تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820791683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله هاشمی: مادران شهدا كوه صبر و استقامند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیت‌الله هاشمی: مادران شهدا كوه صبر و استقامند
خانواده شهيدان عبدالمحمد و منصور تقوي پيش از ظهر امروز با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت وگو كرد.
آفتاب- سرویس سیاسی: به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با تأكيد بر جايگاه خانواده‌هاي شهدا در قلوب مردم و تاريخ انقلاب اسلامي، خاطر نشان كرد: شهداي ما فرهنگي را در جامعه نهادينه كرده‌اند كه برخاسته از عاشوراست.


به گزارش آفتاب، ايشان با شنيدن مصائب و مشكلات بي‌شماري كه براي خانم بي‌بي جان ديرباز، مادر شهيدان تقوي در مراحل مختلف زندگي به وجود آمد، گفت: صبر در مصائب از سفارش‌هاي قرآن است و بارها صابران را مورد توجه درگاه الهي خوانده است.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام داستان زندگي خانم ديرباز را جذاب و شنيدني توصيف كرد و اظهار داشت: خدمات ايشان به اسلام كم‌نظير بوده و قابل تقدير است. 


ايشان با اشاره به نقش مادران شهدا در تشويق فرزندان براي اعزام به جبهه¬ها و روحيه آنها در تشييع جنازه‌ها، گفت: آنان كوه صبر و استقامند و ما هر چقدر براي اسلام زحمت كشيده باشيم، به اندازه زحمت و تلاش مادران شهدا نيست كه همواره قابل تقدير و احترام هستند.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از آگاهي از تأليفات فراوان شهيد عبدالمحمد تقوي، گفت: چنين خانواده‌هاي شهيدي در كشور كم داريم و اين شهيد نيز از نوابغ زمان  بوده‌اند.


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به درخواست خانم ديرباز مبني بر حضور در نماز جمعه تصريح كرد: با توجه به ملاحظاتي كه دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب  نمي‌بينم.


در اين ديدار خانم ديرباز به بيان خاطرات خويش از زمان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان كه به خاطر شهادت فرزندانمان دلسرد مي‌شديم، خطبه‌هاي شما را گوش مي‌داديم و احساس مي¬كرديم فرزندانمان زنده هستند.


در اين ديدار كه برادر شهيدان تقوي نيز حضور داشت، خانم ديرباز از تشكيل هيأت امنا و تصويب اساسنامه بنياد فرهنگي شهيد تقوي خبر داد و گفت: به منظور ارائه آثار شهيد تقوي از جمله مكاتبات، جملات قصار ادبي، اشعار، احياي فرهنگ و معارف اسلامي و در راستاي الگوسازي براي نسل جوان اقدام به تأسيس بنياد فرهنگي شهيد تقوي كرديم. 


شايان ذكر است عبدالمحمد تقوي در سن 21 سالگي بالغ بر 21 اثر داشتند و اولين معلم جوان شهيد شهرستان دهدشت در استان كهگيلويه و بويراحمد بودند كه در سن 16 سالگي با حكم وزارت آموزش و پرورش مشغول تدريس شدند.  از آنجايي كه به فرهنگ كتاب و كتاب خواني علاقه‌مند بودند،  اولين كتابخانه را با هزينه شخصي خويش تأسيس و كتابخانه‌هاي سيار بسياري را ايجاد و همچنين كانون اسلامي رشد را كه اولين تشكل غيردولتي است،    راه‌اندازي كردند. 


شهيد عبدالمحمد تقوي در 22 بهمن 1364 در فاو و شهيد منصور تقوي در مهران در سن 13 سالگي به مقام شامخص شهادت رسيدند.


گفتني است، مادر شهيدان تقوي، علاوه بر فرزندان خود، از 14 نفر ديگر كه فرزندان رضاعي ايشان بودند، سرپرستي مي‌كرد كه همگي آنها به شهادت رسيدند.  








تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن