تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813149881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترور و جنایت داعش در پوشش اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ترور و جنایت داعش در پوشش اسلام


مردانی با لباس عربی با ریش های بلند ژولیده و صورت های آفتاب سوخته در بیابان ها و شن زارها، تصاویری آشنا در بسیاری از فیلم های هالیوودی در سال های اخیر بوده است. این آفتاب سوختگان بیابانگرد، همانهایی هستند که امروزه با حمایت مادی و رسانه ای غرب صلح و آرامش را نشانه گرفته اند. اما مشکل آنجاست که آنها به نام اسلام عمل می کنند و دو نماد در دستشان دارند، قرآن و شمشیر. یقینا می توان گفت تفسیر تکفیریها از قرآن و اسلام در تناقض آشکار با حقیقت این آیین آسمانی است.اسلام ازسِلم می آید یعنی آرامش و امنیت و مسلمان یعنی کسی که دیگران فارغ ازهرمذهبی ازگزند و آسیب او درامان است. اما گروههای خشن ومتعصب تکفیری، بی رحمانه انسانهای بی گناه را می کشند و آنگاه دم ازاسلام و مسلمانی می زنند. آری، اینان کسانی هستند که بدون توجه به حقوق اولیه انسانها ،آسایش را نه ازیهودی و مسیحی بلکه ازمسلمان نیزگرفته اند و به خیال خام خود به دنبال تاسیس حکومت اسلامی و اجرای شریعت هستند. فرقی ندارد چه نام و نشانی دارند ، تاسف آور آنست که اینان در هرگوشه ای با نام اسلام جنایات می کنند. وقاحت و خوی وحشی گری این مسلمان نماها تا جایی است که سر انسانهای بیگناه را می برند و جگرشان را به دندان می کشند. ناجوانمردانی که تصاویر کشتارهای بی رحمانه خود را با افتخار و بی هیچ شرمی در فضای مجازی منتشر می کنند. اینها چه کسانی هستند و از کجا حمایت می شوند؟ گروهک هایی که در هر جا با نام و نشانی متفاوت ظاهر می شوند، اما در واقع پیرو یک مسلک اند و حاصل عملکردشان جز یاری شیطان و دشمنان اسلام نیست . داعش یک گروه تروریستی مسلح است که به زعم خود اندیشه و شیوه سلفی جهادی را انتخاب کرده است ، اما درواقع ازتفکرات انحرافی و متحجرانه وهابیت پیروی می کند. گروهی که به دلیل جنایات هولناکش درتیتر اخبار قرارگرفته است. گروه تروریستی داعش ازغیرانسانی ترین شیوه‌های شکنجه و قتل استفاده می کند که نمونه های آن کشتاردسته جمعی گروههایی ازمردم سوریه در انظار عمومی است که میان آنها کودک ، زن ، جوان و پیر دیده می‌شوند. زیرا خورشید انسانیت که غروب کرد ، آدمی به تعبیر قرآن از حیوانات نیز پست ترمی شود.اکنون پس از سوریه نوبت به عراق رسیده است تا جولانگاه کوردلان متعصب باشد. تروریستهای داعش به تازگی بر شهر موصل و برخی مناطق عراق مسلط شده اند و دامنه تحرکات تروریستی خود را به شدت گسترش داده اند که البته ادامه این فعالیتها بدون حمایتهای گسترده حامیانشان امکان نداشت. اما داعش از کجا شکل گرفت؟

تاریخچه داعش به سال 2004 یعنی هنگامیکه ابو مُصعب زرقاوی شبکه ای را به نام « جماعت توحید و جهاد» تاسیس و رهبری آنرا به عهده گرفت، برمی گردد. پس از بیعت او با "اسامه بن لادن" سرکرده سابق گروه تروریستی "القاعده"، این گروه به شاخه سازمان القاعده در عراق تبدیل شد.گروه زرقاوی پس از اشغال عراق از سوی آمریکا بیش از پیش به عنوان یک گروه جهادی ضد نیروهای آمریکایی خودنمایی کرد. به همین دلیل شماری ازجوانان عراقی که برای مبارزه با نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشورشان تلاش می کردند به آن پیوستند و بلافاصله با افزایش نفوذ آن درعراق به یکی از قوی ترین گروه شبه نظامی در این کشور تبدیل شد.
جنایات داعش

درسال 2006 زرقاوی به قتل رسید و«ابی حمزه المهاجر» به عنوان رهبرشبکه القاعده درعراق به جانشینی او تعیین شد. درپایان سال 2006 یک گروه شبه نظامی متشکل ازهمه گروههای موجود درعراق به نام « دولت اسلامی در عراق» به رهبری «ابوعمرالبغدادی» تشکیل شد .درماه آوریل سال 2010 نیروهای آمریکایی در یک عملیات نظامی ابو عمر البغدادی و ابو حمزه المهاجر را کشتند. پس از آن ، «ابوبکر البغدادی» به جانشینی « ابوعمرالبغدادی» برگزیده شد.دراوایل سال 2011 با آغاز بحران و جنگ در سوریه، گروه "جبهه النصره لاهل الشام" به عنوان شاخه گروه دولت اسلامی عراق درسوریه تشکیل شد و به سرعت به یکی از گروه‌های مطرح درعرصه جنگ علیه دولت سوریه بدل گشت. سرانجام در سال 2013 ابوبکر البغدادی در پیامی صوتی ادغام "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق" را اعلام کرد تا بدین ترتیب گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) شکل بگیرد. اما با مخالفت القاعده با این ادغام و حمایت از جبهه النصره ، داعش به جنگ با این جبهه در سوریه پرداخت. عناصر گروه داعش از بی رحم ترین تروریستهای حاضر در سوریه و عراق هستند. فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از جنایتهای این گروه تکفیری بسیار هولناک است و دل هر انسانی را به درد می آورد.با آغاز جنگ در سوریه در مارس 2011 با توجه به کمک های و حمایت های گسترده غرب و برخی کشورهای عربی از تروریست های مستقر در سوریه، تکفیریها از قدرت بیشتری برخوردار شد. این کمکها در قالب حمایتهای مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی، اطلاعاتی، آموزشی و غیره از سوی حامیانی مانند عربستان و قطر و ترکیه به همراه چند کشور غربی، موجب ادامه جنگ و ویرانی در سوریه و امروز در عراق شده است.نیروهای داعش اکنون در امتداد یک هلال حضور دارند که ازشمال سوریه آغاز و به عراق و نزدیک مرزهای ترکیه می رسد. آنها برای گسترش مناطق تحت اشغال خود تلاش می کنند و این مناطق را به عنوان دولت اسلامی عراق و شام اعلام کرده اند.
گروه تروریستی داعش وامثال آن، نمی توانند میان آموزه های مترقی و انسان دوستانه اسلام واهداف جاه طلبانه و روشهای خشونت آمیز خود، هماهنگی ایجاد کنند. متاسفانه دشمنی غربیها علیه مسلمانان که توسط رسانه هایشان ایجاد شده ، کمتر به آنها اجازه می دهد تا به کند و کاو در عمق ماجراهای سوریه و عراق و پی بردن به هویت این تروریستها بپردازند. رسانه های غربی برای جلوگیری از اندیشیدن مخاطب به مسئولیت کشورهای غربی در برابر فاجعه ای که امروز در این دو کشور اسلامی رخ می دهد، به این درگیریها رنگ اسلامی داده اند. آنها تلاش می کنند تا تمام این رفتارهای خشن را در چشم مخاطب غربی ، نوعی رفتار اسلامی نمایش دهند. بسیاری از این رسانه ها در بحث اسلام هراسی مورد نظر خود، صحنه های تکبیرگویی اعضای این گروه های تکفیری را دائما به تصویر می کشند. در واقع آنها سعی دارند با نمایش دادن اینگونه تصاویر، این گروه های تروریستی را از کشورهای غربی حامیشان مستقل و دارای اعتقادات اسلامی نشان دهند. اما هرعقل سلیمی می داند که هیچ دولتی به اندازه دولتهای غربی، از تفکرات انحرافی تروریست های تکفیری که نتیجه ای جز تضعیف اسلام ، ایجاد تفرقه بین مسلمانان و برادرکشی ندارد، سود نمی برد. هرچند به تعبیر قرآن "یُرِیدُونَ لِیُطْفِۆُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ. آنها می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند، ولى خداوند نور خود را کامل مى‏ کند هر چند کافران خوش نداشته باشند." (سوره صف ، آیه 8)

اما شهروندان دهکده جهانی ، لازم است حداقل سفری مجازی به کشورهای مسلمان بکنند تا ببینند در خاورمیانه مسلمانان با همان سلاحهای اهدایی غرب و کشورهای مستبد عربی چون عربستان کشته می شوند. شاید یادآوری یک تصویر از گذشته برای فهم ماجرا مناسب باشد. تصویری که در آن جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در ضیافت پادشاه عربستان ، با وی در رقص شمشیر شرکت کرده بود. در آن جشن دیپلماتیک، شمشیر هم به عنوان یک نشان ، و هم یک علامت هویت بود! اکنون همه چیز در حال تحقق است : رقص مرگ ، کشتار بی گناهان ، بریدن سر و ربودن دختران و مهمتر از همه ، ایجاد خدشه در حقیقت اسلام . در چنین شرایطی جهان اسلام نیازمند تفکیک اساسی میان اسلام واقعی و اسلام متحجری است که گروهک های تروریستی از آن سوداگرانه بهره می جویند. چنین تفکیکی ، دین مبین اسلام را از جنایات وحشتناک گروه های تروریستی چون داعش ، مبرا می کند و قدرت بهره برداری غرب را از معادلات اسلام هراسی و تفرقه میان مسلمانان ، تا حد زیادی کاهش می دهد.

دانلود   *آخوندان

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن