تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818760823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان قزوین تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان قزوین تجلیل شدند قزوین - ایرنا - به مناسبت هفته جهاد کشاورزی همایش تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی با حضور جمعی از مسوولین و کشاورزان روز سه شنبه در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.


به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در این همایش گفت: بیشتر روستاهای کشور قبل از انقلاب اسلامی کشور فاقد امکاناتی چون آب بهداشتی شرب، برق، راه ، مدرسه و خانه بهداشت بودند، درحالیکه بعد از انقلاب اسلامی، روستاهای ما از این نعمت ها برخوردار هستند.
وی اظهارکرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به روستاها ارایه شده و باید به شکرانه این اقدامات، روستاییان و کشاورزان در عرصه تولید و خودکفایی فعال شوند تا نیاز غذایی کشور به خارج کاهش یابد.
رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر با حمایت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی، کارهای زیربنایی زیادی در بخش کشاورزی انجام شده و با این روند وابستگی کشور به خارج کمتر خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در ادامه به رعایت استاندارد در زمینه تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: با تولید محصول سالم می توانیم وارد عرصه رقابت جهانی شده و علاوه بر تامین نیاز داخلی، سهمی از صادرات نیز داشته باشیم .
رحیمی، با اشاره به مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی، به تشویق کشاورزان و تولیدکنندگان در مدیریت صحیح منابع آب در این بخش تاکیدکرد و افزود: اگر در تمامی زمینه های کشاورزی به خوداتکایی و خودکفایی برسیم ولی در مدیریت آب و خاک مشکل داشته باشیم، با شکست روبرو خواهیم شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در ادامه گفت: مصرف صحیح نهاده ها و داشتن تولید با کیفیت و سالم از شاخصه های تولید نمونه بخش کشاورزی است .
ˈمحمدرضا صفریˈ افزود: سلامت و امنیت غذایی مبتنی بر مدیریت جهادی است و باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته تا به توسعه پایدار دست پیدا کنیم .
وی بر مدیریت منابع آب و خاک در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: سعی داریم با اجرای طرح های مهم در بخش های تامین و انتقال آب، کاهش مصرف آب در مزرعه و رعایت الگوی کشت، نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تری داشته باشیم.
صفری، اجرای طرح آبیاری تحت فشار در مزارع و باغ ها را یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری نوین است.
وی، اجرای طرح سه هزار کیلومتر انتقال آب، یک میلیون و 360 متر مکعب ذخیره آب و احداث استخرهای دو منظوره را از جمله طرح های بهینه سازی منابع آب استان برشمرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به تولید نشا در استان اشاره کرد و افزود: در طول سه سال یکصد میلیون تولید نشاء در استان صورت گرفته که جزو استان های شاخص در این زمینه هستیم .
صفری در پایان تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی باید مدیریت صحیح منابع آب و خاک را رعایت کرده تا علاوه بر تامین امنیت غذایی، اقتصاد قوی را نیز داشته باشیم .
استان قزوین دارای 470 هزار هکتار زمین کشاورزی است.
7390/ 614

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن