تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819265941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت و مراقبت الکترونیکی از زندانیان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازخوانی مصوبات دولت یازدهم نظارت و مراقبت الکترونیکی از زندانیان تهران - ایرنا - هیات وزیران به سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور طبق یکی از بندهای تبصره (17) قانون بودجه سال 1393 کل کشور اجازه داد که برخی از از زندانیان واجد شرایط را خارج از زندان تحت نظارت و مراقبت الکترونیکی قرار دهد.


به گزارش ایرنا، براساس این مصوبه، زندانیانی که واجد شرایط باشند می توانند محکومیت خود را بیرون از زندان سپری کنند و از طریق این تجهیزات الکترونیکی تحت نظارت و مراقبت سازمان زندان ها باشند.
همچنین قانونگذار استفاده از این امکان را برای زندانیان در زمان مرخصی یا اشتغال در زندان های باز و موسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی، زندانیان محکوم به حبس جایگزین (با نظر دادگاه) و برخی از زندانیان جرایم تعزیری مجاز دانسته است.
هیات وزیران در قالب آیین نامه ای که به منظور اجرای این حکم قانونی به تصویب رسانده است، دامنه شمول این حکم قانونی و اینکه کدام زندانی و با دارا بودن چه شرایطی و طی چه فرآیندی می تواند از این امکان استفاده کند را تعیین کرده است.
طبق این مصوبه، زندانیان متقاضی بهره مندی از این امتیاز، مکلفند علاوه بر ارایه تامین لازم نزد مراجع صالح، مبلغ دو برابر قیمت روز دستگاه نصب شده را به عنوان ودیعه، نزد زندان قرار دهند.
براساس بخشی از این آیین نامه، تعرفه استفاده از تجهیزات مذکور، روزانه 30 هزار ریال تعیین شده که توسط سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از زندانیان مشمول این آیین نامه اخذ می شود.
همچنین در صورت تخلف زندانیان از تعهدات اخذ شده، موضوع بلافاصله توسط واحدهای نظارت الکترونیکی پیگیری و کنترل می شود. همچنین به موجب این آیین نامه نحوه جبران خسارت ناشی از آسیب به تجهیزات الکترونیکی و میزان ودیعه زندانی بایت استفاده از این تجهیزات و تعرفه روزانه استفاده از این نوع نظارت و مراقبت مشخص شده است.
سیام**9012**1336

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن