تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801203899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كنترل ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهرهاي كردستان ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان لشكري:
كنترل ساخت و سازهاي غيرمجاز در شهرهاي كردستان ضروري است
سنندج - خبرگزاری مهر: معاون مدير كل راه و شهرسازي استان کردستان خواستار كنترل ساخت و سازهاي غيرمجاز مناطق شهري اين استان با نظارت بيشتر ضروري است.



به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد لشکری شامگاه دوشنبه در جریان بازدید معاون راه و شهرسازي از وضعيت بافت هاي فرسوده و پروژه هاي عمراني شهري بانه اظهار داشت: كنترل و نظارت بيشتر در راستاي مقابله با هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در مناطق شهري استان كردستان يك نياز لازم و ضروري به شمار مي رود. وی با اشاره به این مطلب که هدف سفر معاون وزير راه و شهرسازي بررسی وضع موجود و تدوین مجدد طرح جامع شهرهاي استان كردستان است، افزود: در سقز در طرح جامع روستای قوخ و نواحی منفصل شهری دیده نشده است و مغایرت طرح تفضیلی و طرح جامع در حال حاضر مشکل اصلی این شهرستان است. معاون مدير كل راه و شهرسازي استان کردستان بیان کرد: متاسفانه در این شهر هم مسکن مهر در طرح تفضیلی وجود دارد ولی در طرح جامع وجود ندارد چرا که طرح تفضیلی در سال 90 تدوین شده است. لشکری همچنین یادآور شد: در حال حاضر در شهر سقز با توجه به تراکم بالایی طرح مسکن مهر وضعیت هزار و 200 واحد آن نامعلوم است و به دنبال مکان یابی جدیدی برای احداث آن هستیم. وی ادامه داد: در مجموع، سهمیه در نظر گرفته شده در قالب طرح مسکن مهر برای شهرستان سقز 7500 واحد بود که از این تعداد 3500 واحد به صورت خود مالکی و مابقی در قالب تعاونی‌های مسکن مهر بوده است. معاون مدير كل راه و شهرسازي استان کردستان گفت: بین چهار هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده برای تعاونی‌ های این شهر، مقرر شده بود که در دو فاز بیش از 2400 واحد ساخته شود که به دلیل تراکم بسیار بالا در این مجموعه فاز دوم آن اجرا نمی شود. لشکری اظهار داشت: هزار و 200 واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده برای فاز دوم این مجموعه در نقطه دیگری از شهر سقز و پس از جانمایی زمین، به صورت مسکن محرومین ساخته می شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهر بانه افزود: طرح جامع شهرستان بانه نیز در سال 86 مصوب شده  و طرح تفضیلی آن در سال 90 و  در این فاصله زمانی تغییراتی به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته است که مغایرت را در این دو طرح ایجاد کرده است. معاون مدير كل راه و شهرسازي استان کردستان بیان کرد: در شهرستان بانه طرح تفصیلی وقتی شروع شد که در چند نقطه مولوی، گلستان، دمامه، هم راوه و... ساخت و سازهای بی رویه شکل گرفته بود. لشکری با تاکید بر این مطلب که باید ساخت و سازهای بی رویه در این شهرستان کنترل شود، یادآور شد: وقتی مرکز شهر با مشکل رو به رو است به تبع آن حاشیه نشینی و شهرک های اغماری به شدت رشد پیدا می کنند. وی عدم انضباط شهری را یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن حاشیه نشینی دانست و ادامه داد: اگر روند به این صورت ادامه داشته باشد قطعا در آینده نزدیک با مشکل چشم گیری در حوزه شهری رو به رو می شویم. معاون مدير كل راه و شهرسازي استان کردستان در پايان گفت: هدف این سفر تدوین مجدد طرح جامع است و طبق قانون اگر تراکم جمعیتی پر شود تجدید نظر طرح جامع امکان پذیر است.


۱۳۹۳/۳/۲۷ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن