تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818840691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع آوری زکات بدون هماهنگی با دبیرخانه شورای زکات غیرقانونی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون کمیته امداد زنجان در گفتگو با خبرگزاری پانا: جمع آوری زکات بدون هماهنگی با دبیرخانه شورای زکات غیرقانونی است خبرگزاری پانا: معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بر اساس قوانین مصوب، جمع آوری زکات ازسوی دستگاههای مختلف بدون هماهنگی با دبیرخانه شورای زکات این استان غیرقانونی و غیرشرعی است
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ خرداد ساعت 10:11



 رضا حسنلو در گفتگو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته ساماندهی جمع آوری زکات به ویژه زکات فطریه از اولویت دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد زنجان است، افزود: مطابق با قانون زکات و اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها کمیته امداد امام ماذون به دریافت زکات در زمینه های مختلف است.  وی اظهارکرد: پارسال بیش از 103 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در سطح استان زنجان جمع آوری شده که این میزان در مقایسه با سال 91 از رشد 128 درصدی برخوردار است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: از محل زکات جمع شده طی سال گذشته بیش از 45 میلیارد ریال برای احداث 72 پروژه عام المنفعه اعم از مسجد، حسینیه، غسالخانه، پل، خانه عالم و بیش از 51 میلیارد ریال نیز برای مرمت و تکمیل 165 پروژه هزینه شده است.

حسنلو به هزینه هفت میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده در سال گذشته برای امور محرومین از جمله درمان، تهیه جهیزیه، مسکن و تحصیل اشاره کرد و یادآورشد: پارسال 9 میلیاردو 555 میلیون ریال نیز از محل منابع سیاست های تشویقی دولتی مطابق با قانون زکات به پروژه های عام المنفعه تخصیص یافته است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی های انجام شده رشد 100درصدی جمع آوری زکات نسبت به سال گذشته به میزان 210 میلیارد ریال محقق شود.

حسنلو به تمهیدات اندیشیده شده برای بهره گیری از زکات مستحبی جهت رفع محرومیت و توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهاد اشاره و تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال یک هزارو400 پروژه عمرانی و 400 کمک هزینه ازدواج از محل زکات جمع آوری شده برای نیازمندان اجرا شود.

وی یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان زنجان و ائمه جمعه در شهرستانها به عنوان رییس شورای زکات در جمع آوری و مصرف آن نظارت دارند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن