تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خارج


انتخابات ریاست جمهوری سوریه امروز در خارج از این کشور آغاز می‌شود تا اولین مرحله از اولین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور کلید بخورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، امروز بیش از 200 هزار سوری ساکن خارج از این کشور در 39 سفارتخانه برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان به پای صندوق‌های رای می‌روند تا از میان 3 نامزد انتخاباتی یکی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند. انتخابات ریاست جمهوری در داخل سوریه هم سیزدهم خرداد (سوم ژوئن) برگزار می شود. در انتخابات ریاست جمهوری سوریه بشار اسد، رئیس جمهور کنونی و ماهر حجار و حسان النوری از مخالفان داخلی دولت سوریه برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند .
انتخاباتریاستجمهوریسوریه
براساس اعلام وزارت خارجه سوریه ، شمار سوری‌هایی که براساس قانون اساسی و قانون انتخابات سراسری واجد شرایط رای دادن هستند، پانزده میلیون نفر در داخل و خارج از کشور هستند. سن واجد شرایط رای دادن 18 سال به بالا است.
وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد این وزارتخانه تمام تدابیر لازم را برای تسهیل در روند انتخابات و تامین امنیت آن قبل از آغاز رای گیری تا زمان اعلام نتایج آن اتخاذ کرده است.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه سوریه ، شهروندان سوری باید برای رای دادن گذرنامه سوری داشته باشند که مهر رسمی خروج از خروجی‌های قانونی کشور در آن درج شده باشد و شخص باید از اقامت قانونی در کشور مذکور برخوردار باشد.
یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت: تعداد افرادی که برای شرکت در رای گیری در خارج ثبت نام کرده‌اند به بیش از 200 هزار نفر رسیده است که با توجه به ممانعت فرانسه ، آلمان و بلژیک و اینکه تعداد زیادی از اتباع سوری در این کشورها حضور دارند، این تعداد از ثبت نام کننده رقم قابل قبولی است. این در حالی است که برخی کشورها از جمله 10 کشور از مجموع 21 کشورعرب اعلام کرده اند  اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را در خاک خود نمی دهند و سوری های مقیم این کشورها از رفتن به پای صندوق های رای و انتخاب رئیس جمهور خود محروم خواهند بود .
درواکنش به این اقدام امروز شماری از اتباع سوری در کشورهایی که اجازه برگزاری انتخابات را به دمشق نداده‌اند در اعتراض به این اقدام در این کشورها تظاهرات خواهند کرد و تعدادی دیگر نیز در رسانه‌های اجتماعی اقدام به برگزاری انتخابات مجازی می‌کنند تا نشان دهند بعد از اینکه از رای گیری آنها ممانعت به عمل آمده به صورت نمادین در این انتخابات شرکت خواهند کرد.



 


چهار شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن