تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802418389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد دل تولیدکنندگان کشاورزی البرز با مسئولان در آیین تجلیل/ برخی ادارات جهادی عمل نمی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری/
درد دل تولیدکنندگان کشاورزی البرز با مسئولان در آیین تجلیل/ برخی ادارات جهادی عمل نمی کنند
کرج – خبرگزاری مهر: در آیین تجلیل از کشاورزان استان البرز در اقدامی با سخنرانی تولیدکنندگان برتر گزارشی از وضعیت تولید در استان البرز ارائه و برخی از تولید کنندگان از عدم همکاری ادارات گلایه کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، آیین تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان البرز ظهر امروز با حضور مسعود حقیقت رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور، سید حمید طهایی استاندار البرز، مسعود کریمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و جمعی از مدیران و روسای ادارات در سالن موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد. در این آیین از 35 نمونه برتر کشاورزی که در افزایش کمی و کیفی محصول، صرفه جویی در آب و استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار، استفاده از دانش فنی و ....  سهیم بوده اند در سطح استانی تجلیل به عمل آمد. مسئولان از حق آبه کشاورزی استان دفاع کنند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این آیین 27 خرداد ماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی را یادگاری از سوی امام راحل(ه) خواند و گفت: در این هفته از 53 طرح کشاورزی بهره برداری شد که بخش عمده سرمایه آن از سوی تولیدکنندگان تامین و خوشبختانه حمایت های تسهیلاتی نیز از سوی بانک صورت گرفت. مسعود کریمی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم در بخش کشاورزی استفاده از دانش و تجربیات کشاورزان نمونه برای انتقال به دیگر کشاورزان است و اگر این مهم با استفاده از دانش فنی، کاشت بذور مناسب و اصلاح تکنیک ها رخ دهد به میزان دو نیم برابر از وضع موجود می توانیم در البرز تولید داشته باشیم. وی به رخدادهای مناسب در این بخش اشاره و اعلام کرد: تولید بسیاری از محصولات در البرز از میانگین کشوری بالاتر است و خوشبختانه امسال دولت با اعلام به موقع قیمت تضمینی محصولات کشاورزی موجب شد تا بسیاری از کشاورزان با برنامه ریزی مناسب تری کشت داشته باشند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مشکل آب را در استان یکی از مشکلات مهم در بخش کشاورزی برشمرد و اظهار داشت: استان البرز به لحاظ اقلیمی استان کم آبی است اما متاسفانه 75 درصد منابع آبی البرز نیز به استان های هم جوار فرستاده می شود از مسئولان استان درخواست داریم از میزان حق آبه کشاورزان استان البرز دفاع کنند. کریمی با بیان اینکه برای صرفه جویی در مصرف آب ارائه الگوهای کشت، استفاده از آبیاری تحت فشار و ... در بخش های کشاورزی انجام می شود، گفت: خوشبختانه با کمک دولت 80 درصد سیستم های آبیاری تحت فشار از سوی کمک های بلاعوض دولت تامین می شود. وی به قابلیت استفاده از پساب تصفیه شده در بخش کشاروزی اشاره کرد و اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ این پروژه علی رغم کمبود اعتبارات به پیشرفت 80 درصدی رسیده است و امید می رود با تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل در هفته دولت شاهد بهره برداری از این پروژه و بهره مندی دو هزار هکتار از اراضی ماهدشت باشیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پایان گفت: ارزش زمین در استان البرز بسیار بالا است و اگر زمینه های مناسب برای تولیدات فراهم نشود ممکن است شاهد تغییر کاربری زمین های ناب کشاورزی باشیم.

کشاورزان در صدر تامین امنیت غذایی در ادامه سید حمید طهایی استاندار البرز در سخنانی کوتاه امنیت غذایی را یکی از مولفه های خودکفایی عنوان کرد و اظهار داشت: کشاورزان در صدر تامین کنندگان این بخش هستند و استان البرز با وجود وسعت کوچک از استعدادهای فراوانی در زمینه های مختلف بهره مند است. وی گفت: خوشبختانه مراکز پژوهشی فراوانی در این استان فعال هستند که باید به سمتی پیش بروند که کل استان البرز را برای پیشبرد اهداف به مراکز پژوهشی و تحقیقانی سوق دهند. استاندار البرز از طرح استفاده از تجارب کشاورزان نمونه برای انتقال دیگر کشاورزان استقبال کرد و با اشاره به موضوع کمبود آب در استان اعلام کرد: مشکل کمبود آب یک مشکل کشوری است و برنامه ریزی ها در تولید باید به سمتی سوق یابد که برای تولید ب کمترین میزان آب نیاز داشته باشیم. تاکید بر اهمیت هواشناسی در کشاورزی همچنین در ادامه مسعود حقیقت رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور با اشاره به اهمیت هواشناسی در کشاورزی، گفت: عوامل آب و هوایی نقش بسزایی در تولید دارند به طوری که شاهد یک علم میان رشته ای بین دو رشته کشاورزی و هواشناسی هستیم. وی با بیان اینکه دانشگاه ها، وزارت جهاد کشاورزی و هواشناسی باید در خدمت کشاورز قرار گیرد، اظهار داشت: ضرورت دارد تمامی این ارگان ها در هماهنگی کامل برای رسیدن به اهداف کشاورزی باشند. حقیقت با تاکید بر در اختیار گذاشتن دانش هواشناسی در بین تولید کنندگان بخش کشاورزی، اعلام کرد: خوشبختانه سامانه ترویج هواشناسی کشاورزی در کشور راه اندازی شده است که از این طریق می توان اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار داد. رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور گفت: پیش بینی می شود تا سال 95 حدود یک میلیون نفر کاربر این سامانه باشند. وی در پایان به هفت گام مهم در این سامانه اشاره و اعلام کرد: شناسایی کاربران، نیازسنجی کاربران، توزیع داده ها، آموزش کاربران برای استفاده صحیح از اطلاعات، توجه به بازخورد، اصلاح فرایندهای قبل و ارائه اطلاعات به زبان کشاورزی را از مهم ترین گام های موثر در این سامانه برشمرد. همچنین در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استانی در البرز دو تن از تولید کنندگان برتر به سخنرانی پرداختند.

تولیدات استان به سمت تولید گلخانه سوق داده شود مهدی فیروزی گلخانه دار برتر استان در سخنان خود به مشکل کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این امر مهم لازم است تولیدات استان را به سمت تولیدات گلخانه ای سوق دهیم و در صدد تولید محصول سالم در البرز باشیم. طهایی استاندار البرز در سخنان خود از طرح وی استقبال کرد و یکی از راه های مقابله با کم آبی را به کار گیری این روش در تولیدات استان برشمرد. گلایه از عدم همکاری برخی ادارات با تولید کنندگان همچنین امیری تولید کننده برتر استان در حوزه دام نیز در سخنان خود گفت: در حال حاضر روزانه 600 تن در شهرستان نظرآباد شیر تولید می شود و ظرفیت های موجود می توان ما را به سمت ایجاد صنایع لبنی در استان البرز سوق دهد. وی ادامه داد: ما هیچ چیز از دولت نمی خواهیم تمامی زیر ساخت ها برای گسترش فعالیت ما آماده است اما متاسفانه در سالی که به جهادی اقتصادی نام گرفته است یکی از ادارات استان بدون دلیل مخالفت می کند که امیدوارم این مشکل به زودی حل شد. این تولید کننده برتر همچنین از عدم تشکیل به موقع کارگروه های استان گلایه کرد و اظهار داشت: انتظار می رود با وجود پتانسیل های موجود در استان در فرایندهای اداری تجدید نظر شود تا روند برخی برنامه ها شتاب گیرد. امیری در پایان گفت: علاوه بر صنایع لبنی حداقل 10 طرح با اشتغال زایی بیش از سه هزار نفر در صنایع پایین دستی داریم که امید می رودبا یاری مسئولان استان به نتیجه برسد.






۱۳۹۳/۳/۲۷ - ۱۵:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن