تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802742746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب 2 دستگاه پايش آب بر روي رودخانه قره‌سو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۳ (۱۸:۱۵ب.ظ)
مديرکل حفاظت محيط زيست کرمانشاه اعلام کرد: نصب 2 دستگاه پايش آب بر روي رودخانه قره‌سو مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه از نصب دو دستگاه پايش آن‌لاين آب بر روي رودخانه ي قره‌سو طي چند ماه آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛به گفته مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه، اين دستگاه‌ها ميزان پارامترهايي همچون PH، کدورت، ذرات معلق، شوري آب، سولفات و کربنات را مشخص مي‌کنند.
وي با بيان اينکه درحال حاضر 30 تا 40 درصد فاضلاب شهري کرمانشاه تصفيه مي‌شود، گفت: روزانه سه هزار ليتر بر ثانيه در شهر کرمانشاه فاضلاب توليد مي‌شود که تنها 700 ليتر بر ثانيه آن تصفيه مي‌شود.
همتي افزود: رودخانه ي قره‌سو که يکي از زيست‌هاي توريستي نيز به‌ شمار مي‌رود‌، به زه‌کش و بستري براي دفع فاضلاب‌ها تبديل شده است.
اين مسؤول با تاکيد بر تسريع روند تصفيه ي فاضلاب‌ها در شهر کرمانشاه، بيان داشت: شرکت آب و فاضلاب شهري به‌عنوان يکي از متوليان اين امر، مشکلات اعتباري را دليلي براي انجام نشدن کامل تصفيه مطرح مي‌کند.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه افزود: سد، تالاب و رودخانه‌هايي همچون سيمره در پايين دست رودخانه قره‌سو قرار گرفته‌اند که نبايد اجازه ورود فاضلاب‌ها به اين رودخانه داده شود.
به گفته وي، در بخش صنعت هيچ‌گونه فاضلابي به رودخانه ي قره‌سو وارد نمي‌شود؛ زيرا صنايع به ايجاد و راه‌اندازي سيستم تصفيه فاضلاب ملزم شده‌اند.
همتي بيان داشت: صنايع بر طبق ماده 191 قانون برنامه ي پنجم ملزم شده‌اند که علاوه بر رعايت استانداردهاي زيست محيطي و انجام فرايند تصفيه ي فاضلاب، سيستم پايش آن‌لاين را بر روي خروجي‌هاي خود نصب کنند.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه تصريح کرد: بزرگ‌ترين مشکل شهر کرمانشاه در حوزه ي محيط زيست دفع فاضلاب‌هاي شهري بوده که شرکت آب و فاضلاب شهري متولي آن است.
وي ادامه داد: فاضلابي که تصفيه مي‌شود در اختيار شرکت آب منطقه‌اي قرار دارد که براي استفاده‌هاي ديگر غير از شرب توزيع کنند.
همتي بيان داشت: فاضلاب تصفيه شده بايد به‌عنوان يک منبع جديد براي فضاي سبز استفاده شود، اما در کرمانشاه دوباره به داخل رودخانه وارد مي‌شود و توجيه آنها نيز رقيق‌سازي آب رودخانه است.
اين مسؤول استفاده از فاضلاب تصفيه شده را يکي از مزاياي مديريت آب عنوان کرد و افزود: بازگرداندن آب تصفيه شده به رودخانه يک کار مسکن بوده و اقتصادي نيست.
به گفته همتي، مهم‌ترين عامل آلودگي در حوزه آب، فاضلاب‌هاي شهري و پساب‌هاي کشاورزي همچون کود و سموم شيميايي است که در فصل بارندگي به رودخانه‌ها وارد مي‌شوند.
اين مسؤول معتقد است که سازمان جهاد کشاورزي بايد در مورد استفاده به اندازه نياز و درست از سموم و کودهاي شيميايي به کشاورزان آموزش بدهد تا سمومي با ماندگاري کمتري در طبيعت و رودخانه مصرف کنند.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخي سموم که ماندگاري بيشتري در طبيعت دارند به رودخانه‌ها و طبيعت آسيب مي‌رسانند.
همتي با بيان اينکه 50 واحد از 800 واحد صنعتي موجود در استان کرمانشاه آلاينده هستند، تصريح کرد: بيشتر اين آلاينده‌ها مربوط به آلودگي هواست.
وي تاکيد کرد: رويکرد ما در بخش صنعت اين است که صاحبان صنايع از آب‌هاي تصفيه شده به‌عنوان يک منبع جديد آب در بخش توليد بازچرخاني و استفاده مجدد کنند.
به گفته ي اين مسؤول، هفت شهر در استان کرمانشاه به سيستم تصفيه فاضلاب مجهز شده و ادامه اين روند در چند شهر ديگر نيز در دست اقدام است













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن