است و اقدامات اجرایی که دو طرف باید صورت دهند.
وی افزود: همانطور که گفتم ما در این دور از مذاکرات امیدوار هستیم نگارش متن را شروع کنیم و حداقل چارچوبی کلی از متن داشته باشیم.
عراقچی اضافه کرد: در این یکی و دو روز خیلی صحبت کردیم و فکر می کنم از فردا بشود بهرحال اینکار را شروع کرد ، احتمالا نگارش متن را در هر قدری که مقدور باشد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تحریم ها گفت : اینکه همه تحریم ها دفعتا نمی تواند برداشته شود یک واقعیت است به این دلیل که اقداماتی هم که باید ایران انجام دهد دفعتا نمی تواند انجام شود . ما به یک جدول زمانی نیاز داریم که چه اقدامی در مقابل چه اقدامی و در چه زمانی صورت بگیرد. این یکی از سخت ترین مراحل کار ماست که در خصوص آن هنوز داریم بحث و مذاکره می کنیم ، هنوز به یک دیدگاه واحد نرسیده ایم.
معاون وزیر امورخارجه ایران افزود: طبعا رفع تمامی تحریم ها مد نظر ماست و در یک جدول زمانی همه تحریم ها نهایتا باید برداشته شود. همه جزییات در حال مذاکره است .
عراقچی اضافه کرد : بنده هیچ عدد و رقمی را در هر موضوعی که گفته می شود ، تایید نمی کنم ، چه در مورد تعداد سانتریفیوژها , ابعاد غنی سازی و سالهای توافق و یا در هر موردی .
وی گفت : برخی از این گمانه زنی ها بخصوص انهایی که در خارج صورت می گیرد با اهداف خاصی صورت می گیرد و بهتر است که توجه ای به آنها نشود.
عراقچی افزود: مواضع دو طرف مقداری شفاف تر شده است و برای طرفین اشنایی بیشتری درخصوص مواضع یکدیگر بوجود آمده است.
معاون وزیر امورخارجه کشورمان همچنین اضافه کرد:مسیری را از وین یک شروع کردیم و اکنون که در وین 5 هستیم مواضع دو طرف شفاف تر شده ، اختلافات بارزتر شده و گزینه های مختلف برای برداشته شدن اختلافات هم بیشتر بحث شده و مطرح است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن