تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1845924508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یک سوال مهم -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: یک سوال مهم DIMO 23 دي 1386, 05:55با سلام به خدمت همگی یه سوال؟ برای یک رندر با حجم بالا (حجم آبجکت های موجود در یک محیط) که بعضاً هم Memory کم میاره، آیا راهی برای پایین آوردنه حجم آبجکت ها وجود داره که اطمینان دارم وجود داره ولی من بلدش نیستم کسی هست که این راه رو هم به من بگه. ممنون ************************************************** ******** قانع باش تا شاکرترین مردم باشی ((محمد رسول الله)) ************************************************** ******** hosienmax100 23 دي 1386, 07:47dimo جان از آبجکت آماده استفاده نکردی درسته فکر کنم یکی از ساده ترین را ها تبدیل کردن تمامی ابجکت ها به mesh باشه:) و ارتقائ سخت افزار :wink: DIMO 23 دي 1386, 08:02تمامشون رو قبلاً به Mesh تبدیل کردم ولی بازم جواب نمیده، راجع به سخت افزار هم فعلاً بودجه نداریم.:sad: ************************************************** ******** قانع باش تا شاکرترین مردم باشی ((محمد رسول الله)) ************************************************** ******** ali3dtech 23 دي 1386, 08:18اگه منظورت رو درست متوجه شده باشم: با استفاده از مودیفایر Optimize میتونی تعداد وجهه ها و در نتیجه جزئیات یه آبجکت رو کم کنی که باعث کم شدن حجم یک آبجکت میشه. hosienmax100 23 دي 1386, 08:42علی جان فکر نکنم optimize کردن آبجکت ها تاثیر زیادی بزاره تو اینجور مواقع بهتره سعی کنی آبجکتهایی که smooth شدن از حالت smooth در بیاری و با editable poly و تنظیم کردن لبه ها اونارو نرم کنی همون قسمت subdivision surface هم میتونه کمکت کنه اما بازم نیاز به سخت افزار داری که خودت میگی بودجه نیست در نتیجه پس من فقط داستان گفتم :) Mostafa_Amol 23 دي 1386, 09:50سلام منم یه سوال در این باره دارم : آیا حجم اشیای داخل صحنه تاثیری بر روی خروجی داره ؟ منظورم اینه که مثلا اگه ما یه مکعب با مشهای خیلی زیاد داشته باشیم و ازش رندر بگیریم و ذخیره کنیم آیا حجم خروجی اش بیشتر از حجم خروجی یک مکعب که عینا شبیه اولی هست و حجمش خیلی کمتر است می شه؟ DIMO 23 دي 1386, 11:07راجع به سوال شما mostafa_amol دو مکعب یکی هستن فقط راجع به مکعب دومی مدت زمان رندر بیشترمیشه(البته با توجه به تنضیمات موتور رندر) و میزان Memory هست که این رندر در حین انجام کار به خودش اختصاص میده و این عوامل هم بخاطر میزان Mesh مورد استفاده بر روی مکعبها میباشد و الا روی حجم خروجی فکر نمیکنم تاثیر بذاره. ************************************************** ******** قانع باش تا شاکرترین مردم باشی ((محمد رسول الله)) ************************************************** ******** roohollah 23 دي 1386, 11:41تو ویو پورت رو میدونم، ولی تو رندر...:neutral: من که در اینجور مواقع یا لایه لایه رندر میگیرم(سخته) :sad:یا از فوتوشاپ و عکس + بامپینگ و مکس! (قافیه دار شدن:D) ghaffardorostan 23 دي 1386, 12:41شما می توانید با فرمان MultiRes از لیست Modifier و انتخاب ابجکت مورد نظر و زدن دکمهGenerate و کم کردن تعداد Vertexها از گزینه Vert Count تا آن اندازه که ظاهر شکل شما بهم نریزد حجم کارتان را به اندازه قابل توجهی کاهش دهید دوم اینکه اگر از raytrace غیر ضروری استفاده استفاده میکنید در منوی رندر آنرا غیر فعال سازید وسوم نیز اگر از فرمان Array استفاده کردید برای آبجکت های با تعداد زیاد گزینه instance را فعال کن تا محاسبات رندر گیری خاصه تر شود . بهر حال این سه مورد پیش و پا افتاده به نظرم رسید که امیدوارم بدرد ت بخوره کوچیک تمام دوستان:) :Mohsen: 23 دي 1386, 14:30فكر نمي كنم كه چيزي از قلم افتاده باشه ، دوستان همرو گفتن ولي كاري كه خودم برا حل اين مشكل انجام دادم رو برات ميگم اگه از نرم افزارهاي بهينه ساز رم مثل tuneup utilities 2006 كه البته خيلي كاراي ديگه هم ميكنه استفاده كني ميتوني تا حدي كارتو روون تر كني (ورژن 2008 هم اومده) كاري optimizer رم اين نرم افزار انجام ميده اينطوريه كه با سنگين تر شدن كار و پرشدن رم اطلاعات رو كم كم تا حد زيادتري نسبت به ويندوز به هارد انتقال ميده و رم رو خالي ميكنه به هر حال شايد به كارت بياد pythoN 23 دي 1386, 19:40سلام . برای یک رندر با حجم بالا (حجم آبجکت های موجود در یک محیط) که بعضاً هم Memory کم میاره، آیا راهی برای پایین آوردنه حجم آبجکت ها وجود داره که اطمینان دارم وجود داره ولی من بلدش نیستم کسی هست که این راه رو هم به من بگه. معمولا همیشه مهم ترین مسئله کیفیت کاره بهترین راه افضایشه امکانات سخت افزاره . وگرنه میشه با کم کردن پلیگان ها حجم رو کاهش داد . آیا حجم اشیای داخل صحنه تاثیری بر روی خروجی داره ؟ پلیگانه بیشتر = افضایش مدت زمان رندر . ehsan_3dmax 23 دي 1386, 20:24خيلي سوال عالي كردي و بچه ها هم جوابهاي عالي دادن. من يك جمع بندي كلي ميكنم به علاوه ي يكسري تغييرات كوچك: 1- تبدیل کردن تمامی ابجکت ها به edit mesh 2- می توانید با فرمان MultiRes از لیست Modifier و انتخاب ابجکت مورد نظر و زدن دکمهGenerate و کم کردن تعداد Vertexها از گزینه Vert Count تا آن اندازه که ظاهر شکل شما بهم نریزد حجم کارتان را به اندازه قابل توجهی کاهش دهید 3- اگر از فرمان Array و يا copy استفاده کردید برای آبجکت های با تعداد زیاد گزینه instance را غير فعال کن تا محاسبات رندر گیری خلاصه تر شود. 4- xref كردن اشياي سنگين و يا در رندر با vray استفاده از vray proxy. 5- در پايان استفاده از فرمان reset xform كه در پانل utilities قرار داره. موفق باشيد. DIMO 23 دي 1386, 20:33دست همگی درد نکنه بابت جوابهای دقیقشون خیلی ممنون. DIMO 23 دي 1386, 23:544- xref كردن اشياي سنگين . آقا احسان دست شما هم درد نکنه سنگ تمام گذاشتی فقط میشه راجع به Xref یه توضیح کوچولو بدی طریقه دسترسی بهش منظورمه،ممنون. hosienmax100 24 دي 1386, 08:14آقا احسان دست شما هم درد نکنه سنگ تمام گذاشتی فقط میشه راجع به Xref یه توضیح کوچولو بدی طریقه دسترسی بهش منظورمه،ممنون. نمیدونم منظور آقا احسان همون xref توی منوی file هست کارشم اینه که تعدای از ابجکت ای مرتبط با هم رو با هم به صورت .max لود کنید توی فایل اصلی ببخشید آقا احسان اگه درست نگفتم:) DIMO 24 دي 1386, 15:04یه سوال دیگه آیا میشه یه محیط که برای رندر تک فرم سنگینه(منظورم همون حجم زیاد آبجکتها هست) و سیستم برای رندر گرفتن اون محیط کم میاره از رندر شبکه استفاده کرد؟ این از این حالا منظورم،،،،،،با شبکه که نمیشه تک فرم رندر گرفت درست...چرا ما این کار رو نکنیم(البته اگر بشه که سوال منم اینه)چند فرم به اون تک فرم اضافه کنیم یعنی مثلاً 10 فرم رو رندر بگیریم(توسط رندر شبکه) که فرم اول همون فرم خودمون باشه که دوربین هیچ حرکتی نداشته باشه و حرکت دوربین(که زیاد هم حرکتش مهم نیست چون برای ما همون فرم اول مهمه که دوربین ثابته) از فرم 2 یا 3 شروع بشه و به فرم 10 یا 5 ختم بشه که میتونیم تو هر فرم به دلخواه به دوربین حرکت بدیم یا ندیم و رندر ها رو بگیریم،آیا چنین چیزی امکان داره یا نه؟ DIMO 25 دي 1386, 05:53کسی نیست جواب این سوال رو بده؟ ای بابا :mad: hosienmax100 25 دي 1386, 07:35dimo جان سوالت رو بخون دوباره ویرایشش کن جدا من نفهمیدم چی گفتی توسط رندر شبکه می خوای رندر بگیری یعنی مثلا از فریم 1 تا 10 رو یه از کامپیوتر ها رندر بگیره و مابقی.... توضیح بیشتر بده یا شاید منظورت رندر بعضی از آبجکت ها و دوباره رندر همون فریم مثلا حرکت دوربین ....composite من ادبیاتم خوب نیست DIMO 25 دي 1386, 10:32ببخشید دیگه،آدم وقتی انگشتاش گرم میشه دیگه نمیشه جلوش رو گرفت.:wink: منظورم از کل این حرفها این بود که تو رندر شبکه Single Frame نمیشه رندر گرفت درسته دیگه...خوب چرا ما اینکار رو نکنیم کل سیستم های متصل به هم توسط شبکه رو گول بزنیم اینطور که تنضیمات Time Output را از روی Single Frame به Rang تبدیل کنیم و برای مثال 10 فرم براش تعریف کنیم سپس رندر رو بگیریم.(البته اگر بشه) اینطور هم رندر اون محیط رو گرفتیم و هم اینکه به یک سیستم تنها فشار وارد نمیشه و کارها بین چندتا سیستم تقسیم شده. سوال من این بود که آیا میشه این کار رو کرد یانه؟ roohollah 25 دي 1386, 11:43یه سوال دیگه آیا میشه یه محیط که برای رندر تک فرم سنگینه(منظورم همون حجم زیاد آبجکتها هست) و سیستم برای رندر گرفتن اون محیط کم میاره از رندر شبکه استفاده کرد? نه، به سادگی نمیشه:sad: باید منابه سیستم (سی پی یو) به اشتراک گذاشته بشه:) که نمیدونم ویندوز شعورشو داره یا نه:) hosienmax100 25 دي 1386, 12:44ببخشید دیگه،آدم وقتی انگشتاش گرم میشه دیگه نمیشه جلوش رو گرفت.:wink: منظورم از کل این حرفها این بود که تو رندر شبکه Single Frame نمیشه رندر گرفت درسته دیگه...خوب چرا ما اینکار رو نکنیم کل سیستم های متصل به هم توسط شبکه رو گول بزنیم اینطور که تنضیمات Time Output را از روی Single Frame به Rang تبدیل کنیم و برای مثال 10 فرم براش تعریف کنیم سپس رندر رو بگیریم.(البته اگر بشه) اینطور هم رندر اون محیط رو گرفتیم و هم اینکه به یک سیستم تنها فشار وارد نمیشه و کارها بین چندتا سیستم تقسیم شده. سوال من این بود که آیا میشه این کار رو کرد یانه؟ یعنی هر com یک بخشی رو از فریم ها رو رندر بگیره com=1 to 10 com=10 to 20 ............. فکر کنم برای اینکار باید از batch rendering استفاده کنی موفق باشی :Mohsen: 26 دي 1386, 10:57حسين جان اين batch rendering چي هست ؟؟؟؟ roohollah 26 دي 1386, 11:13حسين جان اين batch rendering چي هست ؟؟؟؟سلام:) من به مدت 30 ثانیه حسین اسمم حسینه:wink: از منو رندر، بچ رندر رو بزن... رندر شبکه در مکس با دستور داس و با کلی پارامتر به وجود میاد، بچ رندر میاد یک فایل bat. (نگه دارنده دستورات داس، اسکریپت داسه:wink:)درست میکنه و تمام اون پارامترها رو خودش توش (بر اساس فایلت)درست میکنه.. یادت باشه فایلت رو بر روی یک آدرس شبکه ذخیره کنی، یعنی فولدر روی هاردت رو به صورت عکس پایین Share کن، بعد اونو از طریق My Network Places راز کن:wink: bassam_cg 27 دي 1386, 10:24دوستان شما میتونید برای render همونکاری رو بکنید که disney و hoolywood انجام میدن اونم اینه که هر object رو جدا render میکنن سپس با composit همرو در یک صحنه میبرن بهترین برنامه های composite اینا هستن که معمولا باید از 2 یا 3 تاشون بطور همزمان استفاده کنید boujou -after effects- combustion-flint - infirno-fire-smoke-toxik-shake- hosienmax100 27 دي 1386, 10:31دوستان شما میتونید برای render همونکاری رو بکنید که disney و hoolywood انجام میدن اونماینه که هر object رو جدا render میکنن سپس با composit همرو در یک صحنه میبرن بهترین برنامه های composite اینا هستن که معمولا باید از 2 یا 3 تاشون بطور همزمان استفاده کنید boujou -after effects- combustion-flint - infinoi-fire-smoke-toxik-shake- ممنون بسام جان بجز after بقیه نرم افزار ها رو من قبلا گشتم تو بازار نبود میشه اسم اون شر کت روی label سی دی رو برام بگی یا ادرس سایت قربانت bassam_cg 27 دي 1386, 16:50آقا حسین گیر اوردنشون سخته من خودم هم با بدبختی گیرشون اوردم حتما تهیشون کن خیلی جالبن DIMO 28 دي 1386, 14:34سلام چطوری بسام جان خیلی وقت نیستی کجایی ،از کجا گیرشون آوردی؟ اهواز؟:lol: ************************************************** ******** قانع باش تا شاکرترین مردم باشی ((محمد رسول الله)) ************************************************** ******** 3d_parto 30 دي 1386, 19:17آقا بسام دستت در نکنه من دو تا از اونارو ندارم میتونی بگی چطوری تهیه کردی ؟




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 587]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن